Nieuws
Starfield

'Starfield wordt deze zomer onthuld, komt dit najaar uit'

Aldus de betrouwbare journalist Jeff Grubb

Geschreven door Michel Musters op
Starfield, de aankomende sciencefictiongame van Bethesda, zou rond E3 worden onthuld en ergens dit najaar uitkomen.

Dat claimt journalist Jeff Grubb in een Dealer Gaming-livestream. Grubb lekt regelmatig informatie over aankomende gamereleases en -aankondigingen uit en zit vaak bij het rechte eind. Zo heeft hij eerder deze week de vandaag onthulde Age of Empires-livestream gelekt.

Volgens Grubb is er een kans van ongeveer negentig procent dat Starfield op of rond E3 wordt onthuld en dat de game later dit jaar uitkomt. Volgens hem is dat de huidige planning van Bethesda, al kan dit altijd nog veranderen, bijvoorbeeld door het coronavirus.

Starfield werd tijdens E3 2018 aangekondigd. Er werd een teaser getoond - die hieronder is te zien - maar in-game beelden bleven uit. De jaren daarna heeft Bethesda laten weten dat het spel nog op zich laat wachten. Microsoft heeft inmiddels Bethesda opgekocht, waardoor Starfield mogelijk alleen op Xbox-consoles en pc uitkomt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Animal Crossing: NH is snelst verkochte Nintendo-game in Europa ooit Waarom je nog lang niet klaar bent met Assassin’s Creed Valhalla
26

Reacties op: 'Starfield wordt deze zomer onthuld, komt dit najaar uit'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    WvA

    • 17 maart 2021 15:52
    Ja doei, daar geloof ik echt niets van. En als het wel zo is, is die game gerusht. We hebben hier veel te weinig van gezien, en Bethasda zie ik niet zo snel een Nintendo pullen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 17 maart 2021 16:15
    @WvA Niemand dacht dat toen Fallout 4 getoond werd tijdens de e3 dat hij datzelfde jaar nog uit ging komen.

    Vanuit gaan dat ze in 2017 met de game begonnen zijn en in 18 de teaser lieten zien is de kans groot dat hij wel degelijk dit jaar uit gaat komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 17 maart 2021 23:00
    @WvA Waarom zou dat niet kunnen? Niet alle studios zijn zoals Rockstar. Dat kan je opvatten als een minpunt of pluspunt.

    Bethesda heeft in 2015!! Fallout 4 uitgebracht. 76 is een side project geweest waar Todd enkel als adviseur bij betrokken is geweest.

    Starfield is dus al sinds 2015 in ontwikkeling, zoals er al eerder werd gezegd: Bij Bethesda is 1 game in volle ontwikkeling, 2 projecten wordt op de achtergrond aan gewerkt.

    5,5 jaar later waarvan de laatste 2-3 jaar volle productie, moet toch wel een redelijk termijn zijn voor een game als deze.

    Ter vergelijking, het team van Assassins Creed Valhalla heeft ook Origins en Black flag gemaakt. 3 games in 7 jaar.

    Moet dus wel lukken toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 17 maart 2021 15:52
    Ben benieuwd, jeff grub heeft wel korte lijntjes..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 17 maart 2021 15:54
    Zie je als je maar lang blijft zeuren komen ze met wat nieuws 💪🏻💪🏻💪🏻

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 17 maart 2021 16:31
    Dit is toch wel de game waar ik het meest naar uit kijk van alle games de komende jaren. kan alleen maar teleurstelling worden met zo`n hoge verwachting… Een elder scrolls/fallout in space, beter wordt het voor mij niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 17 maart 2021 17:19
    @-it- op elderscrolls na is dit voor mij ook de game waar ik het meest naar uit kjjk. Zo'n zin in!!
    En dan ook nog exclusief op de xbox! Kan niet wachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 17 maart 2021 17:30
    @Frezzle Exclusief haha, dus de hele PlayStation versie die ook al jaren in ontwikkeling is hebben ze nu maar gewoon weggegooid 😂 Die fanboys ook altijd, heerlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 17 maart 2021 17:56
    @Zut ze hebben net 7.5 miljard betaald dus die paar centen wat het gekost heeft voor de ps versie….. waarom zouden ze dat niet doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 17 maart 2021 17:58
    @Zut ik denk dat jij het nieuws van de afgelopen week een beetje gemist hebt.🤣 vergeet het maar dat ie op ps5 uit komt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 17 maart 2021 18:03
    @Zut dit wordt gewoon 100% een exclusive… Dat is na de berichtgeving van afgelopen week mij wel duidelijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 maart 2021 18:43
    @Zut zie eerder fallout 5 of tes 6 naar ps gaan omdat het dan onder misschien legandry titel gaat, maar ook die worden ex voor xbox. Xbox zit niet meer in strijd van verkochte games of consoles maar gamepass leden en dat doe je niet door je grooste concurrent te spreken met dikke games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord_Bono

    • 17 maart 2021 19:04
    @hulstpower Xbox spelers met Gamepass krijgen deze game gratis, hoe willen ze dan geld verdienen of deze 7,5 miljard terug verdienen? Precies, door de game ook op PC en PS5 uit te brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jsk

    • 17 maart 2021 19:11
    @Lord_Bono Jij veronderstelt dat er met Gamepass geen geld verdiend wordt? Denk je ook dat Disney Star Wars films aan Netflix gaat verkopen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 maart 2021 20:06
    @Lord_Bono 20 miljoen leden hebben ze dus dat keverd wel wat op. Verder heeft Phil gezegd dat ze geen Sony nodig hebben om het geld terug te verdienen. Verder is dit een investering voor lange termijn en als ze het niet geïnvesteerd hadden moesten ze belasting betalen over hun winst nu dus niet want geld is meteen geïnvesteerd. En heb ik gezegd game komt niet naar pc komt nee ik zei alleen ps niet. Want gamepass is al op pc. En gamepass is niet gratis. Maar net als jsk zegt denk je dat Disney 150 miljoen uit geeft aan 1 serie om die serie dan naar Netflix te brengen nee natuurlijk niet. Ze willen leden aan hun abbo dienst en dan verdient de game zich met de jaren terug
    Xbox is andere weg ingeslagen dan Sony en Nintendo het gaat ze niet om hoeveel consoles of games maar hoeveel leden gamepass telt., dat is het enige dat ze nog delen tegenwoordig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 17 maart 2021 23:05
    @hulstpower ondanks het “het gaat ze niet meer om de verkopen maar de gamepass subs” hoop ik dat ze mensen de mogelijkheid bieden om een game gewoon aan te kunnen schaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 maart 2021 06:46
    @Krytuun Die mogelijkheid is er zeker dat je gewoon de game kan kopen in de xbox store/microsoft store en steam en je kan ook gewoon een disc kopen. Maar je moet niet kijken dat micro sony's geld nodig heeft om een aankoop terug te verdienen want microsoft als bedrijf zijn ze heel gezond, beetje tegen overgestelde van sony, sony als bedrijf gaat niet heel goed maar ps weer heel erg goed en bij micro gaat het juist heel goed met micro en ook wel xbox maar niet zoals ps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 18 maart 2021 08:46
    @Lord_Bono Waar kan ik gratis gamepass krijgen? Voor zover ik weet betaal ik er elke maand voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Omnikon

    • 17 maart 2021 19:00
    @Frezzle wonderlijk gedrag, blij zijn met het feit dat anderen niet kunnen spelen wat jij wel kunt spelen, althans wonderlijk voor volwassenen. Kinderen hebben hier ook wel eens last van maar worden dan gecorrigeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 17 maart 2021 19:34
    @Omnikon
    Uhm zo bedoel ik het niet, jammer dat je het zo opvat. Raar altijd dat je boze reacties krijgt als je blij bent met game nieuws voor xbox-bezitters. Ik reageerde letterlijk alleen enthousiast over het feit dat het een xbox exclusive wordt, is toch een super ontwikkeling voor xbox? Je gaat als ps bezitter toch ook niet klagen dat Last of Us niet op xbox uitkomt, of wel?
    Ik heb hier een ps4 pro, switch en series X staan. Ik geniet van alle platformen. Maar ik gun Xbox een goede generatie. Als gamer vind ik gewoon dat ze momenteel beter bezig zijn met hun propositie dan Sony.

    Heeft niks te maken met "blij zijn dat andere niet kunnen spelen". Maar in een wereld waar exclusieve games bestaan gun ik het Xbox oprecht dat ze door deze overname dikke exclusieve titels hebben! Is toch mooi voor iedereen die een Xbox heeft?