Starfield-spelwereld groter dan alle andere Bethesda-games

Starfield-spelwereld groter dan alle andere Bethesda-games

De spelwereld van Starfield moet de grootste oppervlakte in een Bethesda-game ooit bieden.

Dat laat regisseur Todd Howard weten in een interview voor de Develop: Brighton-conferentie. De map moet groter worden dan die van Fallout 76. Die map was al vier keer zo groot als die van The Elder Scrolls 5: Skyrim.

Om zoveel oppervlakte te creëren, wordt een gedeelte van de spelwereld procedureel gegenereerd. Dat is volgens Howard een goede manier om snel veel landmassa te creëren. Specifieke gedeeltes die als oriëntatiepunten dienen worden wel nog met de hand gemaakt. Dit is vergelijkbaar met hoe de meeste openwereldgames tegenwoordig worden ontwikkeld.

Daarbij laat Howard weten dat steden in Starfield en The Elder Scrolls 6 levendiger aan moeten voelen in vergelijking met voorgaande Bethesda-games. Dit wordt zowel bereikt door een groter oppervlakte als door meer computergestuurde personages toe te voegen. Deze personages moeten ook een "grotere rol" krijgen.

Howard laat ook weten dat de Creation-engine van Bethesda op de schop gaat. Dit moet voor een grotere stap vooruit zorgen dan de stap van Morrowind naar Oblivion. Howard noemt met name renderen, animatie en AI als gebieden waar grote sprongen vooruit worden gemaakt.

Starfield krijgt tot slot geen multiplayercomponenten. Zowel Starfield als The Elder Scrolls 6 komen op de dag van release op Xbox Game Pass uit, door de geplande overname van moederbedrijf ZeniMax door Microsoft. Het is nog niet bekend of de games ook op andere platforms uitkomen. Releasedata zijn er ook nog niet. Hieronder is het complete interview te bekijken.

Watch on YouTube
Starfield

Starfield kopen?

Kopen voor Xbox

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

de NPC's in Skyrim waren echt rete-lelijk tov de omgeving. Ik hoop dat dat in TES6 echt beter wordt. Maar daar ga ik wel van uit. Ik ben ook echt benieuwd naar Starfield.

0

Die AAA-ontwikkelaars blijven maar denken dat de werelden alleen maar groter moeten. Ik vond Ac Odyssey te groot, maak het de helft kleiner stop hem echt vol met leuk quests i.p.v. collectibles.

0

@fonsrutte groter is idd niet altijd beter. Bij Ubisoft games krijg ik vaak een burn-out na een paar uur spelen.

0
test

@fonsrutte AC Odyssey is een heel ander soort game en van Ubisoft... De wereld word groter dan die van Fallout 76 die al 4 keer groter is dan Skyrim, beide van Bethesda. Maar ok, nu we het toch over andere ontwikkelaars hebben. De wereld van Witchter 3 is groter dan die van AC Odyssey. Had die dan ook kleiner moeten zijn? Zoals ik altijd al heb gezegd: Size doesn't matter 😜

0

@Ryme ja The Witcher had mij betreft ook best kleiner mogen zijn. Werkelijk alle side quests in The Witcher zijn interessanter dan alle quests in Odyssey.

0

Aanbevolen voor jou