Nieuws

Starfield bevat ruim 150.000 regels aan dialogen

Drie keer meer dan Skyrim

Geschreven door Jacco Peek op
Starfield bevat een recordaantal dialogen. Dat meldt Bethesda Game Studios-hoofd Todd Howard tijdens een recente Xbox Showcase.

Volgens Howard bevat de Japanse versie van de game ruim 150.000 regels aan dialogen, driemaal meer dan The Elder Scrolls 5: Skyrim. Ter vergelijking: Fallout 4 en Cyberpunk 2077 bevatten respectievelijk 110.000 en 100.000 regels aan dialogen.

Ook onthult Howard dat de game, net zoals de aankomende co-op-shooter Redfall, Japanse lokalisatie bevat. Voor Starfield zijn zo'n driehonderd stemacteurs ingehuurd.

In Starfield spelers zich aan bij Constellation, een organisatie die de ruimte verkent op de 'laatste reis van de mensheid', honderden jaren in de toekomst. De game verschijnt op 11 november 2022 voor Xbox Series X en S en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Asus' RTX 3070 met Noctua-koeling laat van zich zien Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition beoordeeld in Zuid-Korea
16

Reacties op: Starfield bevat ruim 150.000 regels aan dialogen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Improv

    • 30 september 2021 16:01
    Een recente xbox showcase, welke is dat? Ik wil m eigenlijk wel terugkijken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 september 2021 17:00
    @Improv die van vanmorge van Tokio game show.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 30 september 2021 16:06
    Ik kan niet wachten! Dit wordt DE xbox exclusive!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 1 oktober 2021 04:36
    @Frezzle hij is ook op de pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 30 september 2021 16:30
    En wellicht net zoveel Bethesda bugs @ release! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 30 september 2021 16:52
    Dat word 150.000 keer skippen dan. (kben geen fan van dialogen; ik ervaar die als quick time cutscenes )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 30 september 2021 17:06
    @kr1z Jij leest helemaal geen tekst in een singleplayer game? :/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 30 september 2021 17:51
    @clandestine666 te ingewikkeld blijkbaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 1 oktober 2021 07:23
    @clandestine666 nou je het zegt; ik lees idd nooit die brieven en luister nooit naar tapes die je in gamewerelden vind besef ik me nu.
    En ik irriteer me behalve aan meerkeuze dialoog stukjes ook aan te veel conversatiecutscenes en een stukjes "gameplay" waar je alleen een stukje loopt waarna er weer een conversatie of expositie cutscene komt. (waarom laat de game me naar de volgende cutscene lopen? dat ken dan toch net zo goed een lange cutscene zijn? ik voel dan alsof er met me gespeeld word ipv dat ik degene ben die speel.)
    Van mij hoeft een cutscene alleen na het einde van een level als beloning voor de hevige strijd die je net geleverd hebt (geen in game cut scene (daar heb ik ook een hekel aan; mooie gezichtsanimaties intereseren mij ook totaal niet) maar een mooi cgi filmpje ) en om even op adem te komen.
    In zo`n cutscene mag van mij alle expositie die het verhaal nodig heeft om verder te gaan. (en missies/hints/quests enz. krijg ik liever op een andere manier dan vierkeuzevragendialogen)
    Verder moet een game (of film) `show, don't tell`zijn wat mij betreft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 1 oktober 2021 07:39
    @kr1z
    Disco Elysium lijkt me een prachtige game voor je ;)

    Ik ben gek op dialogen in games, maar die game ging mij zelfs te ver. Zou het geen eens een game willen noemen maar eerder een visuele novelle.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 1 oktober 2021 07:50
    @The_Stifmeister ghehe, bedankt voor de waarschuwing (ik had de naam wel s voorbij zien komen met lovende opmerkingen enz dus ik wilde er wel n keer naar kijken..genoeg andere leuke games met minder lezen)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 1 oktober 2021 09:08
    @kr1z Ik denk dat je vroeger erg had kunnen genieten van Command and Conquer. Het is wel strategy maar het is precies je wens, eerst vechten en daarna beloond worden met een cgi filmpje. Volgende missie weer een intro filmpje voordat je begint ect.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 1 oktober 2021 10:16
    @-JK- . oude games hadden dat idd ja.. (ik mis vooral games als igi i'm going in (komt een nieuwe van btw; origins), die dat ook had.
    Kben nu dan ook de laatste tijd voornamelijk remasters van oude games die ik vroegah om een of andere reden nooit gespeeld had aan het spelen; op dit moment Halo 2 : voel me weer als een vis in het water; lekker uitdagende combat gameplay en pas na elk level een cutscene over het algemeen …of soms een stukje lorefilm als je er toevallig een tegen komt. (en ook soms die c&c remaster idd)
    Een wat nieuwere strategie achtige (turn based) game die dat ook heeft is Mutant Year Zero, aanradertje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 september 2021 17:00
    Heb er zin in hopelijk laten ze dit jaar nog een keer gameplay zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 30 september 2021 21:46
    Zeer indrukwekkend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 1 oktober 2021 09:09
    Ik ken een dame die in een avond al 150000 regels aan dialoog er uit gooit XD