Nieuws
Stardew Valley

Stardew Valley krijgt veel nieuwe features in 2018

Update komt eerst naar pc, Mac en Linux

Geschreven door Michel Musters op
Stardew Valley-maker Eric Barone werkt aan updates voor Stardew Valley waarmee nieuwe verhalende elementen en features toegevoegd worden aan de game in 2018.
Bekend is al dat een gratis update volgend jaar een multiplayermodus toevoegt aan de game, maar nu heeft Barone nog meer details bekendgemaakt. Zo laat hij weten dat er een nieuw evenement in het dorpje komt voor in de winter, alsmede nieuwe evenementen rondom bepaalde inwoners.


Daarnaast komen er ook nieuwe decoraties voor buiten het huis en borden waarmee een item naar de spelers zijn of haar keuze kan worden getoond. De update voegt ook een nieuw soort collectie toe die tijdens het eerste winterseizoen van start kan gaan. Tot slot kunnen gekozen beroepen worden teruggedraaid tijdens de game.

Het is niet bekend wanneer in 2018 deze update verschijnt, maar hij komt wel eerst naar pc, Mac en linux voordat hij naar consoles komt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vecht tegen een grote inktvis in Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom Episodische reeks The Council aangekondigd
12

Reacties op: Stardew Valley krijgt veel nieuwe features in 2018

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • bigds9fan

    • 21 december 2017 09:18
    Al een tijd niet gespeeld maar man wat is dat een geweldige game zeg. Een van de tofste die ik ooit gespeeld heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 21 december 2017 10:15
    Beste Michel Musters, je gebruikt het woord moet(en) drie keer en drie keer verkeerd. Daarnaast is het ‘een nieuw evenement’, niet ‘een nieuwe evenement’.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 21 december 2017 11:00
    @Apetjoek Beste Apetjoek,

    Je hebt volkomen gelijk! Aangepast. Mijn dank is groot!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 21 december 2017 11:11
    @MichelMusters Het is werkelijk per-féct nu. Ik heb het artikel nog minstens vier keer gelezen, niet vanwege de (inmiddels voor mij verloren gegane) nieuwswaarde, maar puur omdat het zo lekker wegleest. Ik ben fan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 21 december 2017 12:00
    @Apetjoek Ik heb hem zelf ook nog een stuk of acht keer gelezen, gewoon omdat het puur genieten is inderdaad. Ik denk dat ik hem uitprint en in de kerstboom hang, wat jij?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 21 december 2017 12:53
    @MichelMusters Wanneer gaat de film van dit literaire hoogstandje in premiere?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 21 december 2017 15:15
    @MichelMusters Ik vier alleen heidense feesten, dus voor mij staan alleen de Dag van de Onnozele Kinderen (28 december) en de verjaardag van Isaac Newton (4 januari) binnenkort op het programma. Maar daar de eerste geruchten over een mogelijke verfilming al de kop opsteken, denk ik niet dat dit het laatste is wat we hierover gehoord en/of gelezen al dan niet besproken hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 21 december 2017 15:49
    @Apetjoek Kerstfeest zoals we dat tegenwoordig vieren heeft weinig nog met christendom te maken en is grotendeels gebaseerd op heidense feesten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 21 december 2017 15:57
    @darkmanwls Omdat ik mijn leven graag significant laat beïnvloeden door anonieme gebruikers op een gaming website heb ik niet alleen besloten het kerstfeest enorm groots en heidens te vieren, maar alsmede bovenstaand artikel uit te printen en in een dennenboom te hangen. Tevens heb ik Arie Boomsma uitgenodigd om ook te komen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 21 december 2017 17:30
    @Apetjoek hang t artikel in arie boomsma, 2 vliegen in 1 klap

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 22 december 2017 13:49
    Nog een keer gelezen en eerlijk is eerlijk: het artikel heeft nog steeds niets aan kracht ingeboet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 25 december 2017 14:25
    Lekker artikeltje; AOTY, wat mij betreft!