"Wij denken daar heel oldskool over", zegt Frazier. "We willen gul zijn tegenover spelers en we willen dat het als een complete ervaring voelt. 'Je hebt ons je geld gegeven, hier is een game waar je van zult houden. Bedankt.' Dat is alles." Mitch Dyer, een van de schrijvers van de game, bevestigt dit via Twitter.
Volgens Frazier wordt Squadrons bovendien geen live service-game, die constant verandert en evolueert. "We bouwen het niet rond een live service-strategie. We bouwen een game die op zichzelf compleet en fantastisch is. Dat betekent niet dat we nooit iets zullen toevoegen, dat zouden we kunnen doen, maar we presenteren het niet als een live service."
Star Wars: Squadrons werd afgelopen week onthuld tijdens de stream van EA Play. Het is een pilotengame waarin spelers in de cockpit van een starfighter stappen en streven om de beste piloot van de melkweg te worden. De game bevat verschillende multiplayermodi, waaronder Fleet Battles met vijf tegen vijf-gevechten. Er is ook een singleplayer-campagne, die zich afspeelt na The Return of the Jedi.
Star Wars: Squadrons komt op 2 oktober uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc. De game ondersteunt daarnaast virtual reality op PS4 en pc.
Reacties op: Star Wars: Squadrons heeft geen microtransacties
Millman7
Krytuun
fonsrutte
darkmanwls
Het is de bedoeling dat je een full price game geen microtransacties geeft. Daar moet je niet mee pronken, dat hoort gewoon zo. En het feit dat het nu wordt gezien als iets bijzonders, daar zijn jullie zelf voor een groot deel de oorzaak van EA.
clandestine666
darkmanwls
Yakuo
kr1z
Nuage
SuperDre
Mmo-veteran
_insanity_