Het lijkt tegenwoordig wel mode om voor elk spel wat uitkomt een Star Wars mod te maken. Na Unreal Tournament 2003 is het nu de beurt aan Battlefield 1942. Begin januari kun je je namelijk inschrijven voor de publieke alpha test en je eigen X-Wing besturen. Van de Battlefield Star Wars mod zijn screenshots verschenen waarop je Storm Trooper models kunt zien en een Blaster kunt bekijken. En er is nog meer mod nieuws, want ME! laat ons weten dat de Soldier 9's Realism mod uit is. Deze mod maakt het spel een stuk realistischer, zodat ook alle serieuze gamers aan hun trekken komen. Als laatste zijn er updates en nieuwe screenshots verschenen van de Conflict In Somalia mod en de Eve of Destruction mod. Tevens zijn de teamleiders van de Desert Combat, Conflict in Somalie en Black Hawk Down mods geinterviewd.Display Mode – This allows you to choose the resolutions, color depths and frequency your graphics card/monitor combination supports, e.g. 1280x960[resolution] x32[color depth] @ 85[frequency]. Resolution is important in determining how clear the picture is on your screen - However the higher the resolution, the lower your performance. The color depth can be set to either 16-bit or 32-bit, with 16-bit being faster. I highly recommend 32-bit as not only does it give richer colors, 16-bit color is known to cause issues at times with flickering textures. Finally, the frequency is the number of times per second your monitor screen refreshes itself – the higher the better. If you can't see Frequency, or it's set at 60Hz for all resolutions, see the Advanced Tweaking section for the fix. Verder is er op TweakTown een uitgebreide guide verschenen hoe je meer frames uit Battlefield kunt persen. Tot zover de laatste Battlefield 1942 nieuwsflash van 2002.