Nieuws

Star Wars Jedi: Fallen Order ontvangt next-gen update

Verbeterde framerate en resolutie

Geschreven door Cody Dakota op
Star Wars Jedi: Fallen Order ontvangt next-gen update voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Dat laat EA weten in een blogpost. De update is nu beschikbaar en verbetert onder andere de framerate en de resolutie van de game.Dankzij de update is Star Wars Jedi: Fallen Order nu speelbaar in 60 frames per seconde en bevat de game een dynamische resolutie.

Star Wars Jedi: Fallen Order is een singleplayer actie-adventure ontwikkeld door Respawn Entertainment. De game speelt zich af na Episode 3: Revenge of the Sith. Gamers spelen als Cal terwijl hij probeert te overleven en uit de handen van de Galactic Empire probeert te blijven. Tijdens zijn reis bezoekt Cal zowel nieuwe werelden als iconische planeten uit Star Wars-verhalen.

Star Wars Fallen Order

Dit artikel delen:

Lees meer

CES 2021: Intel zet Core i9-11900K tegenover AMD Ryzen 9 5900X Nintendo onthult roodgekleurde Switch
18

Reacties op: Star Wars Jedi: Fallen Order ontvangt next-gen update

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    StormFox

    • 12 januari 2021 16:37
    Wat mij verbaast is dat dit uberhaupt nodig is.
    Heb je een midrange PC en speel je daar een niet zo oud spelletje op, dan krijg
    je in bijna alle gevallen een dikke grafische boost (zowel performance and beeldkwaliteit) op het moment dat je de GPU upgrade.
    Maar op de Next Gen mag je in je handen knijpen als je een paar maanden later een
    booster update krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 12 januari 2021 16:42
    @StormFox dat verschil is toch niet zo gek? Pc-games zijn gemaakt om dynamisch op verschillende configuraties te draaien. Console-games zijn juist geoptimaliseerd om op specifieke hardware te werken. Dat is de aard van het beestje. Beide hebben voor- en nadelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 12 januari 2021 16:52
    @LarsCornelis Ik snap het, maar met de komst van de Next Gen had ik hogere verwachtingen. En nu met SW Fallen Order krijgt men op de PS5 slecths een +15fps boost en een 1200p resolutie.
    En dan heb ik het niet eens over de 4K beloftes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 12 januari 2021 18:25
    @StormFox ah op die fiets. Daar heb je wel een punt, al is het al heel wat dat de nodige games een gratis upgrade krijgen. Stukken beter dan een HD/remaster/definitive edition. Ik ben erg blij dat ik op mijn nieuwe consoles óók gewoon mijn backlog kan spelen, of gemiste games via Game Pass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 12 januari 2021 17:35
    @StormFox Denk dat je gewoon een beetje zuur bent. Ik heb de game nog niet gespeeld, en zodra ik een ps5 weet te bemachtigen ga ik deze game alsnog spelen. Anders had ik hem links laten liggen onder het mom 'gemist, jammer maar helaas'. Maar jij zit hoog bovenop je paard met je dikke, vette, superieure kut PC en kan dat soort shit klaarblijkelijk niet zelf bedenken. Ze hoeven dit ook niet te doen, he? Game is al tijden uit. Maar je kan ook alsnog zitten zeiken natuurlijk. Jij wordt die gore, rare man in de buurt waar geen kind mee te maken wil hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 12 januari 2021 20:33
    @Cocabeer Ik denk dat jij nog borsthaar moet krijgen gezien je laag niveau taalgebruik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 13 januari 2021 13:23
    @StormFox Jouw niveau daarentegen is academisch, man. Jouw lexicon is bizar!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 januari 2021 16:44
    Net uitgespeeld en verwijderd maar weer op nieuw Downloaden dan maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 12 januari 2021 16:45
    Ik had vernomen dat hij sowieso al erg goed draaide op de XSX. Dus ik ben benieuwd. Haal m wel even van Gamepass af als ik mn huidige lijstje heb afgewerkt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 12 januari 2021 17:20
    @Frezzle lekker man. Ik moet helaas nog ff wachten tot ik mn (ge pre orderde) series x binnen krijg. Baal er wel een beetje van, maar gelukkig heb ik nog mn one x

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 12 januari 2021 17:39
    @Improv hoop dat je m snel hebt! Echt een geweldig apparaat.
    Besef steeds maar weer dat ik geluk had mijn mijn pre order na release.. Binnen 2 weken werd ik gebeld door mediamarkt dat die er lag..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 januari 2021 21:21
    @Frezzle hij loopt inderdaad heel soepel op series x. Weet niet op wat voor fps die liep. Maar je had 2 keuzes resolutie en fps bij fps liep ie 1080p rond de 60 dacht ik en resolutie mode was ie geen 4k maar liep wel heerlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The.Eraser

    • 12 januari 2021 18:33
    Pas gespeeld op XSX omdat hij op gamepass staat: wat een verborgen topper was dit seg. Echt heel leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 12 januari 2021 22:14
    Paar uurtjes nu inzitten. Inderdaad ook dankzij gamepass. Game liep al super smooth op de series X. Enige wat ik mij nu afvraag ; moet deze nu van de interne ssd gespeeld worden; of haalt dat bij deze game niet echt uit (behalve laadtijden uiteraard)? Dat vind ik soms nogal verwarrend. Ene moet wel, andere hoeft niet.. ik geloof dat je het bij de file info kunt zien of er gen 9 of durango staat oid.. maar dat moet toch overzichtelijker zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 12 januari 2021 22:53
    @kleinekoosjer in principe heeft elke game profijt van de SSD. Laadtijden zullen altijd korter zijn. Maar games die in het menu ook zo'n X/S logootje hebben, móeten geïnstalleerd worden op de SSD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 13 januari 2021 06:53
    @LarsCornelis thanks Lars dat is nuttige info 👍🏻

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 13 januari 2021 22:10
    @LarsCornelis Lars, dat dacht ik dus ook, maar blijkt misschien niet helemaal waar te zijn. Check dit bijv; Looks like some games marked with Series X|S updates, like Sea of Thieves, still use the older SDK and will happily run from an external drive. You can check the file info to see if it’s the Gen9/Scarlett GDK or the older Durango XDK.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Godjira

    • 13 januari 2021 09:45
    Hmm, ik ga toch overwegen deze nog een keer te spelen dan, want deze game met nog mooiere graphics en 60FPS lijkt me echt HEERLIJK :)