Nieuws
Star Wars Eclipse

'Star Wars Eclipse laat nog drie à vier jaar op zich wachten'

Aldus journalist Tom Henderson

Geschreven door Michel Musters op
Het zou nog zo'n drie à vier jaar duren voordat het deze week aangekondigde Star Wars Eclipse uitkomt.

Dat meldt journalist en insider Tom Henderson. Eerder dit jaar lekte hij al correcte informatie over het toen nog onaangekondigde Star Wars Eclipse. Tijdens The Game Awards eerder deze week werd de Star Wars-game onthuld.

Henderson geeft in een aantal tweets wat mogelijke details over de game. Zou zou het nog minstens drie à vier jaar duren voordat het spel uitkomt, en zou ontwikkelaar Quantic Dream moeite hebben met het vinden van werknemers. De studio werd in 2019 door de media uitgelicht vanwege een giftige werksituatie.

Henderson claimt verder dat studiohoofd David Cage erg betrokken is bij het schrijfwerk van de game. Verder zou het vooral een uitdaging zijn om de interne engine van Quantic Dream te gebruiken, omdat die niet gebouwd is om een openwereldgame te draaien.

Star Wars Eclipse speelt zich af ten tijde van de High Republic. In de game nemen spelers de rol aan van verschillende personages, waarbij keuzes invloed hebben op de toestand in de Outer Rim van het universum. Een officiële releasedatum en systemen zijn nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Verrassende Game Awards - Ron en Erik Podcast 363 Call of Juarez: Gunslinger tijdelijk gratis te claimen op Steam
22

Reacties op: 'Star Wars Eclipse laat nog drie à vier jaar op zich wachten'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ardyn

    • 12 december 2021 13:23
    Een game aankondigen 3 ~ 4 jaar van tevoren is wel erg ver…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 12 december 2021 16:08
    @Ardyn In deze tijd? Absoluut niet. Maar daarnaast, het lijkt een tactiek om personeel aan te kunnen trekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 12 december 2021 21:59
    @gimbal2
    Niet per se, de meeste games worden aangekondigd met het idee dat het 2 jaar later uitkomt OF omdat er te veel gezeik/vraag is om een aankondiging (TES6).
    Maar zoals je al zegt, het is waarschijnlijk om personeel aan te trekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CilPhollins

    • 12 december 2021 15:10
    Half life 3 is aangekondigd, komt over 20 a 30 jaar uit haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 december 2021 17:00
    Als je dan hoort dat ze eigenlijk al issues hebben met de engine dan houd ik al rekening met een dikke tegenvaller

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Remco1988

    • 12 december 2021 18:37
    Met een beetje geluk kunnen we dan dus de PlayStation 5 en Xbox series x pack kopen met dit spel erbij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 12 december 2021 18:51
    Henderson claimt verder dat studiohoofd David Cage erg betrokken is bij het schrijfwerk van de game
    Dit is zo'n verschrikkelijk slecht nieuws dat ik eigenlijk de hoop al heb opgegeven, ondanks de prachtige trailer. Die vent is 1 van de slechtste schrijvers van deze generatie maar hij vindt zichzelf zo goed. Laat het schrijfwerk alsjeblieft over aan mensen die het wel kunnen en bemoei je er zo min mogelijk mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 december 2021 18:57
    Jammer dat het nog zo lang duurt. Wel een geruststelling dat david cage er aan mee schrijft. Zijn verhalen zijn geniaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 12 december 2021 19:30
    @coola
    Uiteraard vind jij dat :")

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 december 2021 19:35
    @The_Stifmeister

    Ja dat vind ik zeker. Want hij is de man achter een van de beste verhalen ooit namelijk Omikron: The nomad soul

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 12 december 2021 19:38
    @coola
    Dat is er 1. Je schrijft toch echt 'verhalen', meervoud.

    Overigens heb je uiteraard recht op je eigen mening, het verbaasd me alleen weer niets dat je uitgerekend Cage zijn verhalen als 'briljant' bestempeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 december 2021 19:41
    @The_Stifmeister

    Fahrenheit, beyond two souls en detroit become human zijn ook geweldig. Alleen met heavy Rain slaat hij de plank mis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 12 december 2021 22:32
    @coola precies dat, al vond ik persoonlijk Heavy Rain ook nog een prima game voor zover ik die me nog herinneren.
    Maar na detroid become human heb ik hier al het vertrouwen in en kijk er naar uit, ondanks dat star wars niet zo zeer mijn ding is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 december 2021 09:03
    @The_Stifmeister Waarom verbaasd het je niets? Is er iets aan Coola wat ik niet weet? Voor zover ik weet heeft David cage nooit gewerkt aan Assassin's creed games, of uberhaubt Ubisoft games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 december 2021 10:19
    @Messtranor
    Het ontbreekt Cage volledig aan enige nuance of diepgang in zijn verhalen, iets waar Coola ook een handje van heeft in zijn 'meningen'. Verder heeft Cage zich homofobisch en seksistisch uitgelaten en van dat laatste heeft Coola ook een handje. Vandaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2021 14:04
    @The_Stifmeister


    Geen valse beschuldigingen maken svp. En nu niet komen je bent er om gebannend geweest. Want dat is niet zo ik was om een hele andere reden gebannend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 december 2021 14:10
    @The_Stifmeister Vind ik dan weer iets te ver gaan. Ik ben t heel vaak niet met coola eens, maar voor zover ik weet klopt dit niet. En dan is t hoe dan ook al weer een poos geleden en zoals je zegt hij is gebanned geweest. Dus totdat ie weer iets doet is daarmee de kous af.
    Coola mag ook gewoon zeggen wat ie wil, zolang hij maar accepteerd dat je mening uiten ook reacties tot gevolg kan hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 december 2021 16:14
    @Messtranor
    . En nu niet komen je bent er om gebannend geweest. Want dat is niet zo ik was om een hele andere reden gebannend.
    Klopt, je was gebannend vanwege je stuitende racisme, daar heb ik het niet over.

    Coola heeft meerdere keren seksistische uitspraken gedaan, ik weet echt niet meer uit mijn hoofd welke het allemaal waren maar hij vindt bijvoorbeeld dat je prima tegen een wildvreemde vrouw kan zeggen dat ze 'een mooie kont' heeft. Zo zijn er tal van voorbeelden. Coola heeft een bedenkelijke visie op een heleboel zaken.

    Dus ja, Messtranor, het klopt wel, ik verzin het niet. Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken want dan ontspoort er weer een topic omdat iemand iets zegt over Coola dat gewoon waar is en hij vervolgens weer glashard gaat liegen of zo gaat draaien dat het altijd aan een ander ligt. Ben er klaar mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 13 december 2021 23:09
    @The_Stifmeister Nee, laten we zeggen dat jij nu lekker bezig bent in dit draadje. Je bent zo harstikke vooringenomen richting coola. Net wat wat je juist veroordeeld aan coola. Hij zegt niets verkeerds nu. alleen iets wat jou niet zint, deels omdat het van hem komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 14 december 2021 07:42
    @gamerlezer
    Je hebt op alle fronten helemaal gelijk. Ik had er inderdaad niet op moeten reageren en gewoon lekker m'n bek moeten houden. Nagenoeg alles wat hij zegt irriteert me mateloos maar daar moet ik de rest van de bezoekers niet mee lastig vallen, dus excuus. Het zal niet meer voorkomen, ik ga gewoon niet meer op hem reageren en zijn commentaar negeren.