Star Wars: Battlefront 3 'was zo goed als af' | Gamer.nl

Star Wars: Battlefront 3 'was zo goed als af' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De Battlefront-serie wordt niet genoemd in het interview, maar Ellis zegt aan een game gewerkt te hebben voor LucasArts, de licentiehouder van de reeks. De game zag er volgens Ellis zo goed uit dat de toenmalige baas van Lucasarts, Jim Ward, en de vice-president van product development, Peter Hirschman, aanboden om gelijk een vervolg te in ontwikkeling te nemen.

"Het zag ernaar uit dat het project het meest succesvolle zou gaan worden wat we ooit hadden gedaan, en ze vroegen of we ook het vervolg wilden maken, het was een no-brainer", aldus Ellis, die uitlegt dat een nieuw management kort daarna roet in het eten gooide. Dit management annuleerde de game, terwijl deze zich volgens Ellis in de laatste fase van kwaliteitscontrole bevond. 

Vervolg GoldenEye

Hierna kreeg Free Radical een aanbod van Activision om een vervolg op de James Bond-game GoldenEye te maken. Free Radical bestaat grotendeels uit de makers van de oorspronkelijke GoldenEye. De game zou vermoedelijk voor Xbox 360 en Playstation 3 gepland staan, maar het aanbod werd om onbekende reden weer ingetrokken, meldt Ellis.

Het jaar daarna zag Free Radical zich genoodzaakt om een failli ement aan te vragen, waarna de studio werd opgekocht door Crytek. Sindsdien is de ontwikkelaar omgedoopt tot Crytek UK en werkt het aan een vervolg op Homefront. Het gerucht gaat ook dat Crytek UK werkt aan een nieuwe TimeSplitters.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou