Nieuws
Battlefront 2

Update: Star Wars Battlefront 2 verkoopt minder exemplaren dan vermeld

Geef ons een roze Darth Vader!

Geschreven door Arran Winmai op
Update: In de Wall Street Journal werd gerapporteerd dat EA negen miljoen exemplaren verkocht heeft. Dit blijkt nu echter maar zeven miljoen te zijn. Volgens Blake Jorgensen van EA werd er verwacht dat er acht miljoen kopieën verkocht zouden worden.

Origineel bericht: EA brengt binnen de komende maanden microtransacties terug naar Star Wars Battlefront 2.

EA verkocht afgelopen jaar negen miljoen kopieën van Star Wars Battlefront 2, wat een miljoen minder is dan het bedrijf had voorspeld. Als oorzaak hiervan wijst hoofd van financiën Blake Jorgensen naar de ontvangst van de lootboxes. Dit maakt hij bekend in een interview met Sarah Needleman van de Wall Street Journal.

In het interview laat hij ook weten dat EA "binnen een paar maanden" lootboxes terug wil brengen. Wanneer precies is nog niet bekend, "als het klaar is" is het antwoord dat Jorgensen leverde. De lootboxes werden in eerste instantie verwijderd omdat spelers in de bèta klaagden dat het een oneerlijk voordeel gaf aan spelers die er geld aan uitgaven.

Dit is een gevoelig onderwerp voor EA en toen de vraag gesteld werd waarom er geen cosmetische lootboxes zijn antwoordde Jorgensen dat ze voorzichtig moeten zijn om de canon van Star Wars niet te schenden. Toentertijd was al duidelijk dat microtransacties weer terug zouden keren naar het spel. Wat voor vorm dit precies aan zal nemen is nog niet bekend.

Star Wars Battlefront 2 lootcrate

Dit artikel delen:

Lees meer

Epic Games wil Fortnite op Nintendo Switch uitbrengen Spec Ops: The Line en The Darkness 2 nu op Xbox One
13

Reacties op: Update: Star Wars Battlefront 2 verkoopt minder exemplaren dan vermeld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Perfection

    • 31 januari 2018 10:33
    Dikke middelvinger naar de community toe (:

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 31 januari 2018 10:50
    EA he, dit was simpelweg een kwestie van tijd.

    Deze game stond al op mijn permanente ignore list dus tja, geen groot verlies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowKiller

    • 31 januari 2018 11:34
    RIP

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 31 januari 2018 12:04
    Ik wil dit op geen enkele manier goedpraten hoor, maar kijkt hier ook maar iemand van op? Als het verwijderen van de microtransacties je heeft overgehaald de game toch te kopen dan ben je gewoon dom, er is duidelijk aangegeven dat dit tijdelijk was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichi

    • 31 januari 2018 12:39
    @darkmanwls Nee, kijk er niet van op, was inderdaad al aangegeven tijdelijk. Heb het gekocht omdat ik deel 1 heb gemist en een simpel shooter wilde spelen in een SW omgeving. Dat is precies wat ik heb gekregen.

    Heb nu alles al unlocked met maar 50 uren op de teller, dat is ook prima. Dus die betaalde boxes ignore ik gewoon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 31 januari 2018 12:34
    Lootboxes of niet, ik heb me tot nu toe goed vermaakt met de game. Vind de reacties erg overdreven. Nee, het is geen meesterwerk maar ook zeker geen slechte game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 31 januari 2018 13:46
    @obi-twan kenobi
    Vermaak mij er goed mee idd. Leuke shooter en ook alles al unlocked dus dat viel idd wel mee als casual gamer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dre2010

    • 31 januari 2018 16:34
    @obi-twan kenobi Ja hoor heb me er ook goed mee vermaakt . Ik snap dat mensen de lootboxes haten , maar waarom alleen bij BF . Volgens mij zit dat tegen woordig bijjna overal in *COD , overwatch , AC origins enz enz .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 31 januari 2018 12:44
    https://tweakers.net/nieuws/134603/gerucht-microsoft-overweegt-ea-over-te-nemen.html

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 31 januari 2018 17:43
    @fonsrutte
    Lees je niks over hier man. Het is toch wel een bizar gerucht. Ea in combo met die game pass???? Zou top wezen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 31 januari 2018 12:50
    Ea wat een bedrijf tegenwoordig eerder de king of videogames ma nu wat een slecht bedrijf, totaal geen kijk op de community. Behalve als ze het merken in de portomenee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kerrigan

    • 31 januari 2018 15:23
    Volgens mij hadden ze dit al gezegd toen ze het er even uit haalde. Niet zo verbaasd zijn allemaal.

    Desalwelteplus blijft EA scum.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 31 januari 2018 17:05
    Staat een foutje in het artikel omtrent de verkoopcijfers. Ze verwachtte 8 miljoen, maar zaten er minder dan een miljoen onder. Pagina 10: http://files.shareholder.com/downloads/ERTS/5944161777x0x970023/5E677778-A269-455F-A592-40A45B0D59C7/Q3_FY18_Prepared_Remarks.pdf
    Om ook een vergelijking te geven, Battlefront (2015) zat rond deze tijd in 2016 al boven de 13miljoen, Battlefront 2 doet het dus flink slechter.