In de game stapt de speler in de schoenen van een premiejager. In de onderwereld van Level 1313, een stad onder het oppervlak van de planeet Coruscant gaat hij met behulp van een arsenaal aan "exotische wapens" op jacht naar zijn doelwitten. Daarbij ontrafelt de speler een criminele samenzwering.
"Star Wars 1313 duikt in een deel van de Star Wars-mythologie waarvan we altijd al wisten dat hij betond, maar nog nooit hebben kunnen bezoeken", zei Paul Meegan, directeur van LucasArts, in een verklaring.
Star Wars 1313 is een cover-based shooter met platformelementen. Hierbij vertrouwt de speler op gadgets en menselijke vaardigheden en niet op Force-krachten zoals in veel andere Star Wars-games. Aangezien de speler in de schoenen stapt van een premiejager, zal hij naar verwachting ook geen gebruik kunnen maken van de iconische lightsaber.
Intern
LucasArts ontwikkelt Star Wars 1313 intern, en maakt daarbij gebruik van verschillende takken van LucasFilm. Onder andere Industrial Light & Magic, Skywalker Sound en Lucasfilm Animation dragen bij aan de shooter. De game draait op de Unreal Engine. Het is nog onbekend wanneer en voor welke platformen Star Wars 1313 wordt uitgebracht. Naar verwachting wordt dit volgende week bekendgemaakt, tijdens de E3-beurs in Los Angeles.
Reacties op: Star Wars 1313 is een 'volwassen' shooter
spreadthehate
Aan de ene kant toch wel jammer geen lightsaber en force krachten. Dit vond ik namelijk altijd wel gaaf om te gebruiken.
Hubert
ShadowX
Betazeta
Stolkieboy
haastnooit
Maar aan de andere kant hebben we dat nu al te vaak gedaan wellicht.
Wie weet met welke gadgets je nu allemaal kan spelen.
pkorlose
Drinkalot
Knootewoot
Ik hoop wel dat hij tijdens de GCW afspeeld, want dat is mijn favoriete periode.
Ik ben benieuwd en hou hem in de gaten.
Sneakybasterd
Paralize
Howdy
Wellicht, als deze game aanslaat zal de hoofdpersoon ook wel weer die weg bewandelen.
Persoonlijk vind ik het wel eens verfrissend om aan de slag te kunnen met iemand zonder al die bijzondere krachten, maar wél in het star wars universum.
Howdy
Hoezo is een nieuwe game bouwen "de makkelijke uitweg"? Het lijkt me veel eenvoudiger voort te borduren op een serie die zich al bewezen heeft, zelfs al moet je dan luisteren naar de kritiek op eerdere delen.
spreadthehate
En misschien krijgen we toch wel leuke gadgets dat het wel vermakelijk blijft.
De krachten van de force is gewoon leuk om te gebruiken. Bij Dark Forces 2 vond ik het dan ook heel gaaf om de dark forces te gebruiken en iemands keel dicht te knijpen :)
kr1z
3d dus een console game ook (word weer afwachten hoe de pc port gaat worden).
Ik zie wel Tie Fighters op dat plaatje , dus het speelt zich later af dan de prequels , da`s dan weer een voordeel.
Debster
AppleHater
GGB
OFWGKTA
Alle sw games al gespeeld denk ik
Lionheart
Oh well, wie weet wordt dit nog wat.