In de game stapt de speler in de schoenen van een premiejager. In de onderwereld van Level 1313, een stad onder het oppervlak van de planeet Coruscant gaat hij met behulp van een arsenaal aan "exotische wapens" op jacht naar zijn doelwitten. Daarbij ontrafelt de speler een criminele samenzwering.

"Star Wars 1313 duikt in een deel van de Star Wars-mythologie waarvan we altijd al wisten dat hij betond, maar nog nooit hebben kunnen bezoeken", zei Paul Meegan, directeur van LucasArts, in een verklaring.

Star Wars 1313 is een cover-based shooter met platformelementen. Hierbij vertrouwt de speler op gadgets en menselijke vaardigheden en niet op Force-krachten zoals in veel andere Star Wars-games. Aangezien de speler in de schoenen stapt van een premiejager, zal hij naar verwachting ook geen gebruik kunnen maken van de iconische lightsaber.

Intern

LucasArts ontwikkelt Star Wars 1313 intern, en maakt daarbij gebruik van verschillende takken van LucasFilm. Onder andere Industrial Light & Magic, Skywalker Sound en Lucasfilm Animation dragen bij aan de shooter. De game draait op de Unreal Engine. Het is nog onbekend wanneer en voor welke platformen Star Wars 1313 wordt uitgebracht. Naar verwachting wordt dit volgende week bekendgemaakt, tijdens de E3-beurs in Los Angeles.