Roberts is van plan om bij het behalen van het donatiedoel een team van specialisten aan te trekken dat het procedureel genereren mogelijk gaat maken. "Ons universum is behoorlijk groot en het maken van de honderden al bestaande landingsplaatsen is al uitdagend genoeg... hele continenten en dampkringen bouwen zou een levenslange taak worden met het huidige systeem", verklaart de ontwikkelaar die in de jaren '90 beroemd werd met de Wing Commander-reeks.
Volgens Roberts waren de afgelopen stretch goals vooral gericht op het uitbreiden van de spelwereld met meer schepen en zonnestelsels. "Nu is het tijd om wat verder in de toekomst te kijken!" Star Citizen heeft inmiddels ruim 39 miljoen dollar opgehaald, onder meer via een campagne op Kickstarter, en is daarmee de meest succesvolle crowdfundingcampagne ooit. Het spel moet begin 2015 verschijnen voor de pc.
Reacties op: Star Citizen krijgt mogelijk procedureel gegenereerde planeten
Fred-Erik
Heeft iemand hier wel vertrouwen in? Is dit niet veel te ambitieus en onrealistisch allemaal?
Dorion2210
Verder krijg ik steeds meer zin om hier meer van te zien, en vooral te spelen
mzachary
Hierdoor kan het inderdaad vertraging oplopen. Zagen we al met de dogfighting module die eerst in december uit zou komen en nu pas in april… echter we hebben kunnen zien dat het speelbaar is, de uitstel is met name om het extra te polijsten. In die zin gaat de planning dus inderdaad ten onder aan het succes :-)
Addergebroed
De beste man heeft inmiddels bijna 40 miljoen dollar opgehaald. Als je erover nadenkt is dat ridicuul veel geld omdat je er geen risico mee loopt (het geld is al binnen). Er zijn inmiddels zo'n 4 studio's (als ik me niet vergis) binnen het originele bedrijf. Daarnaast wordt veel ontwerp werk uitbesteedt aan externe studio's. Elke studio focust zich op een taak, in Londen maken ze de single player ervaring, het "hoofdkantoor" focust zich op het dogfighten en weer een ander zich op het fps gebeuren, etc. Veel van de assets worden ondertussen uitbesteedt, de website en het systeem daarachter, veel art, planeten en landingszones worden door ingehuurde (canada, mexico, etc.) studio's geproduceerd. Daarnaast worden de fans ook ingezet, zo is er een wedstrijd om kannonnen te modelleren en moet dat uiteindelijk leiden tot hele spaceships.
Het klopt dat er erg veel beloofd wordt, maar daarbij moet je in gedachte houden dat dit niet allemaal op release beloofd wordt. Het procedureel genereren van planeten bijvoorbeeld is niet iets wat nu gemaakt wordt en er op release in zit. Er wordt een R&D team opgezet om te kijken hoe een procedureel systeem over een paar jaar in het spel kan worden geintegreerd. Dat is op dit moment puur onderzoek. Het artikel maakt dat niet helemaal duidelijk.
Ragingbully
desondanks ben ik erg benieuwd, het wordt tijd voor een nieuwe goede space sim.
Fred-Erik
Maar als je de 'scope' van dit spel vergelijkt met een spel als Call of Duty, dan valt 40 miljoen best mee; een Call of Duty kost volgens mij toch al gauw 50 miljoen of meer om te maken. En dan heb je een paar uur durende singleplayer campaign en een boel multiplayer maps, wapens en systemen die sterk gebaseerd zijn op vorige delen, dus lang niet zoveel kosten dan een game van 'scratch' op te zetten.
Het klinkt ook wel verstandiger om die nieuw beloofde toevoegingen pas later aan het spel toe te voegen. De requirements van een software project halverwege veranderen is over het algemeen funest voor de haalbaarheid.
Loimko
WRobN
Kijk hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_games_to_develop
GTAIV koste 100.000.000
GTAV koste 265.000.000
De trend van "open world" games tegenwoordig veroorzaakt dit voornamelijk. Het wordt zo groot dat je het wel moet doen met een enorm team diverse mensen met specialistische kennis.
Toen de physics chips in de pc kwamen kwamen, kwamen er verschillende developers er plots achter dat ze architecten moesten inhuren.
Dit omdat hun gebouwen uit zichzelf instortten. Er was immers ineens echte draagkracht in het spel. Daardoor moet je plots rekening houden met dragende constructies.
Dit soort dingen en de enorme schaal ervan nemen veel tijd en geld in beslag.
Sm0
Star Citizen heeft geen marketing nodig.
WRobN
Je start de game in single player mode in de multi wereld.
Dat noemen ze squadron 45. Dit is een leger die aanwezig is in de multi wereld.
Maar je kunt ook kiezen om uit het leger te stappen als je ongeduldig bent en rechtstreeks de multi wereld in te stappen.
Er zijn volgens de videos en teksten van de ontwikkellaar talloze manieren om hier in te spelen.
Hij wou dat iemand die bijvoorbeeld freelancer heel vet vond, dezelfde speelstijl kan hanteren.
Dit geld ook voor de speelstijlen van andere games zoals wingcommander etc.
Funkyjazz
Sympharion
Edit: 500.000 euro is dan ook echt nog ontzettend veel. Het gemiddelde budget van een indie-studio is 5.000 tot 10.000 euro.
Fred-Erik
ShadowX
Requal
Addergebroed
Ik denk dat je het universum meer moet zien als EVE. Veel content zal player generated zijn, in tegenstelling tot gescripte quests in bijvoorbeeld GTA.
Addergebroed
Sympharion
Sympharion
Een indie-game is een spel dat is ontwikkeld onafhankelijk van een uitgever. Indie is dan ook een afkorting van "Independent". Star Citizen wordt gemaakt door een studio die op geen manier verbonden is aan een uitgever, ze geven het spel zelf uit. Zodra dat gebeurt is het een indie-studio. En een spel dat is gemaakt door een indie-studio is een indie-game.
SuperG
Terwijl SC een dooie genre reincarneerd en een grote feature creep aan het worden is. Maar ja dat kan opgevangen worden door in etappes op te leveren. En et grote feature extentie DLC te komen.
Ik heb de Privateer en wingcommander games wel gespeeld en SC is merge van dat soort games maar kon niet die IP overnemen dus een nieuwe IP.
Verder vind ik hun sites erg onduidelijk dus volg het net helemaal.
Maar het zijn wel de games waar ik naar uitkijk.
X- Rebirth conventioneel published maar rushed out low quality game.
Beetje jammer is nogal een faal. Maar ruwe diamand vind ik niet zoon probleem.
Elite dangerous. Kijk ik ook naar uit.
SC uiteraard ook.