Nieuws
Star Citizen

Star Citizen kan de rest van de maand gratis uitgeprobeerd worden

De Intergalactic Aerospace Expo is begonnen

Geschreven door Michel Musters op
Star Citizen kan de rest van de maand november gratis gespeeld worden.

De gratis periode is onderdeel van de jaarlijkse in-game Intergalactic Aerospace Expo (IAE). Nieuwe spelers kunnen meer dan honderdtwintig schepen gratis uitproberen. Daarbij kan men het digitale evenement bezoeken en virtuele hallen vol met de nieuwste schepen bekijken. 

Daarbij zijn er allerlei evenementen om aan deel te nemen beschikbaar. De komende dagen zullen er ook nieuwe voertuigen worden onthuld. Meer informatie over het evenement en een link naar de gratis download zijn hier te vinden.

In september bleek dat er inmiddels meer dan een half miljard dollar is opgehaald voor de crowdfunding van Star Citizen. Sinds 2012 kan men geld overmaken naar Cloud Imperium Games om de ontwikkeling van de ruimtegame te bekostigen.

Star Citizen is al jaren in ontwikkeling, al is een deel van de multiplayer al wel geruime tijd speelbaar via Early Access. Star Citizen moet ook een complete singleplayercampagne krijgen genaamd Squadron 42. De ontwikkelaar praat zelfs al over vervolgen op deze campagne.

Er is veel controverse rondom Star Citizen. Dat komt omdat het spel al zolang in ontwikkeling is en er zoveel geld wordt opgehaald, maar het nog altijd niet duidelijk is wanneer het eindproduct uitkomt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nederlandse makers Kayak VR: Mirage mikken op PS VR2-releasedatum Gesprekken in Overwatch 2 worden omgezet naar audiotranscripties
10

Reacties op: Star Citizen kan de rest van de maand gratis uitgeprobeerd worden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 21 november 2022 11:07
    Hahahaha "praat al over vervolgen"
    Maak je game eens af man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Liefhebber

    • 21 november 2022 11:18
    @Messtranor haha inderdaad, ik herinner me nog dat ik dit jaren geleden echt in de gaten hield. Zo veel toffe beloftes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 21 november 2022 21:13
    @Messtranor zo inderdaad, die vent moet echt oppassen wat hij zegt. Er komt een dag dat hij een boze fan tegenkomt omdat hij na 20 jaar nog steeds de game niet kan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Recon31

    • 21 november 2022 12:02
    Star Citizen heeft ook nooit een release datum gehad. Dat ging altijd om Squadron 42 en niet Star Citizen zelf.

    Mensen die geinteresseerd zijn zou ik adviseren om mee te doen aan deze free flight IAE event. Vooral de nieuwe features die ook in deze 3.17.4 patch zitten en komende 3.18 patch, deze laatste wordt ook al door het publiek getest onder evocati testers, is wel echt het begin van hoe een MMO Scifi game als Star Citizen er heel erg uit moet gaan zien.

    De reden dat ze al heel lang denken aan een vervolg van Squadron 42, is omdat het een part 1 is. Starters hebben ook een mooi schip waarmee ze nu kunnen starten zoals de Cutter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vinnyboiiiii

    • 21 november 2022 12:32
    Ik heb een aantal jaar geleden een schip voor het spel gekocht, nooit goed kunnen spelen. Ik heb een goede laptop waar ik het laatst weer eens op heb geinstalleerd (16gb ram, i7 en rtx 3070), zelfs op low settings komt de framerate nauwelijks boven de 40 uit en stottert elke paar seconden. Laat ze dat eerst maar fixen want nu is het voor mij onspeelbaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Recon31

    • 21 november 2022 12:43
    @Vinnyboiiiii Eigenlijk zeggen je specs ook niet zo heel veel. Het is ook hoe de rest van je systeem draait. Het kan prima zijn dat je CPU bottlenecked bent namelijk. Je settings op low zetten heeft geen zin, gewoon alles op hoogste settings houden omdat er weinig verschil is. Daarbij schakel volumetric cloud en motionblur uit. 16GB is minimum, maar 32GB is toch wel echt goed nodig voor SC.

    Daarnaast kan je ook je Nvidia shader cache verhogen in de Nvidia panel naar 10GB. Zelf heb ik gewoon framerates van 60 tot 110fps. Ik draai zelf een Ryzen 5800X3D, 32GB @3600mhz, RTX 2080Super op ultrawide 3440x1440 met Gsync.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 21 november 2022 21:17
    @Recon31 wow really 110fps ? Sinds wanneer is de persistent universe fps unlocked? Heb 2080ti en betere cpu en ook 32 gb bla bla , maar het spel liep echt bagger. Het is trouwens een jaar geleden dat ik hem opgestart heb. Mogelijk hebben ze iets verbeterd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Recon31

    • 22 november 2022 10:26
    @GoofyZ3 Er is al zoveel anders en zelfs een jaar geleden met mijn 3700X haalde ik prima 80fps op veel plekken. Microtech haal ik met Volumentric Clouds aan ongeveer 50fps, wat een grote verbetering is. Zonder gewoon 70fps op het moment. Ze zijn al hevig bezig velen oude code over aan het zetten naar de Gen12 renderer en in 3.18 die nu in Evocati is, merk je dat verschil ook al enorm. De 5800X3D die ik heb is op het moment wel de snelste en beste gaming CPU. Maakt niet heel veel uit of je meer cores hebt. De 5800X3D heeft namelijk 100MB L3 Cache.

    Stuur me maar een berichtje als je een keer wilt spelen of op de discord channel wilt komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 21 november 2022 12:41
    Ik wacht wel op de volle release zal een erg vette game worden voor op mijn PlayStation 12 pro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 november 2022 13:57
    Diep van binnen heb ik nog steeds zin in deze game. Maar vertrouwen heb ik er nog amper in.