Nieuws
Star Citizen

Star Citizen haalt kwart miljard dollar op

20v20-multiplayermodus en Squadron 42 komen volgend jaar

Geschreven door Michel Musters op
Er is inmiddels meer dan een kwart miljard dollar via crowdfunding opgehaald voor de ontwikkeling van Star Citizen.

Op moment van schrijven staat de teller op meer dan 252.000.000 dollar. Recentelijk is er veel geld binnengekomen dankzij CitizenCon, de jaarlijkse expo die om de game draait.

Het project begon in 2012 als Kickstarter-campagne met de ambitie om een spirituele opvolger te ontwikkelen gebaseerd op de Wing Commander-franchise van Chris Roberts. In eerste instantie was Star Citizen gepland om in 2014 uit te komen, maar naarmate er steeds meer geld werd opgehaald werd de lancering uitgesteld.

Momenteel bevindt de game zich in de alfafase van het ontwikkelingsproces. Er is op dit moment nog geen releasedatum voor Star Citizen. Wel is onlangs Theatres of War onthuld, een nieuwe 20v20 multiplayermodus die ergens volgend jaar moet verschijnen. Ook de singleplayermodus, genaamd Squardron 42, moet in 2020 uitkomen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Strategiegame gebaseerd op Starship Troopers in ontwikkeling Vervolg op Marvel's Spider-Man komt mogelijk in 2021 uit
5

Reacties op: Star Citizen haalt kwart miljard dollar op

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • HunterSeeker

    • 3 december 2019 09:54
    je zou zeggen dat je voor dat bedrag wel een stuk verder in de ontwikkeling zou kunnen zijn.
    eeuwige beta

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Whitewolf1988

    • 3 december 2019 10:28
    @HunterSeeker Alpha*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 3 december 2019 10:48
    ook weer zo'n prject dat overloopt van teveel ambitie, maar nooit ergens komt.
    Iemand moet daar echt een keer zeggen "en nu gaan we eerst afmaken waar we mee bezig zijn"
    Er blijft maar meer bij komen, straks krijgen we een gevalletje ARK, waar men ook zo veel bezig was met nieuwe content dat men geen tijd had om de bugs op te lossen en de boel te optimaliseren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 3 december 2019 11:21
    De vraag is wie dat "afmaken" doet. Ik kan me voorstellen dat het team redelijk geexplodeerd is over de jaren en dat zijn allemaal mensen die aan het werk gehouden moeten worden, maar niet noodzakelijkerwijs hun tijd goed kunnen vullen gedurende de alpha/beta fase… Extra projecten opstarten begrijp ik dan zelf wel. Of dat een goed of slecht teken is, daar reserveer ik mijn gevoelens over. Explosieve groei heeft veel studios ten onder gebracht in het verleden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 5 december 2019 01:20
    De game ziet er erg goed uit. Het speelt in principe ook wel redelijk alleen zorgde de zware systeem eisen voor een lage fps waardoor de game nog trager leek dan het al is.

    Mensen zeiden in de game dat het een simulatie moet zijn en daarom alles lang duurt en daar kan ik wel inkomen mits alles werkt wat het niet deed. De fans ingame zeiden ook dat met elke nieuwe update er weer nieuwe bugs moeten worden gefixed wat ik wel kan begrijpen alleen mijn game ervaring voor de free fly experience die afgelopen week was bij Star Citizen niet minder frustrerend maakte.

    Het vinden van mijn weg in een stad was een frustratie zonder map (een map is wel een must en het lijkt me dat ze dat in de toekomst ook wel kunnen maken :p) maar daar kom je naarmate je vaker speelt wel uit. Om van je bunk bed waar je wakker wordt, je schip uit het systeem te spawnen en naar je hangar of flight platform te lopen duurt ongeveer 10-15 minuten wat ook frustrerend is voordat je iets kan doen alleen is dit misschien niet veel anders dan bij andere MMO`s. Verder werkte mijn aankopen bij de winkels niet en verloor ik al mijn geld zonder items te krijgen. Ik ging dood zonder reden in een hangar.

    Een korte opsomming, lage fps, medeplayers hun animaties die niet goed werken door lag oid, lange tijd naar schip voordat je iets kan doen, bugs bij shops en zomaar dood gaan, de weg niet kunnen vinden. Ik heb 2 uur rond gelopen voordat ik opsteeg in mijn schip en vond alles bij mekaar ondanks dat de game er mooi en veel belovend uitziet een zeer frustrerende ervaring.

    De speler lag moet worden verholpen, helemaal als de dogfights of fps module wil slagen. Behalve dit alles staat de game nog steeds ondanks een goede basis te hebben in de kinderschoenen qua content en mogelijkheden.

    Ik neem aan dat er flink gemined gaat worden, een market zal ontstaan en dat er gebouwd kan worden en gevochten kan worden met federaties die vormen, dogfighting en fps, alles door elkaar heen, alleen tot nu toe is er verder nog weinig behalve wat singeplayer missies en planeten verkennen waar zover ik weet nog niet veel te beleven valt. FPS mode ziet er goed uit alleen lag.

    Singeplayer zal ook tof worden die uitkomt (ziet er iig goed uit) alleen deze game moet er daar niet van hebben. De game heeft nog een lange weg te gaan en ik hoop dat ze funding kunnen blijven vinden. Ik wacht wel met de game tot deze in zeer goede staat is omdat het zowiezo een timesink wordt waar ik geen tijd voor heb alleen wat rondvliegen en verkennen me wel leuk lijkt alleen dan wel zonder al deze bugs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.