Nieuws
Star Citizen

Star Citizen de meest succesvolle Kickstarter-game

Star Citizen haalt meer geld op dan alle andere Kickstarter-games samen

Geschreven door Arran Winmai op
De makers van Star Citizen laten weten dat ze meer geld bij elkaar hebben gehaald op Kickstarter dan alle andere games van 2017 samen.

Dit jaar bracht de collectie aan ruimtevaart-spellen Star Citizen 34,91 miljoen dollar (ongeveer 29 miljoen euro) op, iets minder dan de 36,11 miljoen dollar van 2016. De rest van de videogames brachten samen 17,25 miljoen dollar op, net iets minder dan de 17,6 miljoen dollar van 2016. Dit terwijl er ruim 700 andere games op Kickstarter staan.

Deze getallen zijn gebaseerd op informatie gedeeld door Kickstarter en teams van RSI en CIG (de bedrijven achter de collectie). Echter wordt er wel wat informatie verzwegen, zoals het bedrag dat verloren is aan refunds.

Afgelopen jaar kwam de alpha van Star Citizen uit en backers kunnen nu Persistent Universe, de online multiplayer uit de collectie, eindelijk spelen. Een releasedatum is echter nog niet bekend.

Bron: Polygon

Dit artikel delen:

Lees meer

Miiverse-fans archiveren bijna 17TB aan berichten Hoofdredacteur van IGN ontslagen na beschuldiging van intimidatie
8

Reacties op: Star Citizen de meest succesvolle Kickstarter-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • G.T

    • 4 januari 2018 17:13
    En toch heb ik er spijt van deel te hebben gemaakt er van, maar in het begin leek het op een opvolger van wIng commander en freelancer 2 te worden, tenminste zo kwam het over, nu is het iets veel meer, en eigenlijk niet meer interessant voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 4 januari 2018 22:53
    @G.T

    Freelancer is veel meer arcade dan deze simulator, dat kon ik je vanaf begin af aan al vertellen. Desalniettemin lijkt me deze game een system seller, nóg een reden om naast de Total war series voor mij weer te investeren in een dikke rig.

    Ps, ik hoop wel ooit nog een freelancer 2 mee te mogen maken, wat die game deed heb ik nooit meer gevoeld in een ander ruimte spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • serphilith

    • 5 januari 2018 08:57
    @rreloaderr

    ahhh.. Freelancer 2.. a man can dream, maar Microsoft heeft dat vrij snel afgeschoten nadat Chris ver over hun budget ging, gezien er toen niet zomaar miljoenen in games gepompt werden.

    Ik ga ook upgraden maar wacht tot de game dicht bij release is zodat het zeker goed loopt incl. VR (Vive 2.0?) wat na release mogelijk wordt toegevoegd. Tot nu toe op mijn FX-8350 i.c.m een GTX980 draait het spel goed op high. Nja, ongv 35fps maar ik verwacht ook niet meer van mijn FXje. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • serphilith

    • 5 januari 2018 08:54
    @G.T

    Ik snap je gevoel, maar toch zeg ik dat juist het uitgebreide wat ze nu doen beter voor het spel zal zijn. Zoals de community en Dev's blijven herhalen, je hoeft niet mee te doen aan het fps gedeelte of trading, manufacturing, exploration of welk deel van het spel dan ook.

    Zover ik gezien heb in de single player beelden en wat ik zelf heb gespeeld voelt de besturing bijna 1-op-1 aan als Freelancer, ik kon dan ook meteen overweg met een groot aantal schepen en dogfighting voelde als natuurlijk aan voor me.

    Het trading systeem daar en tegen is iets ingewikkelder dan bijv. Freelancer of Elite: Dangerous. Het is niet alleen een statistiek op een schermpje maar daadwerkelijke cargo in je schip die je, afhankelijk van de grote, kunt vasthouden.

    ~~Maar ik merk dat ik weer aan het ranten(positief) ben, dus hier laat ik het bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • G.T

    • 5 januari 2018 10:14
    @serphilith Maar is alles wel goed uitgewerkt, door elke keer nieuwe dingen erin te stoppen kan je krijgen dat alles op 60% werkt ipv minder dingen op 100%, we gaan het uiteindelijk hopelijke binneneen aantal jaar meemaken !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • serphilith

    • 5 januari 2018 10:46
    @G.T

    Gezien ze een apart team hebben per onderdeel heb ik de hoop dat het goed komt.

    Onthoud ook dat het nog zeer vroeg in de alpha zit. Alpha als in de originele betekenis in development: Kaal, features zijn ruw, bugs, etc.
    (niet de EA variant alpha=demo)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gotcha123

    • 5 januari 2018 18:48
    De incentive is toch totaal verkeerd? Dit team heeft zijn inkomen uit deze game en dus is het niet in hun interesse om een game te produceren die af is. Dus blijven ze voortdurend zich langs de rand bewegen met beloftes, kwaliteit laten zien in demo's maar ondertussen niets leveren, want dan zitten ze zonder inkomen.Waar iedereen valt over microtransacties zijn zij gewoon game onderdelen aan het verkopen, tanks, spaceships etc. Ik geloof best dat ze heel dedicated zijn maar ik geloof er niks van dat ze deze game ooit af willen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • serphilith

    • 6 januari 2018 01:40
    @gotcha123 Dat is inderdaad de valkuil die je tegen kunt komen bij crowdfunding projecten, kun je niet tegen gaan. Maar als iemand die geïnvesteerd heeft in Star Citizen blijf ik nog wel even positief erover, ik heb vanaf het begin mezelf beloofd om ze zeker 5 jaar de kans te geven en na de eerste schaal vergroting had ik besloten om ze 10 jaar te geven, dus 2023.

    En het beste is, het kosten mij €45 om in te stappen voor de MMO+SP en heb geen cent meer nodig gehad, als uiteindelijk blijkt dat hun dit weggegooid hebben dan zeg ik "congrats on the long-con, Gentlemen."