Nieuws
Star Citizen

Star Citizen bereikt mijlpaal van 200 miljoen aan donaties

Game begon als project in 2012 op Kickstarter

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Star Citizen heeft in totaal 200 miljoen dollar aan donaties opgehaald voor de ontwikkeling van de game. Ontwikkelaar Cloud Imperium Games ontvangt dagelijks tienduizenden dollars door donaties en door de verkoop van virtuele ruimteschepen.

Momenteel staat het totale bedrag aan opbrengsten op 200.141.972 dollar. Dit bedrag is door 2.125.024 donateurs ingezameld. Spelers kunnen enkele tientallen euro's doneren om bij te dragen aan verschillende elementen bij het project van de Cloud Imperium Games.

Het project begon in 2012 als Kickstarter-campagne met de ambitie om een spirituele opvolger te ontwikkelen gebaseerd op de Wing Commander-franchise van Chris Roberts. In eerste instantie was Star Citizen gepland om in 2014 uit te komen, maar naarmate er steeds meer geld werd opgehaald werd de lancering uitgesteld.

Star Citizen

Momenteel bevindt de game zich in de alpha-fase van het ontwikkelingsproces, waar kort geleden nog patch 3.3.0 werd uitgebracht om spelers geïnteresseerd te laten houden in de game. Er is op dit moment nog geen releasedatum voor Star Citizen. Een 'roadmap' van Cloud Imperium Games toont de plannen om meerdere elementen toe te voegen, waaronder de 3.6.0-update. Deze update staat gepland om in het tweede kwartaal van 2019 uit te komen.

Bron: Eurogamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Super Smash Bros. Ultimate heeft overweldigend veel content Waarom zijn Final Fantasy 14-fans zo boos om de nieuwe Blue Mage?
3

Reacties op: Star Citizen bereikt mijlpaal van 200 miljoen aan donaties

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Oxymorphone

    • 19 november 2018 20:10
    3e duurste spel ooit? Tot nu toe… Star Wars: The Old Republic (mmo) 200mil, en GTA5 265mil dollar. Red Dead Redemption 2 zal ook wel in die buurt liggen. Benieuwd waar dit nog naar toe zou gaan en wanneer het nu eindelijk eens speelbaar is als een cohesief geheel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 20 november 2018 08:22
    @Oxymorphone Ligt er aan hoe je het indeelt. Kijk je naar pure ontwikkelingskosten of ontwikkelingskosten + marketing?

    Blijkbaar kostte de ontwikkeling van GTA5 in totaal 265 mil (137 mil aan ontwikkeling en nog eens 128 mil aan marketing).

    SWTOR kostte bijv. totaal 200 mil.
    CODMW2 kostte totaal 250 mil, maar daarvan was 'slechts' 50 mil voor de ontwikkeling. De rest was marketing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hakker

    • 20 november 2018 16:56
    @tyberium RSI is alleen maar aan het cashen met makkelijke spullen, darvoor moeten zelfs 6 jaar geleden behaalde kickstarter stretch goals voor wijken.

    Ik heb Star Citizen en geloof allang niet meer dat het ooit in zoverre wordt gemaakt als hij ooit heeft beloofd. Misschien over 10 jaar maar boeit de game al niet meer. Het zegt genoeg dat Hello Games met No Mans Sky ondertussen hun beloftes bijna allemaal heeft ingelost daar waar RSI niet eens in de buurt komt, maar de achterban blijft het maar verdedigen en geld naartoe smijten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.