Nieuws
Star Citizen

Release van alpha 3.0 voor Star Citizen uitgesteld naar september

Vertraging voor de grote Kickstarter-klapper

Geschreven door Eline Oosterloo op
De releasedatum voor alpha 3.0 voor Star Citizen is uitgesteld naar september.

Cloud Imperium Games heeft gedeeld dat de releasedatum van update 3.0 voor Star Citizen is verplaatst naar september. De ontwikkelaar geeft aan meer tijd nodig te hebben dan gedacht om het spel te optimaliseren en bugs te verwijderen.

De nieuwe richtdatum voor release is ergens tussen 4 en 18 september. Star Citizen staat ook wel bekend als de game met het hoogste crowdfunding-budget ooit, namelijk meer dan 153 miljoen dollar, wat omgerekend ongeveer 130 miljoen euro is.

In april werd beweerd dat de update niet later dan eind juni zou lanceren. Bekijk hieronder de officiële trailer.

Dit artikel delen:

Lees meer

Cordelia en vrouwelijke Robin bevestigd voor Fire Emblem Warriors Resident Evil: Revelations komt naar Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One
9

Reacties op: Release van alpha 3.0 voor Star Citizen uitgesteld naar september

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • LarryLicious

    • 1 augustus 2017 13:59
    word een spel wat net als DayZ waarschijnlijk eeuwig in alpha blijft……

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paul_Power

    • 1 augustus 2017 14:18
    Met de voort gang die ze geboekt hebben, en een team voor over de 300 man, acht ik die kans erg klein!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 1 augustus 2017 18:19
    Nou, als ik de beelden van de trailer bekijk dan denk ik dat je daarvoor wel weer een triple SLI GTX 1080 oid nodig hebt.
    En wat IS Star Citizen nu eigenlijk voor een game, wat is de bedoeling? want ondertussen ben ik de draad kwijt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 1 augustus 2017 19:10
    @superdre Ik hb star citizen nog niet gespeeld, maar meestal is er bij dit soort games niet een vastgesteld doel. Je begint meestal als een nobody in een groot universum en je werkt jezelf omhoog, via trading, piraterij, mercenary, wat je zelf wil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mvdz

    • 2 augustus 2017 07:52
    @superdre Wat is de bedoeling van WoW? Of van ESO? Of van welke andere MMO? Karakter aanmaken en oneindig levelen/quests/ontdekken. Als je geluk hebt zit er nog een goed verhaal in.

    Bij Star Citizen krijg je trouwens nog wel een "single player" die je voordat je aan het multiplayer gedoe begint kan spelen. Squadron 42.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 1 augustus 2017 23:19
    Hoe lang is dat al in Alpha?… 5 jaar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mvdz

    • 2 augustus 2017 07:47
    Ik ben een Star Citizen backer, dus misschien dat ik tegen mezelf lieg, omdat ik mijn geld niet in een bodemloze put wil zien vallen, maar ik heb er nog wel vertrouwen in.

    Voor een game van deze schaal (ga zelf maar onderzoeken hoe groots en veelzijdig deze game wil worden) is het logisch dat het zo lang duurt met ontwikkelen. Een game van Bethesda is ook altijd 8 jaar lang in ontwikkeling, maar daar hoor je de eerste 7 jaar niks van. Nu zien we wel het hele proces omdat het een crowdfunded project is waarbij de community nauw bij betrokken is. Het voelt al snel veel te lang, omdat je gewoon aan de slag wilt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 2 augustus 2017 08:26
    @mvdz RSI is opgericht in 2010, CIG in 2011, beide puur om SC te maken. Het is vrij veilig te stellen dat de eerste concepten eerder dan 2010 uit de hand van Roberts zijn gekomen. Bij Bethesda begint het echte coden ook niet eerder dan na het vorige project (Skyrim na FO3, FO4 na Skyrim, beide ~3 à 4 jaar), wat bij CIG in 2011 was om in 2012 met een eerste alpha versie geld in te zamelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • maddehaan

    • 2 augustus 2017 08:47
    @superdre, gtx1070 8gb, i7 en 16gb werkt superglad op epic