Nieuws

S.T.A.L.K.E.R.-ontwikkelaar komt met Cossacks 3

Remake van originele Cossacks moet dit jaar verschijnen

Geschreven door Gijs Scheltens op
GSC Game World komt met een nieuwe game in de Cossacks-reeks: Cossacks 3. Dat bevestigt de ontwikkelaar tegenover Polygon.

 

Cossacks 3 wordt een remake van de eerste Cossacks die de oorspronkelijke gameplay intact houdt, aldus GSC-oprichter Sergei Grigorovich. Wel heeft Cossacks 3 betere graphics en een nieuw verhaal.

De game moet dit jaar uitkomen. Spelers kunnen kiezen uit twaalf naties om mee te spelen, waaronder Frankrijk, Engeland, Rusland, Oekraïne en Oostenrijk/Pruisen. Het spel krijgt vijf historische singleplayercampagnes en heeft ook een multiplayermodus.

De eerste Cossack-game, European Wars, verscheen in 2001. Na twee expansion packs in 2002 volgde het vervolg Cossack 2: Napoleonic Wars in 2006. De spellen spelen zich af in een 17e- en 18e-eeuws Europa en laat spelers grondstoffen verzamelen en een natie en leger opbouwen. Het spel ondersteunt zeer grote aantallen units: 8000 in de eerste Cossacks en 60.000 in het vervolg.

GSC Game World maakte naast de Cossacks-games ook de S.T.A.L.K.E.R.-spellen. De ontwikkelaar is nog eigenaar van de rechten op S.T.A.L.K.E.R., maar laat weten dat het niet werkt aan een nieuwe S.T.A.L.K.E.R. voordat Cossacks 3 verschijnt.

Bron: Polygon

Dit artikel delen:

Lees meer

Farming Simulator 15 nu verkrijgbaar voor consoles Terug naar de toekomst: 2008
12

Reacties op: S.T.A.L.K.E.R.-ontwikkelaar komt met Cossacks 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • BobbyDigitaL

    • 19 mei 2015 14:54
    Cossacks 3 word denk ik het spaarpotje voor de nieuwe Stalker. Dit ziet er wel interessant uit maar is het in 2d of is het 3d? Als ik het zo zie lijkt het wel 2d.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 19 mei 2015 15:33
    "Cossacks 3 word denk ik het spaarpotje voor de nieuwe Stalker" ; I
    k hoop het.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BobbyDigitaL

    • 19 mei 2015 15:40
    Na de eerste keer snapte ik het wel hoor ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 19 mei 2015 16:07
    Fuck , ik kreeg een melding dat mijn post als spam gezien werd dus ik klikte er nog n paar keer op 8-/

    Edit; ik kreeg nou weer een foutmelding (maar heb niet nogmaals op "Plaatsen" gedrukt.

    Van mij mag men er een aantal weg halen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • michiel_Reshift

    • 19 mei 2015 15:45
    Als ze maar een nieuwe stalker maken, wat kijk ik daar naar uit. Alle andere games in dat genre waren nooit zo tof als stalker. Gelukkig zijn er nog voldoende mods om me bezig te houden, maar hoop toch wel stiekem dat ze snel komen met een nieuwe aankondiging!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 19 mei 2015 16:18
    Mee eens, een nieuwe Stalker, daar wacht ik ook op. In de tussentijd speel ik nog steeds Misery (binnenkort komt er een nieuwe versie uit, zal ik wel weer wat uurtjes in gaan ronddwalen).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • michiel_Reshift

    • 19 mei 2015 16:25
    Misery? die mod kende ik nog niet, straks instaleren! thnx :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 19 mei 2015 16:42
    Het is voor Call of Pripyat. Wees wel gewaarschuwd, het is een hardcore overhaul mod die enorm veel items en survival elememten toevoegt, maar de game ook veel moeilijk maakt. In no-time stinkend rijk worden is er niet bij. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 19 mei 2015 16:50
    dubbel…..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 19 mei 2015 16:52
    Waaat.. die berichten werken echt nog niet goed! Nu staat ie er ineens wel, maar die andere weer niet! Het is nog beta ik weet! :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 19 mei 2015 17:47
    ik zit survarium te spelen in de tussentijd, maar volgens mij zijn alle slechte developers van GSC gameworld naar Vostok gegaan. kolere, die communisten hebben het wel verleerd zeg. al hun ervaring die ze met stalker hebben opgedaan zijn ze weer vergeten, want survarium komt niet eens in de buurt van stalker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • michiel_Reshift

    • 19 mei 2015 20:17
    ja ligt aan technisch verhaal, doe eens een harde refresh (ctrl+F5), dat zou al een hoop moeten oplossen.
    OP: ik zat al te lezen over de mod, hij klinkt inderdaad als uber hardcore, net iets te voor mij. Heb Ultimate, Priboi en complete veel gespeeld.