Een spel wat de nodige aandacht kreeg tijdens de afgelopen Game Developers Conference was S.T.A.L.K.E.R Oblivion Lost. Het spel van GSC heeft namelijk een aantal features waar de concurrentie jaloers van wordt. Zoals de gigantische levels, speciale effecten, strakke graphics en realitische physics. Om S.T.A.L.K.E.R op tijd af te krijgen heeft het ontwikkelteam 7 nieuwe mensen aangenomen, zodat er nu 25 mensen continue bezig zijn met het spel. S.T.A.L.K.E.R lijkt dan ook een klassieker te worden, zoals je in dit verslag kunt lezen. The other brand new never before seen feature that was part of the demo were two anomalies. First one turned everything colorless and darker the closer you got to it. It also seemed like things got blurrier too. It was a nice effect. The other one was the “meat grinder” and it acted pretty much like the one described in the Stalker book: you walk into it and all of a sudden your body is seized, pulled in different directions, warped, thrown up into the air. Finally it lands on the ground mangled and lifeless. Kijk je liever naar plaatjes? Dan vind je op deze pagina verschillende foto's van het GSC team tijdens de GDC.