De website KP.ua legde Grigorovich enkele vragen van websitebezoekers voor. Een van deze vragen was hoe het beveiligingssysteem van S.T.A.L.K.E.R. 2 gaat werken. "Een deel van de content is verborgen op een server en wordt gedownload tijdens het spelen van het spel. We vereisen constante verbinding met het internet zodat tekstinformatie, codes en missies via deze manier worden geladen", zo legt de ontwikkelaar uit.

Grigorovich stelt op deze manier de softwarepiraterij in bepaalde mate bestreden kan worden. "Als mensen niet de volledige versie kunnen kopen, werkt dat in ons voordeel. De speler heeft dan een illegale versie en wil uiteindelijk de legale aanschaffen. In Oekraïne zijn er verschillende producten waar mensen zoveel van houden, dat ze bij voorbaat het spel al kopen. Wij willen ook zo'n product maken."

Console

Een andere vraag was of S.T.A.L.K.E.R. 2 ook op de consoles verschijnt. "Met hoge waarschijnlijkheid op de Xbox 360, met lage waarschijnlijkheid op de PlayStation 3. We willen het wel gaan doen, maar het ligt aan hoe de console is op moment van lancering van het spel [voor de PC]. S.T.A.L.K.E.R. 2 staat gepland voor een release in 2012.