Nieuws
Stalker

S.T.A.L.K.E.R. 2 komt in 2021 uit

Vervolg plotseling aangekondigd

Geschreven door Michel Musters op
GSC Game World werkt aan S.T.A.L.K.E.R. 2, een vervolg op de cultshooters die in 2007 en 2009 uitkwamen.
De ontwikkelaar heeft een website voor de game gelanceerd en Sergiy Grygorovych, de oprichter van de ontwikkelaar, laat daarnaast ook op Facebook weten dat aan het vervolg wordt gewerkt. Details rondom de game zijn nog niet bekend.


In 2007 verscheen S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl en in 2009 verscheen S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat. GSC Game World zou kort daarna aan een nieuwe game in de reeks beginnen, maar sloot opeens zijn deuren. Ontwikkelaars van de studio richtten daarna Vostok Games op en S.T.A.L.K.E.R. 2 werd geannuleerd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hacker brengt eigen Virtual Console naar de Nintendo Switch 'Borderlands 3 wordt niet op deze E3 getoond'
18

Reacties op: S.T.A.L.K.E.R. 2 komt in 2021 uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • QuarteL

    • 16 mei 2018 09:38
    2021!? Hoeist. Zeg dan niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 16 mei 2018 11:32
    @QuarteL +1!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 16 mei 2018 10:11
    2021? dus ze zijn er net pas mee begonnen, of zelfs pas in de planning stage..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 16 mei 2018 10:55
    Ze leren het ook nooit he. Games veel te vroeg aankondigen, waar we vervolgens nooit meer iets van horen of 5 keer uitgesteld worden. Doe dat nou wanneer je zeker weet dat de game uitkomt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 16 mei 2018 11:27
    Hopelijk komt deze nu naar de consoles, voor de next-generation systemen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 16 mei 2018 16:02
    @El Ninjo Stalker dumbed down voor consoles, nee dank je!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 16 mei 2018 16:52
    @chemicalscum Niet op de huidige generatie hè, de opvolgers van de ONE X en de PS4 Pro, als de hardware krachtig genoeg is moet dat kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 16 mei 2018 17:59
    @El Ninjo Ik doel ook niet op performance, maar meer op user interface en inventory systeem. En ook gewoon de controls, S.T.A.L.K.E.R. games zijn tamelijk genadeloze shooters met een behoorlijk pittige moeilijkheidsgraad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 17 mei 2018 15:34
    @chemicalscum Kan je dat onderbouwen? Het blijft gewoon een first person shooter. Ik zie nog steeds niet waarom het dan door de interface, het inventarissysteem of de moeilijkheidsgraad niet zou kunnen op een console.

    Er zijn talloze FPS spellen op de console met hoge moeilijkheidsgraad en uitgebreid inventarissysteem; Metro, Fallout, Deus Ex…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 17 mei 2018 17:09
    @El Ninjo Stalker is niet ' gewoon' een first person shooter. Het schieten in Stalker lijkt meer op de klassieke Rainbow Six games, voordat die naar de consoles kwamen. Die games die jij noemt hebben een enorm simplistisch inventory systeem vergeleken met Stalker. Ik zeg niet dat het niet helemaal kan werken, maar er moeten dan wel concessies gedaan worden of het wordt gewoon frustrerend met een controller. Geeft allemaal niks, als de PC versie maar onaangetast blijft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paul_Power

    • 16 mei 2018 12:17
    Fuck yeah!!! heb de vorige delen + mods helemaal dood gespeeld, ik hoop ze het spel met Unreal Engine 4 maken en ook weer lekker sfeervol word!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • PyroZnype

    • 16 mei 2018 12:38
    Hadden ze net zo goed stil kunnen blijven zoals de afgelopen jaren, beetje nutteloos zo. Of ze proberen de interesse te peilen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 16 mei 2018 12:56
    De release staat gepland voor 2021 dus we weten dat ie rond 2026 wel klaar zal zijn :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AllSeeingFish

    • 16 mei 2018 13:21
    Ja, ja, ik weet nog dat mijn PC helemaal up to date was toen het eerste deel uit zou komen, bij de release heb ik het niet eens geprobeerd😂😂😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 16 mei 2018 16:01
    Nice! Het maakt mij echt niet uit of ie wordt uitgesteld tot 2025, een nieuwe Stalker game ga ik sowieso spelen! Met afstand mijn favoriete first person single player shooter serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 16 mei 2018 16:18
    @chemicalscum dit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 16 mei 2018 18:00
    @kr1z Mooie avatar. (:

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 19 mei 2018 22:50
    Deel 1 was misschien iets te ambitiues en had daardoor nogal wat problemen, hoop dat het nu beter gaat want het concept vond ik wel erg interessant.