Dat deed het bedrijf als reactie op een tweet van Unreal Engine. Er werd al gespeculeerd dat de game in Unreal Engine 5 draaide, maar nu is het bevestigd.
Daarnaast is aangekondigd dat uitgever Koch Media op de dag van release ook een fysieke versie van S.T.A.L.K.E.R. 2 uitgeeft voor Xbox Series-consoles en pc.
S.T.A.L.K.E.R. 2 komt op 28 februari 2022 uit. Op lancering is de game console-exclusive voor Xbox Series X en S. De game komt dan ook op pc uit. Ook op Game Pass is het spel dan verkrijgbaar.
In 2007 verscheen de bejubelde shooter S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl en in 2009 verscheen S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat. GSC Game World zou kort daarna aan een nieuwe game in de reeks beginnen, maar sloot opeens zijn deuren. Ontwikkelaars van de studio richtten daarna Vostok Games op en S.T.A.L.K.E.R. 2 werd geannuleerd. In 2020 bleek dat het langverwachte vervolg toch in ontwikkeling is.
Reacties op: S.T.A.L.K.E.R. 2 draait op Unreal Engine 5
Aquemini
Keesje_NLNL
ravw
ach zelfs dat geeft geen garantie zie het fiasco van Asobo / Microsoft FS 2020
Die game was al een jaar uit op de pc , zeer mooie grafx … na het samen gaan met de Xbox is er bij de PC een downgrade plaats gevonden … wat Low was in de tijd voor dat het samen ging met de Xbox S en X dat is dus nu voor de pc gebruikers High end op Ultra valt en nog maar een klein verschil te zien met wat voor de downgrade mid was ..
Had wel verwacht dat Gamer hier een stuk over zou plaatsen , maar nee , helaas want ja een Xbox S en X afzeiken , wat door de hele gebeuren met MSFS toch nu wel duidelijk de zwakheden van de Xbox ( consoles ) hebben bloot gelegd.
Zal een leuk stukje zijn om daar ook eens over te schrijven .. lees op GoT en MSFS (Asobo) forums er maar eens op na wat er met de update 5 is gebeurd met veel pc gebruikers
Als zelf de externe addons makers je op de vingers tikt die al heel lang mee gaan in de FS wereld . dan is er toch serieus een probleem … dus eerst uit brengen op de pc hoeft echt geen voordeel te wezen
wazp
hulstpower
EN dan over de settings er zijn weinig pc die uberhaut de game op hoogste settings af kan spelen op pc. Heb paar keer gespeelt op pc en een 2080 ti had er al moeite mee, op xbx series x draait ie wel heel soepel en ziet er heel mooi uit.
Keesje_NLNL
Ik vind dat je een game optimaal moet maken voor de allerbeste hardware, die zit nou eenmaal in nieuwe PC's. Vergelijkingen met de meeste PCs gaan totaal mank. Vervolgens downgrade je die naar mindere PC-settings en consoles (welke dan ook). Die volgorde is zoek, zeker bij games die eerst 1/2 jaar (exclusives) worden uitgebracht op of de nieuwste Xbox of nieuwste Playstation. Dat jij daar doof voor lijkt te zijn is jou probleem, daarvoor hoef je mij geen trol te noemen.
Elke vorm van vooruitgang komt het best tot zijn recht in de meest extreme situatie; kijk bijvoorbeeld naar de ruimtevaart. Ik blijf van mening dat vooruitgang in AI/Computer-technologie en in games (of VR) niet ten volle wordt benut door het simpele bestaan van consoles en zeker niet door voortrekkerij bij exclusives.
Misschien is het ook een leeftijd-dingetje (ik ben +35), vroeger ging de technologische vooruitgang op game-gebied veel sneller dan nu.
wazp
Vorige generatie consoles was er qua programmeren een groter verschil en moeilijkheidsgraad dan voor pc. Dat is tegenwoordig vele malen beter dan vroeger. En dus totaal geen reden zoals jij in je eerste comment aan gaf.
Misschien dat je nog vast zit in oude gedachtegang, toen consoles (denk aan de ps3) in bepaalde mate een bottleneck vormden tijdens het ontwikkelen van multiplatform games.
RIOdeMIO
oropher
RIOdeMIO
oropher
RIOdeMIO
kr1z