Nieuws

Ssd van 512 GB voor Xbox Series X en S lanceert mogelijk binnenkort

Winkels adverteren al voor het nog onaangekondigde product

Geschreven door Michel Musters op
Er komt binnenkort mogelijk een SSD van 512 GB uit om de opslagruimte van de Xbox Series X en S mee uit te breiden.

De Seagate-uitbreiding werd geadverteerd door diverse retailers, zo meldt Windows Central, en is met 512 GB ongeveer de helft qua grootte van de bestaande 1 TB-uitbreiding, die voor 219,90 euro te koop is. Het ligt dan ook in de lijn der verwachting dat de kleinere opslag goedkoper wordt en bedoeld is als budgetoptie voor gamers.

Vooralsnog is de opslag echter niet officieel aangekondigd. De huidige 1 TB-uitbreiding is op moment van schrijven de enige manier om de opslag van de Xbox Series X en S uit te breiden.

Dit artikel delen:

Lees meer

AMD: 'Chiptekort PS5 en Xbox in tweede helft van 2022 minder intens' Epic Games Store krijgt volgende week nieuw achievementsysteem
13

Reacties op: Ssd van 512 GB voor Xbox Series X en S lanceert mogelijk binnenkort

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    melody

    • 5 oktober 2021 09:02
    Wat een interessante keuze. 1 of 2 grote spellen en zo'n kaartje zit vol. Er zal vast een markt hier voor zijn maar ik denk persoonlijk dat er meer mensen op een (betaalbare) 2TB expansion zitten te wachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 5 oktober 2021 10:23
    @melody ze hebben waarschijnlijk gezien dat de 1tb niet veel verkoopt dus is het onlogisch een nog duurdere variant te lanceren. Goedkoper zullen de drives voorlopig niet worden dus is dit een alternatief voor mensen die minder willen uitgeven maar toch meer opslagruimte willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 5 oktober 2021 17:26
    @melody in het geval van de Series S is dit zeker niet waar. Daar wordt storage meer dan verdubbeld. In het geval van de Series X krijg je toch meer dan de helft extra. Gezien beide consoles niet de volle 500GB/1TB beschikbaar stellen.

    Toch een noemenswaardige upgrade. Ik heb niet de behoefte om de Series X te upgraden met 1TB extra, maar er mag best een klein beetje bij. Het is me in ieder geval geen 160+ waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 11 oktober 2021 09:01
    @MikkelR1 Ahja. Het ligt er denk ik ook aan wat voor spellen je graag speelt. Als je veel indies doet kun je met 512 Gb al honderden spellen kwijt.
    Ik wissel graag wat tussen verschillende Cods, battlefield en destiny, maar die zijn ruim 100gb per stuk, dus dan zit je zo vol. Dus ik zit met smart te wachten op meer opslagvolume

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 5 oktober 2021 09:03
    Een kleinere? Nee ik wil juist een grotere..
    (that's what she said!)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 5 oktober 2021 10:44
    En zo blijkt wel dat sony's keuze voor nvme ssd's van de "vrije markt" ipv dure branded xbox ssd's een betere is geweest.. 220e voor een 1tb xbox ssd.. je haalt nu een 980 samsung voor 169 (of 100e voor 512gb voor je ps5.

    Maar moet wel toegegeven dat de huidige prijzen echt nog meer omlaag moeten voordat ik ooit ga uitbreiden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 5 oktober 2021 11:43
    @ali3n8tor

    Ik vind de Sony keuze ook beter. Maar ik moet zeggen de extra ssd er uit trekken als een retro memory card en switchen voor een andere heeft ook wel een kleine charme

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2021 12:02
    @ali3n8tor
    beide hebben voor en nadelen, voor de niet handige is de van xbox beter en er komt echt nog wel meer keuze in merken en prijzen straks consoles zijn pas in hun 1 jaar. MAar die 169 is zonder headsink toch?. dus dan moet je nog iets van 20 euro er bij doen ben je iets goedkoper uit denk ik dan.
    Maar Zoals @coola hier beneden zegt je kan straks net als ps1/ps2 tijd heel snel even je ssd verwisselen en dat kan bij sony niet. Wat me wel zorgen maakt is dat als je bij sony een probleem krijgt bij de ingebouwde ssd dat je fucked bent want die zit op je moederboard vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 5 oktober 2021 13:34
    @hulstpower maar je maakt je niet zorgen om alle andere onderdelen die op het mobo vast gesoldeerd zitten? dan gaat ie terug naar sony. :) en over het wisselen, hoe vaak wissel je een 1tb ssd om een ander game te spelen? Maar goed, het enige wat ik wil is goedkopere ssd's!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2021 13:50
    @ali3n8tor Ja maar wat jij zei komt ook nog headsink bij kom je bijna zelfde uit iets goedkoper. Maar bij xbox maak ik me daar neit druk om omdat alles automatisch in de cloud staat al en bij ps moet je daar weer plus bij hebben. Alles heeft ze voor en na delen vind ik zelf. Wat jij beter vind vind een ander misschien weer neit. Zie de plus punten van beide in maar ook de min punten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 5 oktober 2021 10:46
    512gb zet toch geen zoden aan de dijk. Leuk dat het goedkoper is, maar goedkoop is in dit geval toch echt duurkoop. Ben iig blij met m'n extra TB in m'n Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 5 oktober 2021 14:34
    @LarsCornelis

    Ik kom nu waarschijnlijk verwaand over maar 512 GB vind ik zelfs te weinig voor mijn tablet laat staan voor een console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 5 oktober 2021 17:59
    De prijzen van SSD drives zullen niet snel dalen dus deze goedkopere optie is wel fijn voor mensen die geen 100+ gb games spelen. Ik ben echter meer nieuwsgierig naar die externe SSD. Het zal vast alleen voor back compat games zijn maar ik laat me verrassen.