Square Enix: 'Huidige generatie duurt veel te lang' | Gamer.nl

Square Enix: 'Huidige generatie duurt veel te lang' | Gamer.nl

The King of Monsters. Die titel verdien je niet zomaar. Die titel krijg je als je daadwerkelijk de koning van de monsters bent, als je van het kaliber Godzilla (Gojira voor intimi) bent. We waren graag wat ouder geweest om zo met knikkende knieën voor een tv te kijken naar de originele Godzilla uit 1954. Toen was een man in een pak die op miniatuurhuisjes stampte nog voldoende om je de stuipen op het lijf te jagen. Anno 2015 is Godzilla meer een culticoon dan daadwerkelijk een angstaanjagend monster. Toch heeft de koning nog altijd een bijzondere aantrekkingskracht, waardoor we toch graag weer heel Japan aan gort trappen in de nieuwste Godzilla-game.

"Sony en Microsoft zeggen dat deze generatie zeven, acht, negen of zelfs tien jaar duurt en dat is de grootste fout die ze ooit gemaakt hebben", aldus Merceron. "Deze generatie duurt veel te lang. Een hoop ontwikkelaars werken aan een game op een nieuw platform en slagen mi chien niet, dus ze wachten op de volgende generatie om het daar opnieuw bij te proberen. Dat was deze generatie onmogelijk."

Merceron denkt dat veel ontwikkelaars niet gewacht hebben op de volgende generatie, maar in plaats daarvan ergens anders zijn gaan kijken. "Ze vonden browsers, iOS of andere opties en veel van hen komen niet terug naar de traditionele platformen. Microsoft en Sony en de lengte van deze generatie hebben meegeholpen aan de groei van andere platforms en ze sterker gemaakt voordat de volgende generatie uit is."

Uncanny Valley

Merceron stelt in hetzelfde interview dat hij niet gelooft dat graphics ooit levensecht worden. "Je alleen op graphics richten is een grote fout. Je moet dan ongelooflijke graphics maken, personages die er heel goed uitzien. Je komt in de uncanny valley, maar hebt niet animatie op hetzelfde niveau. Hetzelfde geldt voor computergestuurde intelligentie en gedrag: het ziet er mi chien goed uit, maar het maakt domme besli ingen. Het houdt je niet in de game. Dus je alleen op graphics richten is een grote fout."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou