Nieuws
Square Enix

Square Enix herhaalt plannen om ‘verhaalgedreven’ NFT-games te ontwikkelen

Nog geen plannen voor Final Fantasy-NFT-game

Geschreven door Marvin Toepoel op
Square Enix heeft zijn wens herhaald om “verhaalgedreven” NFT-games te ontwikkelen.

Dat deed het bedrijf tijdens een aandeelhoudersvergadering (opgemerkt door michsuzuki en vertaald door VGC). Square Enix benadrukt daarin dat het nog steeds blockchain-technologie wil verwerken in toekomstige games en “entertainmentproducten”.

Op de vraag of blockchain-technologie ook invloed gaat hebben op de grootste gameseries van de ontwikkelaar reageert Square Enix-president Yosuke Matsuda als volgt: “Het is nog nog te vroeg om blockchain-games voor Dragon Quest en Final Fantasy te overwegen.”

Begin mei verkocht Square Enix de studio’s Crystal Dynamics, Eidos Montreal en Square Enix Montreal aan de Embracer Group. Daardoor kreeg Embracer niet alleen de studio’s, maar ook bijbehorende IP’s als Tomb Raider, Deux Ex, Thief en Legacy of Kain in handen. Square Enix meldde naderhand dat de verkoop van de studio’s investeringen in technologieën als blockchain mogelijk maakt. Een week later kwam Square Enix daarop terug door te stellen dat de verkoop van de studio’s juist het aantrekken en oprichten van studio’s mogelijk maakt.

Bron: michsuzuki

Dit artikel delen:

Lees meer

Neon White beheerst je leven - Ron en Erik Podcast 392 Hideo Kojima: ‘Project in de wacht gezet omdat het op The Boys leek’
12

Reacties op: Square Enix herhaalt plannen om ‘verhaalgedreven’ NFT-games te ontwikkelen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Leshrac

    • 26 juni 2022 14:03
    no fucking thanks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 26 juni 2022 14:06
    Dikke pass

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 26 juni 2022 14:20
    Die zijn voor mij persoonlijk voorbij nadat ze hun westerse studios hebben verkocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 26 juni 2022 14:50
    nope

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    powerball

    • 26 juni 2022 14:59
    hard pass

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hellspawn

    • 26 juni 2022 17:14
    Als ze dit inderdaad doorzetten, koop ik ook geen games meer van dit bedrijf. Onbegrijpelijk dat ze menen, dat gamers hier op zitten te wachten. Het wordt ietsje anders, als het zuiver optioneel is en geen invloed heeft op de gameplay. Maar zoals het nu gebracht wordt, lijkt dat vooralsnog wel het geval. Erg jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 juni 2022 17:28
    F NFTs maar ik weiger om geen DQ en FF meer te spelen. Daar zijn de games te goed voor. Dus ookal gaan ze NFTs hebben dan verloochen ik mij zelf maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 26 juni 2022 18:47
    Hoe gaat dit werken? Nft is uniek digitaal waardeloos iets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 26 juni 2022 20:33
    Nu we het over nfts hebben.. weet je nog toen ubisoft met beyond good and evil 2 wilde zorgen dat gamers hun eigen artwork in de game konden krijgen.. gratis. Durf er geld op te zetten dat dat nu omgezet gaat worden naar nfts. Als die game ooit nog uitkomt heet dat.

    Persoonlijk vind ik maar weinig aan SE games en zal ik die sowieso nooit kopen maar iets als nfts zal ik nooit goedkeuren. Laat ontwikkelaars eerst maar weer eens volledige, lange, unieke en bugvrije games uitbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 27 juni 2022 00:41
    Ow jaa.. Square Enix.. De studio die maar blijft herhalen hoe wij gamers het allemaal verkeerd begrijpen als het aankomt om NFT's. Ik wens ze heel veel succes met het lekprikken van hun eigen reddingsboot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Shadow

    • 27 juni 2022 10:44
    Dit sla ik ff over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 27 juni 2022 22:21
    Was de NFT markt onlangs niet keihard ingestort? Waarom willen publishers nog steeds inhaken op deze pyramid scam?