Square Enix gaat concurrentie aan met filmindustrie | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Dat gaf directeur Yoichi Wada aan in zijn nieuwjaar peech."In de nabije toekomst zal de mate van concurrentie tu en videogames en andere soorten digitale entertainment alleen maar groter worden", aldus de baas van Square Enix, de uitgever die eind vorig jaar Final Fantasy XIII in Japan uitbracht. "Daarom willen we in 2010 een voorsprong maken op de rest."

"We gebruiken deze veranderende omgeving als kans om een sterke fundering neer te zetten waarmee we de globale entertainmentindustrie gaan leiden", aldus Wada. Hij ging niet specifiek in op hoe hij dit gaat bewerkstelligen. Square Enix probeert echter al langer de grens tu en de verschillende media te vervagen. Zo bracht het in 2001 de met de computer geanimeerde bioscoopfilm Final Fantasy: The Spirits Within uit.

Overschaduwen

Vorig jaar gaf Bobby Kotick, de baas van uitgever Activision, al aan dat hij gelooft dat games groter en belangrijker kunnen worden dan andere vormen van digitale entertainment. “Ik zie in games het potentieel om films en televisie teoverschaduwen,” zei hij. "Dit doel is niet zo ver weg als je zou denken. Videogames leveren nual een interactieve en fysieke ervaring die films entelevisieprogramma's, op het gebied van interactie met het publiek,overstemmen."
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou