Nieuws
Octopath Traveler

Square Enix denkt na over meer ‘HD-2D’-remakes van SNES-games

Geschreven door Marvin Toepoel op
Volgens ontwikkelaars van Triangle Strategy denkt Square Enix erover om meer SNES-games te remaken in de zogenaamde HD-2D-stijl.

Tijdens een ‘radioshow’ op het Japanse YouTube-kanaal van Square Enix, bevestigden enkele ontwikkelaars van Triangle Strategy de HD-2D-plannen. Volgens hen wil Square Enix-baas Yosuka Matsuda dat er specifiek meer SNES-games een remake krijgen in HD-2D (met dank aan Famitsu).

Bij HD-2D worden 2D-sprites in een 3D-wereld gezet, een techniek die ook is toegepast bij Nintendo Switch-game Octopath Traveler.

Een van die SNES-games is Live A Live, een titel die we in het Westen niet konden spelen en eigenlijk alleen voor de Super Famicom verscheen. “De president droeg ons op meer gebruik te maken van 2D-HD, dus begonnen we te denken over remakes van oude titels”, zegt producer Tomoya Asano in de livestream.

“Titels die uitgegeven zijn door Square en Enix voor de Super Famicom - titels die geschikt waren voor de 2D-HD-stijl, titels die er minder geschikt voor waren, en titels die onspeelbaar waren, zoals mahjong-games. We verzamelden ze en maakten een presentatie om Live A Live aan te dragen als meest geschikte kandidaat. Nummer twee was ActRaiser.”

De remake ActRaiser Renaissance verscheen vorig jaar al voor de Nintendo Switch. Aan welke SNES-games Square Enix nog meer denkt is niet bekend. 

Bron: Famitsu

Dit artikel delen:

Lees meer

Shin Megami Tensei-game Soul Hackers 2 aangekondigd Zes nieuwe Pokémon-aankondigingen gepland voor deze week
13

Reacties op: Square Enix denkt na over meer ‘HD-2D’-remakes van SNES-games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jelster

    • 21 februari 2022 17:55
    Chrono Trigger !!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 21 februari 2022 18:05
    Chrono Trigger is hier toch de beste optie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 februari 2022 20:58
    @Tokumei Chrono trigger, secret of mana, Secret of evermore, Final fantasy 4 tm 6 (maar onwaarschijnlijk omdat die net opnieuw zijn uitgegeven als pixel remasters)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Streepje X

    • 21 februari 2022 23:01
    Ja, helemaal mee eens!! 'Chrono Trigger is de enige optie! Punt, discussie gesloten! Haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 februari 2022 23:08
    @Streepje X Correctie, Chrono trigger is de beste EERSTE optie. Daarna mogen ze echt nog wel andere games doen. Ze spreken over MEER remakes

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Streepje X

    • 22 februari 2022 11:54
    @Messtranor Oh daar ben ik het mee eens hoor!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 21 februari 2022 23:31
    Secret of Mana 2 graag. Chrono Trigger is al zo vaak opnieuw uitgegeven, een 3D sausje gaat dat echt niet beter maken. Maar SOM2, ik durf te wedden dat bijna niemand dat briljante spel gespeeld heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SmartTies

    • 22 februari 2022 01:07
    @gimbal2
    Chrono Trigger heeft niet echt een remake gehad. Wat fmv filmpjes toegevoegd en that's it.
    Overigens ben ik ook voor een illusion of time/Gaia remake

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 22 februari 2022 09:59
    @SmartTies Illusion of time/gaia zou vet zijn. Wou eerst zeggen dat die toch niet van Square is, maar die was van enix, en da's nu 1 bedrijf, dus zou inderdaad kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 22 februari 2022 05:41
    @gimbal2 ik denk door de recente remake van SOM2 en de release van het origineel zal die game het voorlopig niet worden. Wel mee eens, te weinig mensen hebben die game gespeeld.

    Snap de wens voor Chrono Trigger , daar dacht ik ook als eerste aan maar zie een bahamut Lagoon ook wel zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 22 februari 2022 08:57
    @gimbal2 som2, of beter, seiken densetsu 3 is letterlijk al volledig remaked als trials of mana.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 22 februari 2022 16:59
    @gimbal2
    Sinds de Collection Of Mana waarschijnlijk een hoop meer dan vroeger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 22 februari 2022 14:44
    Chrono Trigger is een logische optie met Chrono Cross remaster op de horizon, Bahamut Lagoon zag ik genoemd worden hierboven, ook een JP-exclusive, maar ik hoop op een van twee old-school SNES RPGs die voor mij veel betekenen; Lufia en Terranigma. Beide zijn IPs in handen van Square-Enix.