Nadat we vorige maand met z'n allen een recordbedrag voor Azië bij elkaar gesprokkeld hebben, blijkt er toch weer een sprankje hoop voor alle instanties die probleemsituaties in de wereld steunen. Er blijkt toch iets goeds in de mens te zitten. Naast Giro 555 zijn er namelijk, voor de mensen die er nooit op letten, ook nog talloze andere goede doelen, waaronder War Child.

Maar hé, wat hebben games en War Child met elkaar te maken? Moeten we al die kinderen superdeluxe First Person Shooters laten spelen om hun leed te verwerken? Nou, nee, dat niet. Het verband is te vinden bij ontwikkelaar Sports Interactive en uitgever SEGA. Wat is namelijk het geval: Sports Interactive heeft aangekondigd dat een percentage van de opbrengst van iedere verkochte SI game, naar War Child zal gaan.

Nu is Sports Interactive niet de eerste de beste ontwikkelaar en zal er met de verkoop van de volgende Footbal Manager (voorheen bekend onder de naam Championship Manager, toen nog onder het EIDOS label) zeer zeker wat geld in het laatje komen voor War Child. Een mooi initiatief, dat naast vrijgevig ook nog eens heel slim is van Sports Interactive. Want moeders kopen nu eenmaal liever een game met War Child-sticker voor Jantje, dan een nietszeggend doosje met 4+ rating.