Dat Ubisoft's nieuwste game Splinter Cell sterk doet denken aan Konami's megasucces 'Metal Gear Solid 2' is natuurlijk al geen onthulling meer. De Ubi afdeling die gevestigd is in Toronto heeft echter een volledig nieuwe dimensie gegeven aan het begrip spygame en presenteert een dynamische wereld waarin puzzels zelden op één manier op te lossen zijn.

Dat MGS2 ook bij de Splinter Cell developers een voorbeeld is geweest, valt te lezen in de preview die op Gamers.com te lezen is. In dit artikel kreeg de site een uitgebreide rondleiding door lead producer 'Matheiu Ferland'.Ferland says of his experience playing Hideo Kojima's Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. "Which could often make it feel like I was in a 2D game." The team has thus taken a different approach with Splinter Cell; there is no onscreen radar or overhead map demarcating enemies' locations or their individual lines of sight. Instead, a small meter in your heads-up display provides the only real piece of artifice, informing you of just how well hidden the protagonist is from enemy eyes. Throughout the game, it will be crucial to understand how to make use of shadows, walls, and various other forms of cover to veil Fisher's many movements. De volledige (erg informatieve) preview valt bij Gamers.com te lezen. Hier vind je ook een klein aantal nieuwe screenshots.