Nieuws
immortals fenyx rising

'Spin-off Immortals Fenyx Rising richt zich op Polynesische mythologie'

Game zou mogelijk in 2025 verschijnen

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft zou aan een spin-off van Immortals Fenyx Rising werken, die zich voornamelijk richt op Polynesische mythologieën.

Dat claimt Giant Bomb-journalist Jeff Grubb tijdens de Games Mess Decides-podcast. Volgens hem wordt er geen direct vervolg op Immortals Fenyx Rising gemaakt door Ubisoft Quebec, maar een soort spin-off. De codenaam van het project zou Oxygen zijn.

"Het is gebaseerd op Polynesische cultuur uit Hawaï. Nog altijd vertelt een God het verhaal. De graphics zijn nog altijd gestileerd, maar het is ditmaal minder een directe kopie van Breath of the Wild. De game is in vroege productie, ik heb concept art gezien. Het komt misschien in 2025 uit."

Grubb vertrouwt bovenstaande informatie die hij van zijn bron heeft gekregen, omdat deze bron ook claimde dat Ghost Recon Frontline geannuleerd zou worden. Dat is inmiddels dan ook officieel gebeurd.

Dit artikel delen:

Lees meer

AMD lijkt ruisonderdrukker voor gpu's voor te bereiden Nieuwe SNES- en NES-games toegevoegd aan Nintendo Switch Online
40

Reacties op: 'Spin-off Immortals Fenyx Rising richt zich op Polynesische mythologie'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 22 juli 2022 15:24
    Vond de originele immortals fenyx rising meer een voortzetting van Assassin's creed odyssey dan een kopie van zelda ( enige wat ik terug zag van zelda is de stamina bar).

    Maar mooi dat er een nieuwe immortals komt want het eerste deel is een heerlijke ( ubisoft ) original.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 22 juli 2022 17:13
    @coola inderdaad het had op de stamina bar en de enigszins gelijkwaardige grafische stijl niet veel van een Zelda game weg.

    Gewoon een mooie en goede game die ik snel weer eens moet oppakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DopieJopie1

    • 22 juli 2022 18:38
    @coola Precies dit. Ik vond de vergelijking met Zelda BOTW , misschien wel de beste game ooit gemaakt (zeker 300uur inzitten) schandalig. Fenyx was aardig, maar bye far niet de kwaliteit van Zelda. Tegen AC kon het daarentegen prima op. Gewoon een 6je. Leuk, maar dat is het.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 juli 2022 18:42
    @DopieJopie1

    Het is maar hoe je het opvat. Voor mij is Assassin's Creed odyssey ( meer dan 1000 uur in zitten) een dikke 9,6 waard en immortals fenyx rising een 8,5 ( 0,5 hoger dan wat ik BotW geef)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 23 juli 2022 08:29
    @coola ik heb BotW volledig uitgespeeld, en ben nu al een heel eind met Fenyx. En er zijn zeker overeenkomsten ; grafische stijl, gameplay mechanieken zoals het magnetisch tillen van objecten, het gliden, het kunnen klimmen tegen bijna iedere muur, shrines verspreid over de wereld, slowmo boogschieten, berijden van verschillende diersoorten die je zelf moet vangen, her vele gepuzzel (met puzzels die wat Zelda trekjes hebben, zoals het duwen van blokken, rollen van ballen en het omzetten van hendels), het verzamelen van ingredienten om mee te 'koken', rn natuurlijk de energiemeter.

    Het grote verschil zit hem mij in de ervaring. Zelda voelde heel groots, uitgestrekt en episch. Het is een hele rustige game waarvan de spelwereld een vrij overtuigende is. Je had het idee er echt op uit te trekken in bestaande wereld met een grote en eeuwenoude geschiedenis. Als je wat vond dan was dit gelijk het onderzoeken waard, want dit gebeurde niet om de haverklap. Fenyx en zijn wereld vind ik veel meer popcorn vermaak. Het verhaal ervaar ik als een goedkope cliche vertelling, met hele slappe en soms hele rare humor vol grappen die op hun bek flikkeren. De spelwereld is in tegenstelling tot Hyrule tjokvol gestampt met zaken en bezienswaardigheden. Er is constant wat te vinden, maar de ervaringen die je meemaakt zijn niet altijd even memorabel. Waar ik bij BoTW bij alles stopte en zaken probeerde uit te pluizen, laat ik bij Fenix veel icoontjes op de kaart links liggen. Het is mij soms een beetje te veel van het goede. Tegelijkertijd voelen de zaken die je tegenkomt hier en daar ook als generieke filler. Wel moet ik echt zeggen te genieten van Fenyx. Het is by far de tofste game van Ubi die ik sinds lange tijd heb gespeeld. Het gevechtsysteem vind ik tof, de spelwereld lekker gevarieerd, de puzzels soms pittiger dan verwacht en de gameplay zelf is lekker vlot. Het is alleen niet zo'n indrukwekkende ervaring als Zelda, maar daar gaat de game geloof ik ook niet voor. Volgens mij gaat jet vooral voor fun, en dat doet het goed! (Het heeft iig geen breekbaar wapensysteem, iets wat ik zwaar toejuich).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 juli 2022 08:58
    @Dokter Caspari

    Grafisch stijl is net zoals botw een generieke cel shaded stijl. Kan ik moeilijk de eer aan zelda voor geven.

    Het slowmo boogschieten en het op bijna elke muur klimmen in immortals komt letterlijk uit assassin's creed Origins.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 23 juli 2022 14:06
    @coola

    Alleen deed Immortals het exact op de BotW manier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 juli 2022 15:14
    @PietS.

    Nope de odyssey manier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 24 juli 2022 12:16
    @coola

    Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. Iedereen ziet het, maar jij hebt een blinddoek op. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 22 juli 2022 23:46
    @DopieJopie1 idd by far niet de kwaliteit van breath of the wild. Die was namelijk lang zo goed niet. Fenyx is de betere game, BOTW is zwaar overrated

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 23 juli 2022 14:02
    @Messtranor

    Haha. Grapjas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 juli 2022 17:11
    @PietS. Ik meen t, ik vind BOTW een irritante schijt game. Met een klote weapon decay systeem. Fenyx rising is echt veel leuker.

    BOTW is niet alleen niet de beste game ooit, het is niet eens de beste zelda game ooit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 23 juli 2022 18:08
    @Messtranor weapondecay vind ik ook kut. Maar als daar voor jou een hele game op afgeschreven wordt, dan vind ik dat bijzonder. Als je Fenyx leuk leuk vindt, kun je naar mijn mening Zelda bijna geen kutgame vinden. Mag ik vragen wat volgens jou de beste Zelda ooit is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 24 juli 2022 12:19
    @Dokter Caspari

    Ja, nogal apart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 juli 2022 12:32
    @Dokter Caspari Dan twijfel ik tussen ocarina of time, Windwaker, of A Link to the past.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 24 juli 2022 12:18
    @Messtranor

    Dus 1 gameplay element maakt het dat je het een schijt game vindt? Apart.

    Maar goed.. Ieder z’n mening! Gelukkig ziet de meerderheid het anders. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 juli 2022 12:31
    @PietS. mooi hoe automatisch word aangenomen dat als ik een klote systeem noem, dat ik dan maar gelijk zou bedoelen dat dat het enige is waar ik de game om afreken. Wat enorm gelimiteerd denken.
    Maar volgens mij boeit de rest je ook niet zo, je wil vooral jouw superieure mening doordrukken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 25 juli 2022 13:50
    @Messtranor

    Nee hoor, ik ben oprecht benieuwd. :) En wat verwacht je, als je maar 1 element opnoemt en de game daarna meteen een -schijt game- noemt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 25 juli 2022 15:19
    @PietS. Benieuwd waarnaar? je stelde toch geen vraag? Je deed een aanname en vroeg mij vervolgens om die aanname te verklaren. Maar goed die aanname klopte dus niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 25 juli 2022 16:12
    @Messtranor

    Niks aanname. Je zei letterlijk:
    -Ik meen t, ik vind BOTW een irritante schijt game. Met een klote weapon decay systeem-.

    Dus ik ben benieuwd waarom je, buiten wapendecay om (wat je als enige noemde), BotW nog meer een schijt game vindt. Best duidelijk, lijkt me. :)