Nieuws
Avengers

Spider-Man komt naar Marvel's Avengers op PlayStation-consoles

Moet in 2021 beschikbaar komen

Geschreven door Michel Musters op
De PlayStation-versies van Marvel's Avengers krijgen na release Spider-Man als extra personage.

Het populaire personage moet in 2021 gratis voor de PlayStation 4- en PlayStation 5-versies van de superheldengame verschijnen. Crystal Dynamics geeft daarbij aan veel aandacht te besteden aan de besturing van Spider-Man, zodat spelers zich "gracieus en licht" voelen wanneer ze aan een web door de lucht suizen.

Ondanks dat Spider-Man alleen naar de PlayStation-consoles komt, heeft deze versie van de superheld niets te maken met het personage uit Marvel's Spider-Man, de Insomniac-game die op PlayStation 4 is verschenen. Dit valt te lezen op PlayStation Blog.

Marvel's Avengers verschijnt op 4 september op PlayStation 4, Xbox One en pc. Op een nog onbekende datum komt het spel ook uit op PlayStation 5 en Xbox Series X - de next-gen consoles moeten ergens eind dit jaar beschikbaar komen.

Marvel's Avengers

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft vernieuwt de Store op Xbox Vicepresident creative en editorial services verlaat Ubisoft
21

Reacties op: Spider-Man komt naar Marvel's Avengers op PlayStation-consoles

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    denver

    • 4 augustus 2020 10:21
    Haha, de kop van dit artikel wijkt nogal af van hoe andere bronnen dit melden. Maar goed, de Sony bias hier op Gamer is op zich wel duidelijk. Zo weten we sinds afgelopen maand ook hoe we het NAT type moeten instellen op de PlayStation.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 4 augustus 2020 10:23
    @denver Hoe melden andere bronnen dit dan? Want zo ver ik kan zien is die gewoon exclusief voor PlayStation

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 augustus 2020 10:47
    @WvA Maar dat is dus anders dan wat deze kop suggereert. De kop vermeldt niets over exclusiviteit, terwijl dat dus, zoals je zelf al aangeeft, wel echt het geval is.
    Er wordt zelfs niets gezegd over dat deze personage niet naar de XBox komt.
    Dit nieuws is al een paar dagen bekend en zelfs op de PS-reddit zijn de reacties niet heel erg positief op deze actie van Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Floppyhoofd_

    • 4 augustus 2020 10:54
    @fonsrutte D'r staat dat Spider-Man naar Playstation komt… En gezien een Xbox géén Playstation is vond ik 'm vrij duidelijk. Maar kan niet wachten met Spidey te spelen op de Switch! *sarcasm*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 4 augustus 2020 11:33
    @Floppyhoofd_ Hij lijkt mij ook vrij duidelijk? Nieuwe mario aangekondigd voor Nintendo Switch hoeft toch ook niet te vermelden dat die niet naar de Xbox komt? Als er nou stond ''Spider-man komt naar Marvel Avengers, snapte ik je punt, maar door playstation nadrukkelijk te benoemen mag je er vanuit gaan dat die dus exclusief is, IMO.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 augustus 2020 14:42
    @WvA Ja dat is hetzelfde…..
    Mario is een volledig exclusieve game, dit gaat om een onderdeel van een game die ook op de XBox uitkomt, waar dat ene personage niet in te spelen is.
    Als de game volledig exclusief zou zijn voor de PlayStation dan had het niet uitgemaakt, maar nu wordt een gedeelte, een vrij belangrijk personage, uit de XBox versie gelaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 4 augustus 2020 15:53
    @WvA https://www.theverge.com/2020/8/3/21352836/square-enix-avengers-playstation-ps4-ps5-exclusive-spider-man-character

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 4 augustus 2020 19:24
    @denver Jeetje, heb er niet eens over nagedacht op deze manier joh. Ik wilde zowel Spider-Man, Marvel's Avengers en PlayStation-consoles (want PS4 en PS5) in de kop krijgen. De kop moet één regel zijn. Dát was mijn uitdaging. Het woord exclusief had niet gepast. Gelukkig wordt het zowel in de titel als de tekst honderd keer benadrukt dat het alleen voor PlayStation-consoles is ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 4 augustus 2020 23:39
    @MichelMusters Niet dat ik je niet geloof, maar je hebt de titel van de bron één op één overgenomen maar het woordje ‘exclusief’ vervangen door ‘consoles’ achter PlayStation. Dat vond ik hoogst opmerkelijk; je snapt vast wel waarom, zeker gezien de ophef die hierover is ontstaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 5 augustus 2020 09:15
    @denver Bedoel je met de bron PlayStation Blog? Die heb ik er na het schrijven bij gezocht, ik heb voor het schrijven van dit bericht andere bronnen gebruikt.

    Ik sta werkelijk waar altijd weer te kijken van hoeveel mensen vermoeden dat er van bias sprake is bij het schrijven van artikelen of recensies over games. Niet alleen op Gamer.nl, maar op zo'n beetje elke gamesite ter wereld. Net alsof ik als zesendertigjarige man mij bekommer om het zo positief mogelijk afschilderen van een bedrijf dat mijn geld wil hebben. Dan heb je wel héél weinig zorgen of verantwoordelijkheid in je echte leven…

    Ik vind het vaak juist veel zeggen over de personen die anderen er van betichten. Als je op websites op zoek moet naar redenen om te geloven dat een site biased is richting een bepaald bedrijf, wat doe je dan met je tijd? Algemeen gesproken hé, niet per se alleen naar jou toe gericht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 5 augustus 2020 09:33
    @MichelMusters bovendien weet iedereen toch dat jij Nintendo-fanboy bent, Michel?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 5 augustus 2020 09:37
    @ErikNus Dat is zeker waar.

    Al vind ik dit bijvoorbeeld wel een goede video: https://www.youtube.com/watch?v=45dbUjjU3Fw

    Sterling zegt hierbij in feite: het nieuws is dat Spider-Man NIET naar de PC- en Xbox One-versies van Marvel's Avengers komt. Zo hadden we de titel van het bericht ook kunnen indelen inderdaad. Misschien ben ik gewoon een positieve kerel en dacht ik er gewoonweg op die manier niet over na, maar het is zeker iets om over na te denken. Op dat gebied zijn we het dus wel meer met elkaar eens, Denver.

    Maar goed, als je de discussie opent met 'de Sony-bias op Gamer.nl is wel duidelijk', dan is het sowieso lastig om een weloverwogen discussie hierover te houden natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 4 augustus 2020 16:02
    @denver Ik moet altijd lachen als mensen hier zeggen dat men Sony biased is. Ik ervaar het juist als de grootste verzameling xbox fanboys. Perceptie hangt van het individu af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 4 augustus 2020 11:35
    Je maakt een Avengers game en je zet er eentje achter een exclusive wall.. Wtf man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 4 augustus 2020 12:24
    @Paxopoxo Jup en dan ook nog spiderman, toch wel een favorite van velen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ar_barca_ajax

    • 4 augustus 2020 12:35
    @Paxopoxo Ja het is bizar maar goed Sony heeft nu eenmaal de rechten daar veranderd een ontwikkelaar in dit geval niets aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 4 augustus 2020 14:35
    @Ar_barca_ajax Sony heeft alleen de filmrechten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ar_barca_ajax

    • 5 augustus 2020 19:20
    @poklaan ow nvm dat had ik niet zo begrepen, ik dacht gewoon het character spider-man. Weer wat geleerd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Floppyhoofd_

    • 4 augustus 2020 19:24
    @Paxopoxo probeer zoveel mogelijk nieuws te voorkomen om er blind in te gaan, maar misschien worden er voor de rest nog meer characters aangekondigd binnen hele korte tijd? Zoja lijkt 't mij ergens een beetje een Soul Caliber 2 idee.
    Maar kan er ook compleet naast zitten natuurlijk, zit hier alleen maar betweterig te zijn XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 4 augustus 2020 18:58
    Dat is dan tenminste 1 Avenger die de moeite waard is.

    Geen Thing, Luke Cage, Wolverine of Captain Marvel. Laat maar hoor.