Nieuws
assassin's creed valhalla

Spelwereld Assassin's Creed Valhalla is groter dan die van Odyssey

Nóg groter?

Geschreven door Michel Musters op
De spelwereld van Assassin's Creed Valhalla is volgens Ubisoft groter dan die van het vorige deel in de reeks, Assassin's Creed Odyssey.

Dat meldt Julien Laferrière, de producent van de game, in een Franstalig interview met YouTuber Julien Chieze. Het interview werd vertaald door Reddit.

"Ik zou zegen dat het spel qua bereik wat groter is dan Assassin's Creed Odyssey", zo vertelt Laferrière. "Ik heb niet de precieze cijfers op dit moment, maar we hebben niet alleen een heel land ontwikkeld - Engeland - maar ook een flink gedeelte van Noorwegen. Er zijn ook andere geheime werelden waar ik nog niets over kan zeggen. Het is geen kleine game, het is een ambitieuze game, en het gaat vele uren aan gameplay bieden voor spelers."

Dit is opvallend, omdat Ubisoft eerder nog aangaf dat Valhalla niet de allergrootste of langste game in de AC-franchise zou worden. Dit werd echter gezegd door een woordvoerder van Ubisoft, en Laferrière is daadwerkelijk producent. Het is ook opvallend omdat Odyssey's map van het oude Griekenland een ontzagwekkende grootte heeft.

Assassin's Creed Valhalla verschijnt ergens dit najaar op pc, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 en Xbox Series X.

assassin's creed valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Een personage samenstellen in Wasteland 3 Operation Steel Wave is niet zo bijzonder als Rainbow Six Siege zelf
22

Reacties op: Spelwereld Assassin's Creed Valhalla is groter dan die van Odyssey

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    alex201

    • 19 mei 2020 08:37
    Ik hoop in ieder geval dat het wat meer levendig aanvoelt dan odyssey. Binnen de steden was het wel prima maar daarbuiten voelde het zo dood aan vond ik en dat heb ik wel vaker bij Ubisoft games. Geef mij maar een iets kleinere wereld vol met details. Moet zeggen dat de screenshots er wel veelbelovend uitzien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yvilthi

    • 19 mei 2020 08:39
    Ik vind het jammer dat de games steeds groter moeten, zonder dat ze extra aandacht besteden aan de textures. Een grote game wereld is leuk, maar als de textures wat tegenvallen, zoals die van Odyssey (speel op Xbox), dan is dat in mijn optiek een gemiste kans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 19 mei 2020 12:20
    @Yvilthi dit heeft vooral te maken met de beperkingen van de huidige consoles. Op de pc schijnt die game er behoorlijk goed uit te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 19 mei 2020 09:17
    Heb Odyssey verder niet gespeeld, maar merk wel dat ik open world games vaak minder interessant vind als de wereld te groot en oninteressant is. Vaak heeft het ook totaal geen toegevoegde waarde, behalve als PR-praatje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sjakos

    • 19 mei 2020 09:18
    Waarom moet het alsmaar groter en groter! Het wordt altijd maar weer volgestopt met vele vraagtekens met simpele missies en onzinnige gears.
    Het wordt tijd dat ze meer aandacht en diepgang schenken aan de missies en AI. En liever een groot opgezet regio met afwisselende missies ipv alsmaar hoeven te travelen.
    Ik heb liever dat ik één groot gebied goed kan leren kennen zodat je je echt in de wereld waant. Geen tig aantal eilanden waar je je even langs gaat voor die ene vraagteken en voor de rest niks meer te zoeken hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 19 mei 2020 09:39
    Pff nog groter, van mij hoeft dat niet hoor. Ben nu al 115 uur met Odyssee bezig, en het einde is nog niet in zicht. Het is dat ik nu wat meer tijd heb om te gamen, maar straks lukt het me helemaal niet meer om games uit te spelen. The bigger the better lijkt tegenwoordig wel echt het belangrijkste sellingpoint te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • racerozzy

    • 19 mei 2020 10:09
    Nog groter, wat is de meerwaarde? Quantity not quality iemand? Ik heb odyssee helemaal uitgespeeld wat er maar te halen valt… Tot de platinum toen ze nog met extra DLC content kwamen had ik er geen zin meer in het was gewoon te groot en veel van hetzelfde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 19 mei 2020 20:37
    @racerozzy dan heb je echt wat gemist. De eerste DLC is niet zo spannend, want dat is vooral meer van hetzelfde. De tweede DLC daarentegen is de moeite echt waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rexus

    • 19 mei 2020 10:23
    Verborgen werelden? Dat doet mij vermoeden dat wellicht een aantal van de 9 werelden uit de Noordse mythologie er in zitten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 19 mei 2020 10:34
    @Rexus dat denk ik ook. Ik hoop alleen niet dat het net zoveel hoogteverschillen heeft als de Atlantis map van Odyssey. Wat ben ik daar vaak verkeerd gelopen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 19 mei 2020 11:42
    Ik speel Odyssey nog steeds. De gameplay blijf ik leuk vinden en dat houd mij er in. Af en toe van build verwisselen en ga zo maar door.

    De grootte van de wereld vind ik wel leuk. Er is genoeg te vinden voor een mooie foto of dat het een historische locatie is. Dat het misschien wat leeg aanvoelt kan jammer zijn, maar klopt ergens ook weer wel. Er waren geen honderden miljoenen mensen op de wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 19 mei 2020 11:44
    Ik was daadwerkelijk enigszins enthousiast toen ze zeiden dat valhalla kleiner zou worden. Ik dacht "yes, meer detail. Maar niet dus. Afwachten dan maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkRuleR

    • 19 mei 2020 11:49
    Toen ik dit nieuws las was ik meteen bang dat hierdoor de nadruk komt op varen. Voor mij was Black Flag 1 van de mindere AC's door het varen/verplicht moeten upgraden van je boot om verder te kunnen. Dit is dezelfde ontwikkelaar als Black Flag. Brrrr. Zou dit de eerste AC worden die ik oversla?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 19 mei 2020 16:11
    @DarkRuleR het is ook de zelfde ontwikkelaar als die van Origins. Daar was varen heel beperkt aanwezig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Donkervoort

    • 19 mei 2020 13:04
    Leuk! Zin in! Ben erg tevreden met een dergelijke game als release titel voor de next gen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 19 mei 2020 13:23
    Ben benieuwd als dit het zelfde is als odysey dat je 1 verhaalmissie kan doen en dan 2 zijmissies om maar het spel door te komen sla ik over. Odysey had een prachtige wereld en een tof verhaal maar zo fucking grindie dat ik die game zo heb weg getyft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 19 mei 2020 15:43
    Voor iemand met een angst voor grote walvissen, dieptes etc ben ik erg bang dat we weer verplichte zee missies gaan krijgen. Laatst opnieuw een poging gedaan om Rogue en Odyssey te spelen, maar na een kleine 15 min springen er van alle kanten alweer walvissen voor achter en naast je boot. Hup, systeem maar weer uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 19 mei 2020 18:50
    @Krytuun hier is de nadruk niet echt op varen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 20 mei 2020 14:30
    @armilo-theus Ik hoop het. Vikingen staan wel bekend als zeevaarders en na een duikje in de de geschiedenisboeken blijkt dat ze aan de wieg stonden van verschillende whaling technieken. Ik houdt m'n hart vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 19 mei 2020 20:20
    Ben er klaar mee. Zo veel wark deze spel serie.