Nieuws
Starfield

'Speltesters weggeblazen door grootte en diepgang van Starfield'

Game zou groter zijn dan voorgaande spellen van Bethesda

Geschreven door Michel Musters op
Mensen die voor hun werk op dit moment Starfield uittesten, zouden zijn weggeblazen door de grootte en diepgang van de aankomende Bethesda-game.

Contentmaker Colt Eastwood meldt dat in de Xbox News Cast Podcast, die hieronder is te beluisteren. Hij zou dit hebben vernomen van meerdere bronnen. 

Volgens hem claimen de testers dat het spel veel groter is dan voorgaande spellen van Bethesda Game Studios, zoals The Elder Scrolls en Fallout. Testers die op voorhand hun twijfels hadden over de game, zouden inmiddels zijn overtuigd door Starfield. Daarbij zou het spel "groter en ambitieuzer zijn dan verwacht".

Starfield verschijnt op Xbox Series X en S, pc en Game Pass. In de langverwachte ruimte-rpg van Bethesda Games Studios, de makers van The Elder Scrolls, sluiten mensen zich aan bij Constellation, een organisatie die de ruimte verkent op de "laatste reis van de mensheid", honderden jaren in de toekomst.

Een precieze releasedatum voor de game is niet bekend, maar Bethesda herbevestigde onlangs dat het spel ergens in de eerste helft van dit jaar moet verschijnen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Review: Xiaomi’s XMI2701 en XMI3446 Sony biedt kortingen op PlayStation Plus-abonnementen
17

Reacties op: 'Speltesters weggeblazen door grootte en diepgang van Starfield'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Fr3nzy

    • 6 januari 2023 16:12
    Ben wel nieuwsgierig naar het eindresultaat, het doet me tot nu toe denken aan een kruising tussen mass effect en no mans sky, Ik zie erg veel potentie maar daarmee ook gelijk een mogelijke valkuil, dat ze teveel hooi op hun vork willen nemen waardoor bepaalde dingen minder goed uitgewerkt zijn. Laten we hopen dat het een topper wordt, die kunnen we in de tijd van de remakes wel goed gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 6 januari 2023 16:18
    @Fr3nzy ja daar ben ik ook bang voor, dat er teveel ergernissen inzitten waardoor de game niet te genieten is.
    Maar hij komt op game pass dus ik kan gerust wachten tot alles gladgestreken is en dan pas de game spelen. Eerst maar even de reviews afwachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 6 januari 2023 16:53
    @fonsrutte ik ben ook blij dat hij GP komt. Ik zou hem nu niet voor de volle mep durven pre orderen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 6 januari 2023 17:17
    @Aerofox81 pre orderen doe ik sowieso niet aan, eerst afwachten in welke staat een game gereleased wordt en of de game de beloftes waarmaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rachid.H

    • 6 januari 2023 17:07
    Niet dat ik de mening van deze testers niet geloof, maar hoe werkt dat nu met de mensen die de game testen? In hoeverre kunnen zij hun mening geven en hoe ga je partijdigheid tegen? Niet alleen bij deze game maar in het algemeen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 6 januari 2023 17:18
    @Rachid.H daarom moet je dit soort uitspraken altijd met een dikke korrel zout nemen, dat weet je simpelweg niet.
    Dan heb je ook nog die YouTuber die misschien wel betaald wordt, doorgaans niet de meest betrouwbare personen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 januari 2023 17:27
    Wij van WC eend…..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 6 januari 2023 18:35
    @Messtranor Het testen van een game van die grootte wordt vaak uitbesteed, hiervoor wordt dan een andere partij ingehuurd. Dus misschien niet zo WC eend.
    Maar nog steeds een dikke korrel zout

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RikkieDee

    • 6 januari 2023 17:57
    De testers van Ubisoft zijn waarschijnlijk ook positief geweest over The Settlers voordat de game in beta ging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 6 januari 2023 18:14
    De grootte vind ik niet verrassend dat ze dat opnoemen met zo veel planeten. Wat ik wel opvallend vind is dat ze diepgang opnoemen. Erg goed om te horen. Bij heel grote games denk je snel dat het ten koste gaat van diepgang

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 6 januari 2023 18:19
    Eerst zien dan geloven…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 6 januari 2023 19:46
    Heb mijn twijfels maar hoop dat ie goed word. En als ie wat aan de mindere kant is.
    Dan slaat hij hopelijk aan bij de mod community daar heb ik dan het volle vertrouwen in.
    Gezien mijn skyrim VR super is geworden met dank aan mod makers natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 6 januari 2023 20:25
    Of zoals Chris Pratt zei over zijn stem in de nieuwe mario Movie: "Unlike Anything You've Heard".. Waarin hij vervolgens gewoon als zichzelf klinkt, hahaha. :P Kan daar maar niet omheen. telkens als ik iemand hoor zeggen "Dit wordt goed / dit is ongeevenaard/ niet te geloven", moet ik gelijk aan Chris P denken. Neem tegenwoordig bijna niks meer serieus wat wordt gezegd in de gamewereld, haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dakoota

    • 6 januari 2023 22:04
    Ik vraag me af hoe je zo’n ontzettend grote game goed kan testen. Dat moet ook een monsterklus zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 6 januari 2023 23:24
    Bethesda heeft eerder bewezen met skyrim het maken van dit soort games echt wel aan te kunnen. Natuurlijk blijft het afwachten hoe goed het echt wordt en zullen er bij de release nog wel bugs te vinden zijn. Maar de overdreven scepsis begrijp ik niet echt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 7 januari 2023 09:06
    Het is natuurlijk wel een slager die zijn eigen waren aanprijst. Ik zou die testers zelf wel eens willen spreken wat ze er nu daadwerkelijk van vinden, maar die zijn zeer waarschijnlijk contractueel gebonden om niets te zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 8 januari 2023 10:30
    Skyrim heb ik uitgespeeld toen ie uitkwam.
    Sinds nexusmods met hun vortex tool met 'mod collections' is uitgekomen is het echt een makkie om deze te modden zonder al teveel benodigde skills.

    Ben hem nu dus weer aan het spelen met 502 mods die puur het grafische aspect aanpakken.

    Wat een dijk van een game blijft het.