Spellbreak behaalt in een week tijd twee miljoen spelers

Spellbreak behaalt in een week tijd twee miljoen spelers

Vijf dagen nadat Spellbreak gelanceerd is, heeft de game al twee miljoen spelers.

Dat laat ontwikkelaar Proletariat Inc. weten op Twitter. De battle royale-game verscheen op 3 september op Epic Games Store, PlayStation 4, Xbox One en Switch. In totaal is het spel op Twitch al meer dan 1,7 miljoen uren bekeken. De game kan gratis gedownload worden.

In Spellbreak staat magie centraal; spelers nemen het tegen elkaar op in een magische wereld en uiteindelijk blijft er maar één speler over. Elke speler kiest een class en elke class beschikt over unieke vaardigheden. Het doel van de game is om de ultieme battlemage te worden. Eerder dit jaar was er al een bèta speelbaar.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Deze game is serieus de grote verrassing voor mij. Hij speelt zo ontzettend lekker weg! Voor mij haalt de game alle irritante dingen uit Battle Royales en vervangt ze met toffe nieuwe elementen. Echt een aanrader, zeker aangezien die Free to Play EN Crossplay heeft. En voor de gene die het zich afvragen: het verdienmodel zijn nieuwe outfits in de store, maar heel minimalistisch. Er staan er echt maar 5 in ofzo (vrij bizarre keuze, geen idee hoe ze dit terug gaan verdienen) en ze voegen NIETS toe buiten er leuk uit zien. Dus geen pay2win bullshit of een overdaad aan popups om je dingen te laten kopen.

0
test

@WvA wat voor irritante dingen doen zij anders? De filmpjes zagen er wel leuk uit.

0
test

@NrFive Ik heb voornamelijk PUBG gespeeld dus ik weet niet zeker of het zo revolutionair is ten opzichte van andere BR, maar wat mij opviel: - Je hoeft niet te wachten tot de plane de hele map over is gevlogen om te landen aan de rand, je kiest een portal, en vanuit daar val je naar beneden. Iedereen land (en begint de pot) dus tegelijkertijd. - Looten is sneller, intiutiever, en je hoeft niet in de menu's (inventory) te kloten. Alles wat een automatische upgrade is (hoger level loot) pakt die automatisch, anders moet je de knop ingedrukt houden om te swappen. - Als je dood gaat, ben je onsterfelijk totdat je tegenstander je Finished (3 seconden een spell channellen naast je body) of je teammate je ressurect (ook 3 sec res. spell) OF je hele team dood is. Dit voorkomt dus dat je neer gesniped wordt of down gaat en de tegenstander je alsnog meteen finished door nog een keer te schieten of een granaat te gooien. - Mobility! Je hebt verschillende runes die je movement extreem beinvloeden. Van een korte dash tot vliegen en teleporteren, je kunt grote delen van de map overbruggen in korte tijd, en krijgt hierdoor ook intense chase scenes als iemand probeert te vluchten uit een combat. - Door runes ga je ook minder dood omdat je out of position bent als de circle je hit. Je wordt nog steeds naar het centrum van de map geduwt, maar je gaat minder vaak suf dood. - Als je de safe circle zone aanraakt, ga je level up en unlock je een nieuwe skill. Een extra incentive om niet tot op het allerlaatste moment te wachten om te bewegen. - Het feit dat je met spells vecht ipv guns zorgt ervoor dat er veel meer variatie in loot en combat zit. De ene character kan area of effect hebben, terwijl de ander juist meer focust op burst damage. Door het combineren van 2 gauntless kan je ook bepaalde combinaties maken om je zwaktes op te heffen of je sterktes juist te versterken, waardoor jij een combinatie van 2 uit 6 gauntlets hebt, maar je tegenstander ook. Hierdoor voelt elk gevecht anders, ipv PIEW PIEW PIEW we hebben beide een gun maar die van mij heeft 0.23 sec minder reload time. - Combineren met spells is daarnaast erg leuk en intuitief (electricity op water gooien, vuur in een tornado voor een vuurtornado, etc.) - Je vecht zowel horizontaal als verticaal doordat je kan hoveren (en vliegen). Dit heeft ook invloed op bepaalde elementen (earth is heel sterk maar kan alleen damage doen als je op de zelfde laag staat te vechten als je tegenstander) - Potten zijn een stuk sneller. Je kunt meteen in vette actie zitten ipv de oneindige lootlust (of juist vechten terwijl nog niemand een gun heeft). Het tempo zit er meer in, en blijft er ook in zitten. Gisteren had ik 5 minuten constante actie, ik had achteraf echt even een breather nodig. Bij PUBG is het toch vaak loot, loop 5 minuten, en wordt neer gesniped. Het spel heeft daardoor ook een erg hoog ''nog een potje!'' gehalte. Het voelt voor mij een beetje als een mix tussen de typische Battle Royale, Overwatch en DOTA. Als je interesse hebt, zou ik hem zeker eens uitproberen. Hij is daarnaast ook niet zo veel GB, en de tutorial is kort en duidelijk, je hebt het in een paar potjes onder de knie. TLDR: leuk spel.

0
test

@WvA die dingen die je in de shoip kan komen gaan regelmatig rouleren.

0
test

@darkmanwls Dat snap ik, maar het is toch raar dat er niet by default een vaste collectie spullen te koop zijn? Als ik nu naar de shop ga zie ik daar: 3 featured items (die nog 10 uur blijven staan) waaronder 1 male outfit, 1 afterclow en 1 artifact, en in de daily deals staan 3 outfits (2F, 1M) en een badge. Ik vind het echt een bijzonder systeem, want zelfs al zou ik er geld in willen stoppen, is er op het moment niets interessants voor mij te koop. En voor zover ik kan zien is dit het ENIGE verdien model van de game. Ik snap niet zo goed hoe ze verwachten hun geld terug te verdienen. En als het argument is ''maar in de toekomst komt er vast nog veel meer!'' dan is dat heel mooi, maar je hebt NU 2 miljoen spelers. Je bent daarnaast een flinke tijd in beta geweest. Je wil nu toch mensen in de hype spullen verkopen? Of ligt dat nou aan mij?

0

Aanbevolen voor jou