Nieuws
The Witcher

Spelersaantallen The Witcher 3 stijgen na lancering Netflix-serie

Game stijgt in populariteit op Steam

Geschreven door Michel Musters op
De spelersaantallen van The Witcher 3: Wild Hunt op Steam zijn na de lancering van de Netflix-serie afgelopen vrijdag gestegen.
Dat blijkt uit cijfers van Steam Charts. Hoewel er normaliter maximaal zo'n 15.000 mensen tegelijk The Witcher 3 spelen op Steam, steeg dit gedurende het weekend steeds verder en stond de teller afgelopen maandag op meer dan 49.000 gelijktijdige spelers.


Dit houdt ongetwijfeld verband met de lancering van The Witcher op Netflix, een serie gebaseerd op de gelijknamige boeken. De games spelen zich na deze boeken af.

Gisteren kwam al naar buiten dat ontwikkelaar CD Projekt Red een nieuwe deal heeft gesloten met de schrijver van de boeken om meer games te ontwikkelen gebaseerd op de franchise.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hoe presteert Halo: Reach op pc? Resident Evil 3 Remake richt zich meer op actie dan tweede deel
8

Reacties op: Spelersaantallen The Witcher 3 stijgen na lancering Netflix-serie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • HalfLife3plz

    • 24 december 2019 09:50
    Hahaha, ik zat er ook al aan te denken om The Witcher 3 weer eens te installeren. Goeie TV serie geworden ook trouwens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 24 december 2019 10:44
    Complimenten Michel voor de compleet correcte informatie over de verhouding van tv serie tot de games. Ik ben kritisch als jullie 't verkeerd doen, maar als 't dan foutloos is mag dat ook gezegd worden :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 24 december 2019 11:23
    @darkmanwls Technisch gezien zijn de games niet onderdeel van de canon, het zijn fan-vervolgen op de boeken. Maar om dat allemaal te beschrijven ging mij weer een beetje te ver :P Maar thanks ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 24 december 2019 11:32
    @MichelMusters klopt, maar je zei in ieder geval niet dat de serie gebaseerd is op de games, en dat heb ik wel eens anders gezien :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paul_Power

    • 24 december 2019 18:03
    Ik heb de serie gekeken, ik vind Gerald goed gespeeld, maar de support cast vind ik soms wisselend, nu weet ik niet precies of dit komt omdat de conversaties beetje raar zijn of omdat het niet helemaal goed word acteert. Gelukkig was het niet zo erg dat ik afhaakte.
    Snap alleen niet helemaal waarom ze een tijdlijn gemaakt hebben tussen de verhalen in het boek (the last wish) maar goed dat er zijde, ik hoop dat ze in seizoen 2 meer budget krijgen, want sommige dingen vond ik wel wat matig, locatie veranderingen enzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 24 december 2019 18:23
    Kerst vakantie zal er ook wel wat mee te maken hebben…zelf pak ik de gelegenheid aan om wat games weer op te starten, speelt wat langer door dan normaal ook sinds je toch niet vroeg op hoeft de volgende dag… Dus de additionele spelersgroep t.o.v. voorgaande weken hoeft niet allemaal te komen van mensen die de serie hebben gezien…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 24 december 2019 19:16
    Ik heb vorige week eerst de serie gebinged en ben toen weer aan the Witcher 3 begonnen. Geweldig!
    Overigens is de xbox one x patch voor zowel The Witcher 2 als 3 erg goed gelukt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 24 december 2019 23:55
    Het feit dat het spel ook net weer in de winter sale zat bij bijna alle digital stores zal er ook zeker wel aan bijgedragen hebben. Als ik wist dat ik het spel meteen zou gaan spelen zou ik nog wel die 15 euro voor de game of the year edition (ofwel met alles) neerleggen, maar mezelf kennende blijft die nog maanden, zoniet jaren, liggen, dus wacht wel tot die een keertje daar nog de helft van is.. Zo ook nog deze week de laatste Tomb Raider compleet gekocht via de steamsale..