Wild Hearts komt aanstaande vrijdag pas uit, maar EA Play-leden (en dus Game Pass Ultimate-abonnees) kunnen al met een trial van een aantal uur aan de slag.
Op de Wild Hearts-subreddit klagen vooral pc-gamers dat het spel "slecht geoptimaliseerd is". Daarbij lijken zelfs systemen die de aanbevolen systeemeisen matchen of overstijgen problemen te hebben met consistente framerates te halen, ongeacht welke resolutie wordt aangehouden.
Een Xbox Series-gamer vergelijkt in een Reddit-post de in-game graphics met promotionele screenshots die voor de release van de game zin uitgebracht en merkt op dat "het op een andere game lijkt". Een andere Redditor meldt dat de graphics op PS5 een "wazige rotzooi" zijn.
Sommige spelers hopen dat de uiteindelijke versie van de game beter wordt dan de huidige trial. Ontwikkelaar Omega Force zelf heeft al een reactie gegeven en gezegd dat men continue aan optimalisatie en verbeteringen in de prestaties werkt - er moeten in de toekomst updates uitkomen. Zo zou er volgende week een patch op de planning staan waarmee een een probleem met de CPU zou worden opgelost. Dit zou de ervaring op systemen met krachtigere CPU's moeten verbeteren. Ook moet DLSS- en FSR-ondersteuning via toekomstige patches worden toegevoegd.
Wild Hearts is een fantasievolle jaagspel dat zich afspeelt in Azuma, een fictieve versie van het oude Japan. Spelers nemen het op tegen gigantische beesten die de Kemono worden genoemd. Mensen kunnen zowel alleen of met twee vrienden in co-op spelen. Crossplay wordt op alle platforms waarop de game uitkomt ondersteund. Wild Hearts komt zoals gezegd aanstaande vrijdag uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.
Reacties op: Spelers met vroege toegang tot Wild Hearts klagen over prestaties
-JK-
de early acces mensen kunnen mooi testen of de ergste bugs zijn opgelost en als je tevreden bent, dan pas releasen
Markus88
Riyakuya
The_Stifmeister
Vergeet Jedi: Fallen Order niet. Wat een drama was dat.
Riyakuya
The_Stifmeister
Helaas blijven ze ermee weg komen omdat een grote groep maar blijft pre-orderen.
Hellspawn
De monsters zijn enorm, en dat lijkt van een afstand best leuk, maar als ze zeer dichtbij zijn, vullen ze meer op dan in beeld kan worden gebracht. Dat werkt niet goed, of hinderlijk. Op zich lijkt dit een concurrent voor de Monster Hunter games, maar kan dat niet waarmaken. De gameplay geeft een rommelige indruk en de speciale blokken en muren die je kunt opbouwen zijn in mijn optiek meer een gimmick dan een duidelijke en noodzakelijke toevoeging. Je kunt er vanaf springen en een monster daarmee extra schade toebrengen. Dan moet je wel goed en heel snel timen, want de beesten bewegen als idioten door het level. Een misser is heel snel gemaakt. Chaos kan soms werken, maar niet met deze kolossen.
Grafisch is Wild Hearts een ondermaats presterende game, althans, in de huidige staat van de trial. Veel pop in, lelijke beelden, onstabiele framerate, alles lijkt gewoon te onafgewerkt via de bewegingen in de game engine. Volgens mij hadden ze nog wel minimaal een half jaartje of langer aan deze game moeten werken. Ook is mij een grote mate van shimmering opgevallen op de wateroppervlakken. Tevens lijken de kleuren te veranderen vaak van flets naar donker en weer terug op het ritme van de steeds wat haperende framerate. Dat vind ik op zijn minst merkwaardig.
Ik vraag me af wat ze zoal in petto hebben om dit voor vrijdag aanstaande nog op te poetsen. Er wordt een one day patch beloofd, en nog toekomstig werk aan de optimalisatie. Maar mijns inziens had die optimalisatie al grotendeels in orde moeten zijn. Erg jammer, want Wild Hearts had zeker potentie. In de huidige staat geef ik de game een magere 6. Ik ga het spel niet aanschaffen, het is me de volle mep niet waard.
hamstertrans
butler