Nieuws
Warzone

Spelers maken zich zorgen om machine learning-cheats op console

Nieuw programma reageert op capture card-informatie

Geschreven door Jacco Peek op
Een nieuw programma gebruikt machine learning om vals te spelen in multiplayergames op console.

Dat meldt het Twitter-kanaal Anti-Cheat Police Department (via Eurogamer), dat vaker nieuwe cheatmethoden aan het licht brengt. De nieuwe methode gebruikt informatie van een capturecard om te leren reageren op vijanden in shooters. Daarbij hoeft de speler slechts in de richting van een vijand te richten, waarna het programma de juiste handeling uitvoert.

De methode is nieuw voor consoles, waarop het lastiger is om cheatprogramma's te installeren. Daarmee is het ook lastiger voor ontwikkelaar om cheaters te ontdekken en te weren uit online games.

In games als Call of Duty Warzone zijn cheaters nog altijd een groot probleem. Sinds lancering van de game verbande ontwikkelaar Raven Software een half miljoen spelers.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dark Souls 3 draait nu in 60 fps op Xbox Series X en S Playism toont nieuwe beelden van Bright Memory: Infinite
17

Reacties op: Spelers maken zich zorgen om machine learning-cheats op console

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 8 juli 2021 15:43
    Als je cheat in een online game dan ben je toch wel zo'n verschrikkelijke zielenpoot. Ik snap niet dat de markt hiervoor zo groot is. Wat een trieste kneus ben je dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 8 juli 2021 15:49
    @The_Stifmeister Dat je een keer cheat, in je tienerjaren, vaak om je vrienden een keer te irriteren.. Dat snap ik ergens nog wel. Maar dat er zo'n markt omheen ontstaan is, dat begrijp ik totaal niet. Vooral ook omdat er mensen zijn die er blijkbaar plezier aan beleven om zo te spelen. Totaal onbegrijpelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 8 juli 2021 15:57
    @The_Stifmeister De makers van cheats snap ik nog wel. Het is naturulijk een behoorlijke technische uitdaging om de game zo te modificeren dat dit kan. Vroeger was het een text-file editen of een simpele dll injectie, dat is al lang niet meer.

    Als je dan zelf cheat in een online game vind ik je wel echt zielig inderdaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 8 juli 2021 16:17
    @-it- Gast waar heb je het over? Als je een technische uitdaging wilt dan zijn er talloze manieren om dit te vinden tov dit soort onzin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 8 juli 2021 17:04
    @004 tja, een boos-op-de-wereld nerd op een donker zolderkamertje moet toch iets? Of is dit te stereotype tegenwoordig?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 8 juli 2021 21:15
    @-it-
    Dat stereotype is t allang niet meer. Big business die cheatmarkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 8 juli 2021 21:14
    @The_Stifmeister
    Ja echt te triest voor woorden. Als je ook ziet hoeveel reacties zon filmpje krijgt van spelers die t hebben of willen. Schandalig gewoon. Maja t zal nooit verdwijnen helaas. En ik had nog wel een ps4 gekocht vanwege t no cheat platform (destijds)…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mcbrew

    • 8 juli 2021 21:44
    @The_Stifmeister Ik denk dat dit veel gebeurt onder streamers, die graag aan hun volgers willen laten zien hoe goed ze in de game zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 8 juli 2021 16:03
    Maar je kan toch niet zomaar files installeren op je console? Bedoel anders kan je ook copied games spelen en dat kan een console maker toch weer herkennen zodat je een van krijgt? Pc ander verhaal denk ik maar consoles dus ook nu???

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 8 juli 2021 21:16
    @EdwinVP
    Het gaat via machine learning. Dus gameplay beelden die bekeken worden en software die daar op reageert. Voor de beste pakketten heb je nog wel een pc ernaast nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 8 juli 2021 16:54
    Als een Data Scientist vind ik het fascinerend dat zulke techniek gebruikt kan worden in games en lijkt het me ook leuk om zoiets te programmeren, maar om dit vervolgens tegen anderen te gebruiken is wel triest.

    DLSS is ook een machine learning (deep learning) techniek die veel verschil in performance geeft op games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 8 juli 2021 18:23
    Tja lastig. Kan je weinig aan doen. Maarja ff simpel k/d ratio in de gaten houden en je haalt ze er zo uit. Ook gemiste kogels etc. Als iemand live kan meekijken met iemand weet je binnen 10 min wel of hij cheat. En dan gewoon gehele account blokkeren en playstation. Dus diegene moet dan een nieuwe playstation kopen, nieuwe game en nieuwe ps plus abbo. Dan stoppen ze er vanzelf wel mee. Gewoon keihard aanpakken. Tuurlijk multi miljonairs blijven dit doen tot zekere hoogte uiteraard

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 8 juli 2021 21:17
    @GoofyZ3
    Het is niet te detecteren omdat t niet op de console draait.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 8 juli 2021 23:05
    @CroniC ja dat snap ik, alleen je performance of skills zijn nog steeds super hoog vergeleken met andere spelers. Iemand die consistent super reactie vermogen heeft en nooit een foutje maakt…. nee dat bestaat niet. Zelfs profs missen en maken fouten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 8 juli 2021 20:37
    Er zijn games waarin bepaalde streamers dit gebruiken.
    Ben er zelf ooit door 1 neergehaald en na het terugzien van de killcam en de beelden zag je hem alleen naar mijn richting aimen en schoot terwijl de marker niet op mij was maar de bullet raakte mij wel.
    En daarbij reed ik op een motor redelijk hard en op wisselend terrein en hij raakte mij 2 keer wat nog nooit iemand is gelukt. Maar verdacht hem al lang hiervoor voor cheaten. Maar nu ik dit lees valt het kwartje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 9 juli 2021 06:00
    Vals spelen is alleen leuk als je single player speelt. Mensen die tijdens multi player spellen vals spelen zijn niet alleen zielepoten maar die verdienen ook allemaal een nek schot. En dat bedoel ik niet ingame

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 9 juli 2021 08:44
    ik had er gisteren 1 die misschien cheat via machine learning, hij zat ver weg op een dak te snipen en keek niet mijn kant op. ik had een headshot klaar staan voor em en schoot…
    hij BUKT instant toen ik schoot en schoot meteen gericht terug naar me.

    Het kan erorm toeval zijn, de afstand was 200m en zat best verstopt maar ik vond het bukken toen ik schoot nog het meest bizarre. Er is bullet travel in het spel dus het is mogelijk voor een programma om een schot en het pad van de kogel te detecteren en daarop te reageren.