Nieuws
Battlefield 2042

'Spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden in Battlefield 2042'

Shooter komt op 22 oktober uit op consoles en pc

Geschreven door Michel Musters op
Volgens ontwikkelaars van de aankomende shooter Battlefield 2042 zijn menselijke spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden.

Dat claimt design director Justin Wiebe van Ripple Effect Studios - de ontwikkelaar die Dice helpt met het spel - in een interview met VG24/7. "We hebben veel moeite gestopt in er voor te zorgen dat ze spelen zoals een mens zou spelen. Het is heel moeilijk om het verschil tussen een AI en een menselijke speler te zien, want ze rennen rond, rijden in voertuigen en halen elkaar op, ze zetten elkaar af bij belangrijke locaties enzovoorts - het is een heel intelligent systeem. Vervolgens kun je de dingen die ze wel en niet kunnen doen aanpassen - waaronder de moeilijkheidsgraad."

Bots worden een belangrijk onderdeel van Battlefield 2042, zo bleek eerder. In multiplayerpotjes van 128 spelers worden ze bijvoorbeeld toegevoegd. Ondanks bovenstaande beschrijving hebben diverse fans van de reeks kritiek geuit op de beslissing om bots te gebruiken om multiplayerpotjes op te vullen.

Vorige week kondigden EA en Dice aan dat Battlefield 2042 in september een bèta krijgt, die beschikbaar komt voor mensen die het spel alvast reserveren of die lid zijn van EA Play. Ook werd de Battlefield Portal-modus onthuld, waarin spelers op een zestal maps uit Battlefield 1942, Battlefield Bad Company 2 en Battlefield 3 kunnen spelen.

Battlefield 2042 verschijnt op 22 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Battlefield

Dit artikel delen:

Lees meer

'Netflix werkt aan live-action Pokémon-serie' Gears-ontwikkelaar plaatst Unreal Engine 5-techdemo's online
10

Reacties op: 'Spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden in Battlefield 2042'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    clandestine666

    • 27 juli 2021 09:36
    Het lijkt me sterk dat bots ook gedrag gaan vertonen als op een dak liggen, een vijandelijke speler op de grond zien lopen en er dan afspringen om een mes in z'n rug te planten.. Maar ik laat me graag verrassen. Sowieso behoorlijk hyped voor deze, m'n preorder voor de PS5-versie staat al!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 27 juli 2021 10:14
    @clandestine666

    Dat lijkt me ook niet maar ik ga ervan uit dat AI nu ondertussen al behoorlijk werkt door echte spelers constant te bekijken en in te schatten hoe de gemiddelde mens zou reageren. En op basis daarvan ook die actie zou uithalen. Dus als de meeste mensen de dingen zouden doen ik die bepaalde situaties die jij omschrijft zou het eigenlijk moeten kunnen dat de AI dat ook zou doen. Enkel als het om een actie gaat die maar een heel klein aandeel mensen doet is het aan te nemen dat een AI dat niet doet.
    AI wordt over het algemeen opgebouwd uit het bekijken van mensen die spelen. Zo zijn ook AI gemaakt die de sterkste schaak spelers verslaan. Of AI die het spelletje GO wint van de beste speler die al honderden matches ongeslagen was.
    En dat spel werd gezien als onmogelijk te spelen voor computers omdat je de menselijk touch nodig hebt.
    Toch lukte het de makers van die AI om die speler te verslaan.
    Dus AI zou al best ver moeten kunnen zijn ondertussen,
    De vraag is eerder of EA hun AI systemen ook al ver genoeg hebben. Hahahha
    Daar twijfel ik eerder aan dan wat mogelijk is op basis van de miljoenen analyses die gedaan kunnen worden door AI terwijl echte mensen hun games online spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 juli 2021 10:59
    @clandestine666 waarom niet, met Machine learning kunnen deze bots menselijk gedrag gaan kopieren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 27 juli 2021 09:45
    Waarom bots..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 27 juli 2021 10:18
    @Pascal08

    Single players? En als servers niet de volle aantal spelers hebben denk ik
    Anders zou ik het ook niet weten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 27 juli 2021 10:33
    @watashi wa maurice desu. Het is bedoeld om de potjes met 128 spelers op te vullen als er niet genoeg menselijke spelers zijn, idd. Singleplayer zit niet in deze BF, gelukkig. Daar draait BF wat mij betreft ook niet om.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 27 juli 2021 15:56
    @watashi wa maurice desu. Als ze nu al twijfelen of de servers niet vol raken… maar dan nog is er geen uitdaging met bots vind ik.
    En anders de servers downgraden naar 32 spelers ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 27 juli 2021 23:39
    @Pascal08 Lijkt me ook nog eens oneerlijk als je meer bots in je team hebt dan de tegenstander.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 28 juli 2021 10:38
    @RIOdeMIO En zover ik weet doen bots maar wat, uiteindelijk pushen ze toch en dan wordt het meer een wave na wave en als je dan moet healen of reloaden dan komen de echte spelers voor een easy kill.
    Laten we hopen dat de bots wegblijven, maar als je de trailer bekijkt zit deze game zo vol met opties en maps dat je wel bots gaat nodig hebben om te vullen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 27 juli 2021 17:07
    We zullen het zien, normaal gesproken in First Person Shooters zijn het toch al gauw gewoon rete domme bots die maar een beetje dom rondlopen en zodra ze een vijand zien er 20 seconde over doen eindelijk is met hun wapen te richten, of ze hebben gewoon een aimbot waarmee ze je door muren heen kunnen volgen en zodra ze je daadwerkelijk zien knallen ze je neer met 0 recoil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.