Nieuws
Fallout 76

Spelers bekritiseren prijzen van items in Fallout 76

Prijzen individuele items niet veel minder dan hele game

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Spelers van Fallout 76 hebben hun onvrede geuit over de prijzen van de zogenoemde Atom Shop. De negatieve feedback kwam tot een hoogtepunt naar aanleiding van de tijdelijke actie waarin items met een kerstthema aangeschaft kunnen worden.

In de Atom Shop kunnen spelers cosmetische voorwerpen kopen die verder niet van invloed zijn op de gameplay van Fallout 76. Kort geleden verschenen er nieuwe cosmetische items in de winkel, waaronder outfits, emotes en een groot bord. De prijzen van deze items worden volgens vele spelers als te hoog beschouwd.

Zo kost de outfit-bundel 2.000 Atoms, wat omgerekend ongeveer twintig euro kost. De emote-bundel is verkrijgbaar voor 1.200 Atoms, waarvoor spelers ongeveer vijftien euro moeten uitgeven om 300 Atoms te behouden. Het grote bord kan aangeschaft worden voor 1.400 Atoms, waarvoor eveneens ongeveer vijftien euro uitgegeven moet worden.

Fallout 76
Fallout 76
Fallout 76

Deze prijzen schieten bij veel spelers in het verkeerde keelgat. Zo wordt er op Reddit veel negatief gesproken over de hoge prijzen van de items. De kritiek is vooral ontstaan, doordat de prijzen van de individuele items de helft bedragen van de prijs bij de volledige games. Bij sommige retailers wordt Fallout 76 al voor minder dan dertig euro aangeboden.

Fallout 76

Een andere reden waarom spelers niet tevreden zijn met de prijzen in Fallout 76 is, omdat er na het uitspelen van de game bijna geen opties meer zijn om Atoms te verdienen zonder echt geld uit te geven. Daarnaast wordt de relevantie van de betreffende items hevig bekritiseerd door spelers: "Deze kerstman-outfit is relevant voor minder dan twee weken. KOM OP BETHESDA! Fallout 76 wordt bij sommige retailers voor maar zesentwintig dollar verkocht!", aldus Reddit-gebruiker lucky5150.

Fallout 76 wordt sinds de lancering al om meerdere redenen bekritiseerd. Zo werd er kritiek geuit op het retourbeleid, opvallende bugs, en misleidende omschrijving bij een speciale editie van de game met een canvas tas.

Fallout 76 is verkrijgbaar voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Kom stage lopen bij Gamer.nl Ashen is groots met een kleine g
28

Reacties op: Spelers bekritiseren prijzen van items in Fallout 76

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 18 december 2018 11:11
    Nee echt? Bethesda die hun klanten ripped ? Mensen die dit uberhaupt nog willen kopen ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AGxKiiNG

    • 18 december 2018 11:15
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel Bethesda verdiend met de micro-transacties, aangezien de verkoopcijfers niet erg goed waren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wiepie

    • 18 december 2018 11:33
    Dit is niet het jaar van Bethesda.. en het is compleet hun eigen schuld. Half product afleveren, slechte service en dit soort malafide praktijken. Hier gaan (terecht) vele koppen rollen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 18 december 2018 15:57
    @Wiepie

    Lijkt me sterk, die zijn al lang bezig met een half gare Elder Scrolls, met hetzelfde developement team, en dus dezelfde bugs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 18 december 2018 17:04
    @TheDeeGee Die engine uit 2001.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wiepie

    • 18 december 2018 17:17
    @TheDeeGee
    Eerst nog Starfield, maar ook daar schijnen enorme technische problemen mee te zijn.
    Jammer want op zich keek ik daar wel naar uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 18 december 2018 11:47
    Bethesda kan Fallout76 beter free2play maken en gelde verdienen met micro transacties, maar niet met beiden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 18 december 2018 11:58
    Hou me tegen! Ik ga ‘m nu echt kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 18 december 2018 12:02
    @Sander999 Waar woon je? Kan je de mijne op komen halen! :D

    Gekkigheid, maar hij blijft even stofhappen tot (fingers crossed) Bethesda deze clusterf*ck gefixed heeft, Hello Games style.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 18 december 2018 13:28
    @El Ninjo
    Ondanks alle slechte berichten is mijn interesse echt wel gewekt voor dit spel. In theorie zou ik het fantastisch moeten vinden. Hopen inderdaad dat Bethesda een ‘Hello Games’je kan flikken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ph4ge

    • 18 december 2018 13:46
    @El Ninjo Dit gedrag van Bethesda geeft weinig hoop. Aan alles blijkt dat dit product een simpele cash grab is en niet met liefde voor de fans gemaakt is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 18 december 2018 12:46
    @Sander999
    Ik heb 'm gisteren gekocht bij Bol.com voor 24euro. :)
    Ik wil met eigen ogen aanschouwen hoe slecht of goed deze game is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rkantjo

    • 18 december 2018 14:20
    @Hooper eens kijken of je een week kan volhouden xd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 18 december 2018 15:05
    @rkantjo
    Ach als ik het een dag volhoud voor 24 euro vind ik het best.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 3djester

    • 18 december 2018 13:16
    als fanboy van Bethesda ben ik erg teleurgesteld en heb ik hem ook niet gekocht. Ik hoop dat ze het rechte pad weer op gaan en gewoon goede games uit gaan geven zonder microtransactions e.d.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WvA

    • 18 december 2018 13:31
    Groot gehalte tone deaf dit..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rkantjo

    • 18 december 2018 14:14
    outfit-bundel=20 euro. hahahahahahaha prachtig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 18 december 2018 15:14
    Ik snap ook niet dat je als kerstman of pipo de clown wilt rondlopen, maar dat zal wel aan mij liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AlexKidd

    • 18 december 2018 16:08
    Te schandalig voor woorden. Hopelijk verneuken ze Doom eternal niet met dit soort acties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 18 december 2018 22:23
    @AlexKidd mwa, Bethesda als uitgever gaat gelukkig anders te werk dan Bethesda als developer. Ben er niet zo bang voor.