Nieuws
half life alyx

Gamer speelt Half-Life: Alyx zonder vr-bril op stream

Valve heeft de optie er inmiddels uitgepatched

Geschreven door Michel Musters op
Een speler heeft het tijdens een Twitch-stream voor elkaar gekregen om Half-Life: Alyx zonder vr-bril te spelen.

Dit is opvallend, omdat de game ontwikkeld is om alleen met vr-bril op te spelen, tot ongenoegen van sommige gamers. In de Twitch-stream toont Tyler McVicker, de oprichter van Valve News Network, hoe hij het doet. Hij gebruikt simpele commands zoals 'vr_enable_fake_vr_test' om het voor elkaar te krijgen. De gehele stream is hier te bekijken.

Vervolgens bestuurt hij de game met muis en toetsenbord. De game zit op deze manier echter vol met bugs en is op momenten nauwelijks speelbaar. Daarbij heeft Valve de optie om dit te doen inmiddels met een patch uit de game gehaald.

Half-Life: Alyx is nu beschikbaar voor Valve Index, HTC Vive, Oculus Rift en Windows Mixed Reality.

Dit artikel delen:

Lees meer

Haohmaru komt op 31 maart naar Soulcalibur 6 Cities: Skylines is nu gratis speelbaar op Steam
12

Reacties op: Gamer speelt Half-Life: Alyx zonder vr-bril op stream

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    niqomipa

    • 27 maart 2020 09:04
    Waar blijft de review, boys (and girls)?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 27 maart 2020 10:50
    @niqomipa Inderdaad!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 27 maart 2020 16:44
    @niqomipa Nu online!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yvilthi

    • 27 maart 2020 10:17
    typfoutje: "hoe hij het dot" in regel 3 ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 maart 2020 11:55
    @Yvilthi Hij laat zich niet bedotten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Arrahant

    • 27 maart 2020 10:23
    Gelukkig laat deze stream direct zien waarom Alyx zonder grondige aanpassingen niet werkt in non-VR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 27 maart 2020 13:51
    @Arrahant Gelukkig? VR is nog altijd niche

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 27 maart 2020 15:48
    @-it- En hoe zorg je er voor dat het daar uit komt? Juist system sellers zoals deze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 27 maart 2020 16:11
    @**Guitar_Hero** Door zo min mogelijk mensen ervan te laten genieten? Door een techniek op te dringen/forceren creeer je vaak niet het juiste draagvlak.
    Valve sluit op deze manier >98% van de gamers uit. Niet cool

    https://uploadvr.com/steam-hardware-survey-2020-jan/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 27 maart 2020 18:05
    @-it- Hoezo zo min mogelijk mensen laten genieten? Als het een system sneller is kopen mensen het als ze willen genieten.

    Toen de eerste spelcomputers kwamen, moest dat toch ook groeien? Eerst werd er over VR steeds geklaagd door velen 'ja als er nou killer apps waren dan kocht ik het' nu hoor ik je zeggen dat het oneerlijk is dat er een killer app alleen voor VR is.

    Niet cool.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 27 maart 2020 14:28
    En weer een artikel over alyx/valve zonder ook maar inhoudelijk in te gaan op de release. Hebben jullie hier geen zin in? Of mogen jullie niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 27 maart 2020 21:17
    Goed nieuws!

    Een mod gaat er vast wel komen.

    En tegen die tijd kost de game 5 euro tijdens een Sale, i.p.v. 2000.