Scheider: "In de Verenigde Staten vond met de toon van het het origineel cool, maar in Europa was iedereen van mening dat het belachelijk en smakeloos was. [...] Eén van de dingen die we hebben geleerd is dat we nooit beide groepen tevreden kunnen houden."
Toch wil Scheider dat wel proberen en daarom wordt de toon van The 40th Day automatisch aangepast naar aanleiding van hoe spelers met elkaar omgaan in deze cooperatieve game. "De manier waarop je interactie hebt met je partner en keuzes maakt, beinvloeden de toon en de dialoog van je personage. Ben je serieuzer aan het spelen, dan reageert de game daar ook serieus op."
Army of Two: The 40th Day moet in januari uitkomen. "Dan zullen we merken of mensen denken dat we hier in zijn geslaagd", aldus Schneider. "Het is erg belangrijk voor ons om de toon van de game juist te krijgen om zo het Europese publiek aan te spreken. [De eerste Army of Two] had zo'n afstotende werking in Europa dat ze het onderliggende spel niet konden bereiken."