Sinds het spelen van de first person shooter Serious Sam, bezoek ik iedere zondag de site van Croteam, om daar de 'sunday development diary' over het vervolg op de RSI-game te lezen. Gisteren kwam er weer een nieuwe update online, met daarin wat interessant nieuws.

Het eerste wat bekend wordt gemaakt in de tekst is dat Serious Sam: The Second Encounter de bèta fase in is gegaan, wat betekend dat de content af is en men haast alleen nog maar bezig is met het tweaken van de game.

Ook valt er in de diary te lezen dat er gebruik gemaakt kan worden van slow-motion in het tweede deel uit de trilogie. Zo zal de game nu niet maar 15 uur aan speelplezier bevatten, maar minstens 300. P.S. Sadly, there is one bad news and one very good. Bad is that strippers are definitely out :( . Decision was hard to make, but instead of that, (good news) we will probably have Serious Slo-Mo Delay (SSMD) feature as default in the game. It means that the WHOLE game will run 20 times slower, making it more fun to play (not to mention game time which will go from 15 hours to incredible 300 hours !!!!). It's something we incorporated in the Serious Engine long time ago, but we never used it.Zoals het zo mooi genoemd werd in een eerdere posting valt er meer over 'de schrik van elke Egyptische zombie of andere gemuteerde freak' te lezen op de officiële site van de developer.