Capcom lijkt plotseling het bedrijf te zijn geworden dat durft uit te pakken met games die behalve leuk ook artistiek erg hoogstaand zijn. Zo viel eind vorig jaar de platformer Viewtiful Joe op vanwege de unieke grafische stijl gecombineerd met verslavende gameplay en ook Killer 7, dat begin volgend jaar zou moeten verschijnen, laat met beperkte kleuren en abstracte vormen een frisse wind door de gamewereld waaien. Ook de alien-game Under The Skin valt op met vreemde, cel-shaded graphics en een uniek, ronduit vreemd spelconcept. Capcom weet echter nog niet van ophouden en doet er met Okami nog een schepje bovenop.

In Okami neemt de speler de rol aan van Amaterasu, een god wiens aardse vorm een wolf betreft. Zijn doel is het verslaan van bovennatuurlijke monsters die het leven, en de kleur, uit de wereld hebben doen verdwijnen. Door deze monsters te verslaan brengt Amaterasu de kleur terug in de wereld. Door het terugbrengen van de kleur in de wereld en het vervullen van wensen van de mensen die tegen je spreken, krijgt Amaterasu meer aanzien en zal hij sterker worden, waardoor het verslaan van de monsters eenvoudiger wordt.

Okami valt op door de unieke grafische stijl die is geinspireerd op Japanse kunst. Men streeft er naar de graphics zo weer te geven zodat het op papier getekend lijkt te zijn. De grafische stijl zou ook invloed moeten uitoefenen op de gameplay en zou de spelers tot rust moeten brengen zodat ze van het avontuur genieten en niet gehaast al hun doelen proberen te bereiken. De spirituele opvolger van ICO? Bekijk hier meer screenshots.