Nu we elk mogelijke militaire simulatie en actiegame de revu hebben zien passeren, is de gamesindustrie blijkbaar op zoek gegaan naar een nieuwe vorm van inspiratie, één die gevonden is in de vorm van het dierenrijk.

Voor de makers van het geprezen Homeworld (Relic Entertainment) resulteerde dit in een nieuw concept dat de naam 'Impossible Creatures' heeft gekregen, een strategie-game waarbij units bestaan uit kruisingen van dieren.

HomeLAN had een interview met twee van de hotshots bij Relic (John Johnson en Quinn Duffy) en vroeg ze de hemd van het lijf over deze vernieuwende game.HomeLAN - How did the development team decide on the basic creatures to put into the game? John Johnson - We spent a lot of time looking at all kinds of animals and their abilities in the wild. We wanted to choose animals people were familiar with. We started with quite a long list that we eventually cut down to just the most interesting and useful animals. One of the main reasons we chose animals to begin with was that we wanted users to have instant familiarity with the units. Everyone understands that a skunk is smelly and that a cheetah is fast. So it's a pretty short leap to think about combining them into a very fast creature that can lay down a stinky spray in the path of on coming creatures to hold them at bay. Impossible Creatures wordt in samenwerking met Microsoft gemaakt. Meer info is ook te vinden op de officiele site van Relic.