SpeedTreeRT is een nieuwe technologie ontwikkeld door Interactive Data Visualization welke zich focust op de flora en fauna in games. Bomen en planten kunnen door het softwarepakket op zeer realistische wijze, inclusief windeffecten, nagebootst worden. De gamesindustrie is vrij happig op de SpeedTreeRT technologie, gezien het feit dat er nu al vijf Xbox 360 launchtitels van de technologie gebruik zullen maken.
Drie titels waren al bekend, te weten Elder Scrolls IV: Oblivion en nog twee niet als SpeedTree geclassificeerde games. Vandaag maakt IDV bekend dat er ook deals gesloten zijn met THQ en Webzen, welke respectievelijk in Saint Row en in Huxley voor mooie boompjes en plantjes zullen zorgen. Meer informatie over SpeedTreeRT vind je op SpeedTree.com.De SpeedTreeRT technologie in Elder Scrolls IV: Oblivion
Reacties op: SpeedTreeRT technologie in vijf Xbox 360 launchtitels
gamer24.7
Het ziet er ook echt realistisch uit.
Hopen dat alle next gen titels dit kunnen krijgen
Untitled Player
B.i.G
maartencartman
Meelobee
Legendary
Ik snap deze bericht niet helemaal, Huxley en Saint's Row zijn dus launch titels? Geweldige technologie trouwens, ik denk dat Bethesda het best en het makkelijkst er gebruik van kunnen maken gezien hun game omgevingen.
Legendary
Sambal
Nailgun
Hardstyl_e
SgtH3nry3
Daarin tegen is SpeedTree RT (Rendering Technology) eigenlijk bedoelt dat je maar 1 keer dezelfde boom tegen komt in het hele spel door.