Nieuws
Header-artwork van Elden Ring

Speedrunner speelt Elden Ring in tweeënhalf uur uit

Elden Ring uitspelen? Is dat überhaupt mogelijk?

Geschreven door Michel Musters op
Een speedrunner die zichzelf Niko Bellic noemt heeft Elden Ring in 2 uur en 35 minuten uitgespeeld.

Dat wordt gezien als een indrukwekkende prestatie, omdat Elden Ring als FromSoftware-game erg uitdagend is en daarnaast een open wereld bevat. De speler heeft veel rondgereden op Torrent, allerlei bazen overgeslagen en zoveel mogelijk creatieve manieren gebruikt om zo snel het einde van de game te bereiken. De speelsessie kan hieronder bekeken worden, al zitten daar logischerwijs wel spoilers in.

Elden Ring is nu verkrijgbaar voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S en pc. De game scoorde een 9,5 op Gamer.nl: "Elden Ring leent een heleboel van Dark Souls en een beetje van Bloodborne en Sekiro. Met de blauwdrukken van die games in handen is FromSoftware gaan bouwen en bouwen. Het resultaat is een gigantisch goede openwereldgame die zowel qua schaal als detail een onvergetelijke indruk achterlaat, maar daardoor ook afschrikt."

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe PlayStation 5-update verbetert prestaties Current gen-patch voor eerste Dying Light uitgebracht
12

Reacties op: Speedrunner speelt Elden Ring in tweeënhalf uur uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 9 maart 2022 09:07
    en dan vind ik dit soort games te moeilijk :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 9 maart 2022 13:52
    @hulstpower Ondanks bewijs van het tegendeel. Dit soort mensen zijn echt geen superhelden hoor, ze hebben enkel geduld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 maart 2022 16:54
    @gimbal2 geduld iets wat ik niet heb en ze hebben heel veel tijd te veel iets wat ik helemaal niet meer heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • multynoob

    • 9 maart 2022 09:14
    Na tweeenhalf uur had ik mijn eerste grot gevonden Nu naar 40 uur heb ik het idee dat ik nog zoveel te doen heb dat ik makkelijk 300 uur erin kan stoppen Wat is er in dit spel veel te onderzoeken zeg Beste From game tot nu toe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 9 maart 2022 11:53
    @multynoob ik heb er nu 70 uur in zitten en ga die 300 uur ook wel halen. Ik wil graag alles ontdekken en deze game blijft maar geven, niet normaal. Wat gameplay en sfeer betreft vind ik Bloodborne nog steeds het beste maar Elden Ring is ook een meesterwerk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 9 maart 2022 09:47
    Hahaha wat ben ik dan voor kneus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 9 maart 2022 12:02
    @Roy36NL Behalve dat deze mensen goede reflexen en geheugen hebben hebben ze een game al doorlopen en bekeken hoe ze het snelst van A naar B kunnen komen en alle onnodige content kunnen overslaan. Het is niet zo dat ze in een keer de game binnen zo`n korte tijd uitspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jar25

    • 9 maart 2022 09:57
    NO DEATH SPEEDRUN… na 20 seconden dood door eerste baas (wel moedwillig, maar toch)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rashura

    • 9 maart 2022 14:53
    En bedankt voor de extra lading depressie en schade aan zelfbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 9 maart 2022 16:09
    Ik heb m'n eerste twee uur in de character creator doorgebracht en nu na ongeveer 80u igt ben ik net pas op weg naar m'n derde demigod… maar over Sekiro heb ik ook eerst 80u gedaan en ren nu in ongeveer anderhalf uur naar Isshin… iets wel of niet kunnen is niet per definitie een absoluut gegeven. Bovendien heb ik een vaag vermoeden dat we over een paar maanden naar 60min runs kijken. De potentie voor glitches is intens groot door Torrent en de open world mechanics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mikmak

    • 10 maart 2022 08:45
    Ha! matige tijd in vergelijking met Distortion2. Hij heeft nu het record van 50- minuten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 10 maart 2022 18:29
    @mikmak is wel in een andere categorie, Dist haalde die 50 minuten in Any% wrongwarp, waarbij je warp glitches mag gebruiken en daarvoor moet je meerdere keren doodgaan.