Nieuws
PS5

Speciale edities voor PlayStation 5 bevestigd

Verschillende kleurvarianten

Geschreven door Jolien Mauritsz op
De PlayStation 5 gaat verschillende special editions krijgen. Dat heeft Matt McLaurin, de vice president van UX (user experience) design bij PlayStation, bevestigd.

De next gen-console van Sony werd afgelopen vrijdag na lang wachten onthuld. De reacties op het design van de PlayStation 5 waren gemengd, de één vond het geweldig en de andere vond het meer op een modem lijken. McLaurin heeft nu bevestigd op LinkedIn dat er meerdere kleurvariaties en special editions van de PlayStation 5 gaan uitkomen. “De PS5 is zelfs meer te customizen dan elke andere console ooit!” zegt hij. “Je zult zeker speciale edities gaan zien. Deze hardware is ook aanpasbaar op manieren die eerdere generaties consoles niet waren. Je kunt rekenen op speciale edities die er nog mooier uitzien dan de standaard versie. Maatwerk met speciale edities gaat verder dan ooit tevoren. Voor iedereen is er een speciale editie te vinden. ”

Op de speciale edities moeten fans wel iets langer wachten. Mclaurin zegt dat de witte versie als enige beschikbaar is tijdens de lancering. De PlayStation 5 moet ergens dit najaar uitgaan komen. Een exacte releasedatum is nog niet bekend. Welke speciale edities en kleurvariaties er in de maak zijn is ook nog niet aangekondigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Super Nintendo World moet dit jaar nog opengaan Quantum League is de meest unieke online shooter ooit
16

Reacties op: Speciale edities voor PlayStation 5 bevestigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Streepje X

    • 16 juni 2020 11:29
    Je moet dus die witte platen kunnen vervangen bijvoorbeeld, net zoals dit bij de Xbox 360 kon destijds? Tja, ik geef wat consoles betreft niet zo om uiterlijk, al is ie roze met schattige beertjes er op. (Okay er zullen grenzen zijn haha) Ik game er op, en misschien wat extra functies zoals Netflix en zo, maar verder…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 16 juni 2020 11:33
    Had liever gezien dat hij gelijk in het zwart te verkrijgen was maar gelukkig zal ik meer naar het scherm kijken dan naar de console zelf

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 16 juni 2020 11:39
    Damage control. De halve wereld schreeuwt dat ie lelijk is.. tja dan kan je maar beter reageren. . . Ik ben echter wel benieuwd; hoeveel mensen gaan er nu wachten op bijv een zwarte? Dat kan nog leuk gaan worden; Iedereen weet nu dat ie er gaat komen.. dus iedereen die geroepen heeft de witte niet mooi te vinden gaat dan logischerwijs wachten.. of toch niet? Ben benieuwd. Als ik hem ooit zou overwegen (zie ik niet snel gebeuren), zou ik wachten op de slim. Dit ding is namelijk belachelijk groot. Ze hebben het uitgerekend op basis van de usb poort en de disc drive; hij is echt huge.. en het design sprong al op zijn zachts gezegd in het oog. Dan heb ik veel liever de xbox die wel in mijn meubel past en keurig synced met receiver, mid speaker en pc. Maar goed; ieder zijn ding. Keuzes zijn vrij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    binhow

    • 16 juni 2020 12:06
    @kleinekoosjer al spreek ik voor mezelf dan. ik vind hem fantastisch geweldig, de grote het model! Kom maar op met die Unit. Kan niet wachten tot ie in me woonkamer staat! Wat een ongelofelijke beest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 16 juni 2020 12:21
    @kleinekoosjer Ik vind hem anders erg mooi. Eens een keer wat anders dan een doosje met hier en daar wat ribbels of rondingen. Normaal ben ik wat meer van simpel en strak, maar de witte kleur zorgt toch voor de look in deze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 16 juni 2020 18:28
    @kleinekoosjer

    - De halve wereld schreeuwt ook dat hij mooi is, en het minstens gewaagd is, dus wat is je punt?

    - Belachelijk groot? We weten de concrete maten nog niet en misschien is er een goede reden voor de vorm/grootte?

    -Damage control? Misschien, custamizeble is de boodschap. Dat is toch mooi?

    - Mag het design ook positief in het oog springen? Ik vind het gewaagd en rechtop wel mooi, liggend persoonlijk niet.

    Waar is de nuance kleinekoosjer? Maargoed, ieder zijn ding, keuzes zijn vrij ;).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 16 juni 2020 19:04
    @kleinekoosjer ik deel ook dezelfde mening als jij. Ik ga lekker ff afwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 16 juni 2020 13:40
    Het design vind ik oké, en als die witte kappen vervangen kunnen worden voor donkergrijze of zwarte hoor je mij niet zeuren verder. Wit wordt na een aantal jaar gewoon geel en het past ook niet zo goed bij de rest van m'n apperatuur. Ook al blijft 'ie zo, kopen doe ik 'm toch wel..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 16 juni 2020 18:33
    @clandestine666

    Over dat gele. Ik heb een SNES die gelukkig niet vergeeld is. Maar is het vergelen echt nog zo'n ding? Hoe komt dat eigenlijk? Ik bedoel, heb best wel wat witte en grijze apperatuur die eigenlijk niet of niet meer zo veel verkleuren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 16 juni 2020 19:03
    @Bteqq

    Dit gebeurde alleen door dat er (vroeger) een stof in apparaten zat om verbranding te voorkomen. Maar dit laat na zoveel jaar een kleurtje achter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 16 juni 2020 20:14
    @burhan42

    Aha oké. Maar de vergeling bij nieuwe apparatuur zou dus minder aanwezig moeten zijn (mits niet geplaatst in de zon etc.)?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 16 juni 2020 20:34
    @Bteqq M'n oude Wii en Xbox360, allebei wit, zijn toch zeker ietsje vergeeld. Niet niveautje SNES uit 1992, maar toch zelfs na grondig schoonmaken. Daglicht(UV) is blijkbaar al genoeg aangezien ze nooit direct in de zon hebben gestaan. Zou best kunnen dat het wel minder snel verkleurt dan vroeger, zal eens wat info daar over proberen op te zoeken..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 16 juni 2020 21:12
    @clandestine666

    Thanks ik ben ook zoeken. En de PS en Xbox ga ik niet dag 1 halen, maar ik vind de witte ps5 op zich wel gaaf en als de xbox in het wit komt, zou ik het ook overwegen. Is de angst voor vergeling echt zo terecht? Ik wil hier niemand mee aanvallen ofzo he, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bij witte consoles/apperatuur niet meer gelijk denk aan vergeling. Of gamer.nl moet er eens een onderwerpje over schrijven haha ;) .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 16 juni 2020 15:13
    Nouja, als de witte alleen te krijgen bij launch dan zal ik zeker bij launch geen PS5 kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GregWiki

    • 16 juni 2020 23:17
    @SuperDre Joepie! Hoe meer mensen zich blindstaren op de looks, hoe meer consoles er zijn voor de mensen die de kracht van het toestel appreciëren. Al was hij roze… (Klein beetje afhankelijk van de launch-games) Zo'n toestel moet je toch in huis hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kloakaTV

    • 17 juni 2020 23:38
    @GregWiki als je voor kracht gaat moet je technisch gezien bij Xbox zijn dee generatie 😄