Na bijna 6 jaar noeste arbeid is het dan eindelijk zo ver: de langverwachte space-sim Freelancer is gold! Dit houdt in dat het spel helemaal klaar is en in productie genomen is. De makers van het spel wisten dit vandaag alvast met champagne te vieren, want na zo'n lange ontwikkeltijd is het gold gaan van je spel een echte mijlpaal:Freelancer was released to manufacturer today @ 4:00pm CST. One day ahead of schedule. The remaining team members just celebrated w/ champagne.

In Freelancer zal de speler te maken krijgen met een levend universum, waarin al zijn acties invloed hebben op de gebeurtenissen in het universum, en deze ook de reacties van de ruim 2000 NPC's tegen hem bepalen. Het universum zal bestaan uit 36 dichtbevolkte stelsels, en de speler zal al maar liefst 4-6 uur nodig hebben om deze alleen door te vliegen zonder ook maar iets te ontdekken. Voor zijn vervoer en het regelen van zijn zaakjes kan de speler gebruik maken van zo'n 40 verschillende vracht- en gevechtsschepen.

Het enige wat de space-sim fanaten nu nog te doen staat is wachten op de release-datum die helaas nog niet zo dicht bij is als je wellicht zou hopen. Pas op 18 april zal Microsoft het spel naar de Europese winkels verschepen. Maar na dik 4 jaar wachten zullen die laatste paar maandjes er ook nog wel bij kunnen.

Met dank aan StarWolf voor het melden van dit nieuws.