Nieuws
State of Play

Sony zendt morgenavond een nieuwe State of Play uit

Focus op Japanse ontwikkelaars

Geschreven door Jacco Peek op
Sony zendt woensdagavond om 23:00 uur een nieuwe State of Play uit.

De uitgever belooft 'in het oog springende updates' voor PlayStation 5- en PlayStation 4-games, alsmede nieuwe onthullingen. De presentatie richt zich met name op Japanse ontwikkelaars, al zegt Sony dat haar eigen studio's ook aankondigingen doen. Verder worden games en hardware voor de PlayStation VR 2 niet getoond.

De presentatie duurt grofweg twintig minuten en is morgenavond vanaf 23:00 uur te bekijken op YouTube en Twitch.

Recent gingen al geruchten over een aankomende State of Play, met verschillende onthullingen en updates. Zo zou Warner Bros. meer van Harry Potter-game Hogwarts Legacy willen tonen, zou Capcom de remake van Resident Evil 4 willen onthullen en zou een remake van The Last of Us dit jaar moeten verschijnen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Current gen-patch voor eerste Dying Light uitgebracht Nieuwe Steam Deck-reserveringen worden pas vanaf vierde kwartaal geleverd
28

Reacties op: Sony zendt morgenavond een nieuwe State of Play uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    RoderikR

    • 8 maart 2022 16:29
    Ik hoop op VRR!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 maart 2022 16:55
    @RoderikR denk niet dat het komt morgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 8 maart 2022 16:40
    Volgens de Sony blog zijn het vooral updates van Japanse ontwikkelaars. Dus vermoedelijke RE4 remake, misschien nog wat Ghostwire Tokyo updates en hopelijk nieuws over FF XVI

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 maart 2022 16:41
    Ik hoop op iets van DQXII. Ik moet daar meer beelden van zien.

    Maar hoe dan ook ben ik benieuwd naar de state of play, op de laatste na waren ze allemaal top

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 8 maart 2022 17:38
    @coola Zet je Sony bril eens af. De generale state of play presentaties zijn erg matig. Je haalt de state of play presentaties door de war met hun Showcases. Want laatst genoemde zijn wel erg goed. De State of play generale presentaties erg slecht het aanzien niet waard

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 maart 2022 17:40
    @Snoop213

    Vind jij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 8 maart 2022 17:47
    @coola Klopt maar noem jij 10 goede nieuwe aankondigingen uit de laatste state of play presentaties. En dan bedoel ik volledig nieuwe game aankondigingen en geen updates van games waar we al wat van afwisten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 maart 2022 17:59
    @Snoop213

    Nieuwe game aankondigingen zijn imho totaal niet nodig om een State of play te rechtvaardigen. Als ze maar de state of progress van een paar games geven dan is een state of play geslaagd. Voor mij althans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 8 maart 2022 18:29
    @coola nee Dat was mijn vraag niet. Noem eens 10 grote aankondigingen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 maart 2022 18:32
    @Snoop213

    Dus een presentatie is alleen goed als er grote aankondigingen zijn? Weet je ga ik heel eerlijk zijn dat vind ik bullshit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 8 maart 2022 18:42
    @coola Met andere woorden jij kan die aankondigingen niet noemen. En natuurlijk daar kijk je toch presentaties voor. Om 1 of 2 klappers minimaal te hebben. Ik zie liever een showcase met Aankondigingen niveau God of war dan van een of ander B product. State of play presentaties zijn een beetje de headlines stukjes van een Nintendo direct.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 maart 2022 18:45
    @Snoop213

    Ik kan ze idd niet zo 123… opnoemt zonder ze op te zoeken maar ja dat kan ik voor de meest recente Nintendo directs ook niet.

    Ik kijk perscos niet voor nieuwe aankondigingen ik kijk perscos om informatie te krijgen over games niet meer niet minder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 8 maart 2022 18:53
    @coola Mario Strikers, Xenoblade 3, Mario kart 8 deluxe booster pack, September direct, Kirby, juni Direct Metroid dread, februari direct Splatoon 3, in oudere directs,Breath of the wild 2, Banjo kazooie voor Smash, Metroid prime 4, Smash ultimate, Luigi Mansion 3, Animal crossing, dus genoeg grote aankondigingen in de laatste directs de laatste jaren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 8 maart 2022 21:29
    @Snoop213

    Nee, nee. Dat stelt volgens Coola allemaal niks voor. Die man z’n Sony bril zit vastgelijmd op z’n hoofd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 8 maart 2022 21:26
    @coola

    Nintendo’s Directs slecht noemen en dan Sony’s SoP’s top noemen. Als je in het echt leven Game Over zou kunnen gaan, dan was je dat nu (wederom). Sjezus. :’-D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 maart 2022 21:38
    @PietS.

    Waar zeg ik dat ze slecht zijn? Juist ja nergens

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 8 maart 2022 22:22
    @coola je zegt dat grote aankondigingen uit recente directs niet kunt herinneren. Ik noem van de laatste 4 jaar directs er al een hele rits op. Qua nieuwe Aankondigingen in een state of play is alleen Sifu eentje die aansprak. Sony zou beter de state of play presentaties kunnen skippen en gewoon 1 of 2 keer per jaar een mega showcase geven. En de state of play presentaties houden voor gericht op 1 game want die zijn daar geschikt voor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 maart 2022 22:31
    @Snoop213

    1Iets niet herinneren maakt iets niet gelijk slecht.

    2 het heet state of Play , dus dat betekent dat ze de state waarin games zich bevinden moeten laten zien. Een state of play kan ook goed zijn zonder een nieuwe game zijn zolang ze maar updates geven over in wat voor staat hun games nu zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 8 maart 2022 22:59
    @coola Ja maar dat doen ze ook niet in de generale versies. Want in de laatste state of play waar was, God of war Ragnarok bijvoorbeeld. Ze tonen in de state of play vrijwel alleen maar b materiaal. Terwijl ze in de Showcases wel de grootste games tonen. Dus daarom zeg ik houd de state of play presentaties specifiek op 1 game gericht. En houd voor de rest 1 of 2 grote presentaties per jaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 8 maart 2022 17:19
    Ik verwacht iets nieuws van Team Asobi. Waarschijnlijk een echte volwaardige Astro game!