Nieuws
Gran Turismo

Sony wil populaire PlayStation-franchises naar mobiel brengen

Gran Turismo of God of War op je smartphone?

Geschreven door Michel Musters op
Sony is van plan om diverse populaire PlayStation-franchises naar mobiel te brengen.

Dat meldde SIE-directeur Jim Ryan in een gesprek met investeerders. Volgens hem wil het bedrijf dit fiscale jaar beginnen met "sommige iconische PlayStation-IP" naar smartphones te brengen. "Doordat we leren van deze ervaringen en steeds meer games naar mobiel gaan brengen, verwachten we dat onze contributies op pc en mobiel steeds belangrijker gaan worden."

Om welke games het gaat is niet bekend, maar spellen als Gran Turismo, Uncharted en God of War vallen onder de meest populaire PlayStation-franchises. Hoe mobiele versies van de IP er uit zouden kunnen gaan zien, is niet bekend.

Het bedrijf brengt de laatste tijd steeds vaker zijn PlayStation-games uit op pc. Eerder verschenen Horizon Zero Dawn en Days Gone al op pc, en tijdens het gesprek met investeerders werd ook Uncharted 4: A Thief's End als mogelijkheid genoemd, al is de pc-versie van die game nog niet officieel aangekondigd en onthuld.

Uncharted

Dit artikel delen:

Lees meer

Total War: Three Kingdoms-team gaat game in dezelfde setting maken Nieuwe Sonic-game en Sonic Colors: Ultimate aangekondigd
13

Reacties op: Sony wil populaire PlayStation-franchises naar mobiel brengen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 28 mei 2021 07:37
    Als deze mobile games dan onder de 25 games die ze in ontwikkeling hebben en dan zal er ook nog wat vr games zijn , ben ik wel benieuwd hoeveel triple a hollywood games daar van overblijven die we nnog niet kennen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 28 mei 2021 08:01
    @hulstpower Tja daar zeg je wat. Vast niet heel veel dan idd. Ik snap dat ze de mobiele markt willen meepakken voor de centjes maar ik zie mezelf nou geen GoW op mijn telefoon spelen… Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dat wel doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 mei 2021 08:20
    @Senchi87 Ja ben het met je eens is ook niks voor mij, maar er zit geld in mobiele markt en misschien is het meer voor azie markt dan voor ons. En gran turismo leent zich prima voor en misschien turned based games op ip van sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 mei 2021 10:17
    @Senchi87 ik gebruik nu xcloud op mijn telefoon en hoewel dat best prima werkt is de ervaring met touch controls beduidend minder dan met een controller.
    Speel nu bijvoorbeeld Hellblade nu, maar de combat is niet lekker met touch controls.
    Dus GoW zou kunnen mits je een controller kan gebruiken en het niet zo’n versimpelde game wordt

    Ik ben nog maar weinig echt leuke mobiele games tegengekomen die ik lang blijf spelen buiten Magic Arena, het is het allemaal net niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 mei 2021 15:12
    @Ziminar wat voor telefoon heb je, ik gebruik ook xcloud samen met razor kizi en werkt top op 5g geen input lag

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 mei 2021 15:35
    @hulstpower iPhone Xs, maar ik heb geen last van lag of inputlag, het gaat meer om het gebruik van touchcontrols in een game als HellBlade. Eigenlijk werk het wel goed, maar combat is niet fijn, dat doe ik toch liever met een controller en dat werkt fantastisch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 mei 2021 15:43
    @Ziminar klopt ik vond het niet fijn werken, maar bij race game werkte het weer wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 28 mei 2021 09:15
    Voor 'hardcore' gamers niet zonder meer positief dat er veel geld en energie wordt gestoken in casual crap voor mobieltjes (gaat allemaal ten koste van vette games voor de consoles) maar hopelijk dat het op lange termijn zorgt voor meer geld en budget (en meer hardcore gamers die via de mobieltjes-crap enthousiast zijn geworden) en dan zouden wij er toch nog van mee kunnen profiteren…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 28 mei 2021 09:27
    @Michael-Raymond-Clayton Fijn dat iemand hier aan het gatekeepen is, we willen allemaal als echte gamers niet dat die casuals op mobiel zich echte "hardcore" gamers gaan noemen… laten wij echte gamers op de console en pc ons maar goed op afstand houden van die rare "casuals" op mobiel. Laat hun maar het geld in het laatje brengen van Sony zodat echte "hardcore" gamers hiervan kunnen profiteren haha stomme casuals…..smh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 28 mei 2021 11:25
    @Lavandou uhm ok dan, iedereen heeft recht op zijn eigen interpretatie, zullen we maar zeggen. Volgens mij heb ik casual gamers nooit 'raar' of 'stom' genoemd. Het is ook geen waardeoordeel. Hardcore is niet beter dan casual of andersom. Maar het is wel ánders. Dat heb ik willen aangeven. Niet meer, niet minder. Sterker nog, ik geef juist aan dat mobile games als brug kunnen fungeren…
    Er zullen vast mensen zijn die kunnen genieten van zowel console als mobile games. Super. Ik niet. En volgens mij velen met mij. Ik vind mobile games vaak een slap aftreksel van het echte werk, maar snap heel goed dat ook daar een publiek voor is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 mei 2021 12:49
    @Michael-Raymond-Clayton ik vind gamen op een mobiel ook niks maar ik denk niet dat ik mezelf een hardcore gamer kan noemen. Ik zou niet durven zeggen wat definitie daarvan is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 28 mei 2021 14:58
    @Ziminar nou ja, ik ook niet natuurlijk. Ik bedoelde meer: als je relatief veel tijd en geld aan gaming spendeert en berichten leest en schrijft op een site als deze, noem ik dat maar 'hardcore'. Maar ik ben geen e-sporter en laat ook spellen als Returnal aan mij voorbij gaan. Dus zo 'hardcore' vind ik mezelf ook niet. Was puur om het onderscheid duidelijk te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 28 mei 2021 09:33
    @Michael-Raymond-Clayton welkom in 2021 ;)